Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Problem med Nilfisk E145.2-10Xtra

Diskutera bilvårdsprodukter här
Användarvisningsbild
falerum
Medlem
Inlägg: 161
Blev medlem: 19 maj 2010 19:54
Ort: Åtvidaberg
Kontakt:

Re: Problem med Nilfisk E145.2-10Xtra

Inlägg av falerum » 28 jun 2014 07:41

Nu har min backupmaskin anlänt :D
Kränzle 10/122 TS
Tillverkad i förra veckan så ganska ny....
http://www.falerum.com/images/kranzle10%20122%20ts.jpg
Har en Kränzle 10/122 väggmonterad och kopplad till 25meter slangvinda.
Så bra som det kan bli.....
Kör med Nilfisk handtag och lans. Ergo 3000 ,
40 grader spridning på munstycket..
Vatten ger dom så det räcker.
Super duper maskiner, enkla att serva.

Ha en bra sommar !
:brumm
Senast redigerad av 4 falerum, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Problem med Nilfisk E145.2-10Xtra

Inlägg av Perra83 » 28 jun 2014 09:01

Ja så kan man så klart göra, byta spolhandtag till ett annat märke typ Nilfisk ;)
Senast redigerad av 4 Perra83, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Fox32
Medlem
Inlägg: 435
Blev medlem: 10 jun 2014 19:01
Ort: Stockholm

Re: Problem med Nilfisk E145.2-10Xtra

Inlägg av Fox32 » 28 jun 2014 11:26

Är det fel på Kränzle's spolhandtag? =) Eller bara att det finns mer tillbehör till Nilfisk spolhandtag?
Senast redigerad av 4 Fox32, redigerad totalt 14 gång.
Det handlar om att göra avtryck

Min projekttråd: viewtopic.php?f=13&t=8676

Användarvisningsbild
falerum
Medlem
Inlägg: 161
Blev medlem: 19 maj 2010 19:54
Ort: Åtvidaberg
Kontakt:

Re: Problem med Nilfisk E145.2-10Xtra

Inlägg av falerum » 28 jun 2014 12:05

Bara att ergo handtagen är bättre....
och snabbkopplingen.
http://www.falerum.com/images/ergo%203000.jpg
Senast redigerad av 4 falerum, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
falerum
Medlem
Inlägg: 161
Blev medlem: 19 maj 2010 19:54
Ort: Åtvidaberg
Kontakt:

Re: Problem med Nilfisk E145.2-10Xtra

Inlägg av falerum » 28 jun 2014 12:15

snabbkopplingarna som jag har till slangarna.
http://www.falerum.com/images/snabb.jpg
och den här till lans och andra tillbehör.
http://www.falerum.com/images/s2.jpg
Senast redigerad av 4 falerum, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Pär_L
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1315
Blev medlem: 16 nov 2009 22:57
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Problem med Nilfisk E145.2-10Xtra

Inlägg av Pär_L » 28 jun 2014 18:20

Ni som tycker att det blir sämre stråle på nilfisk. Kolla munstycket. Går även att köpa ett fordonsmunstycke som är sjukt mycket bättre för biltvätt :)
Senast redigerad av 4 Pär_L, redigerad totalt 14 gång.
MVH Pär Lindbäck

Bild

Användarvisningsbild
Fox32
Medlem
Inlägg: 435
Blev medlem: 10 jun 2014 19:01
Ort: Stockholm

Re: Problem med Nilfisk E145.2-10Xtra

Inlägg av Fox32 » 28 jun 2014 18:51

yerfen skrev:Ni som tycker att det blir sämre stråle på nilfisk. Kolla munstycket. Går även att köpa ett fordonsmunstycke som är sjukt mycket bättre för biltvätt :)
Will do! =)

Någon som annars vet om det finns något förhållandevis enkelt sätt att provtrycka dem på? Så man vet om den fortfarande levererar 140bar
Senast redigerad av 4 Fox32, redigerad totalt 14 gång.
Det handlar om att göra avtryck

Min projekttråd: viewtopic.php?f=13&t=8676

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Inlägg: 4006
Blev medlem: 30 sep 2009 22:25
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Problem med Nilfisk E145.2-10Xtra

Inlägg av limban » 28 jun 2014 20:58

vore intressant att testa :jeps

// Anders
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
MVH Anders Lindbäck

Bild

Användarvisningsbild
Pär_L
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1315
Blev medlem: 16 nov 2009 22:57
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Problem med Nilfisk E145.2-10Xtra

Inlägg av Pär_L » 29 jun 2014 00:32

Fox32 skrev:
yerfen skrev:Ni som tycker att det blir sämre stråle på nilfisk. Kolla munstycket. Går även att köpa ett fordonsmunstycke som är sjukt mycket bättre för biltvätt :)
Will do! =)

Någon som annars vet om det finns något förhållandevis enkelt sätt att provtrycka dem på? Så man vet om den fortfarande levererar 140bar
fyll en dunk eller hink med mått och ta tid så ser du om du får rätt flöde :cheers
MVH Pär Lindbäck

Bild

Skriv svar