Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
kärcher k7 premium eller nilfisk e145 ??
-
jagrullar
- Medlem
- Inlägg: 75
- Blev medlem: 24 apr 2014 12:23
kärcher k7 premium eller nilfisk e145 ??
Kolla badshop.se och deras kampanj på nilfisk och kärcher! Galna priser.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Senast redigerad av 4 jagrullar, redigerad totalt 14 gång.
- ostkroken
- Entusiast

- Inlägg: 1223
- Blev medlem: 04 jun 2013 20:44
- Ort: Östhammar
Jag har 145.2-10 xtra och är nöjd. Dock som sagts tidigare i tråden så är vattenmängd viktigare än tryck tycker jag.
Mellan k7 och 145an är ju kampen lite ojämn och till fördel k7. Men varför inte jämföra k7an med en likvärdig nilfisk? För nästan samma peng får du ju en 160.2-15 xtra och då är kampen dom emellan en aning annorlunda. 15m slang och 650L på nilfisk.
Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
Mellan k7 och 145an är ju kampen lite ojämn och till fördel k7. Men varför inte jämföra k7an med en likvärdig nilfisk? För nästan samma peng får du ju en 160.2-15 xtra och då är kampen dom emellan en aning annorlunda. 15m slang och 650L på nilfisk.
Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
Senast redigerad av 4 ostkroken, redigerad totalt 14 gång.
- Manor
- Moderator

- Inlägg: 5724
- Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
- Ort: Stockholm
Re:
Jag tror dock att 160 modellen kräver mer ampere än vad de flesta har tillgång till.ostkroken skrev:Jag har 145.2-10 xtra och är nöjd. Dock som sagts tidigare i tråden så är vattenmängd viktigare än tryck tycker jag.
Mellan k7 och 145an är ju kampen lite ojämn och till fördel k7. Men varför inte jämföra k7an med en likvärdig nilfisk? För nästan samma peng får du ju en 160.2-15 xtra och då är kampen dom emellan en aning annorlunda. 15m slang och 650L på nilfisk.
Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
Jag tror att någon nämnde att det var 16 ampere som krävdes för den (3300 w).
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- Frebba
- Medlem
- Inlägg: 404
- Blev medlem: 23 nov 2011 21:51
- Ort: Sjöbo
Re: kärcher k7 premium eller nilfisk e145 ??
Nä de är de minsta problemet.
Har 3 fas o doningar.
Man e ju riktigt kluven må jag säga.
Har 3 fas o doningar.
Man e ju riktigt kluven må jag säga.
Senast redigerad av 4 Frebba, redigerad totalt 14 gång.
- Manor
- Moderator

- Inlägg: 5724
- Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
- Ort: Stockholm
Re: kärcher k7 premium eller nilfisk e145 ??
Jag tycker absolut att du ska ta dig en titt på Kränzle innan du bestämmer dig.Frebba skrev:Nä de är de minsta problemet.
Har 3 fas o doningar.
Man e ju riktigt kluven må jag säga.
Det jag har hunnit läsa indikerar att det är en rejäl kvalitetsskillnad mellan Kränzle och de två du funderade över.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- Frebba
- Medlem
- Inlägg: 404
- Blev medlem: 23 nov 2011 21:51
- Ort: Sjöbo
Re: kärcher k7 premium eller nilfisk e145 ??
Tror oxå de
Får fundera. Nilfisken finns ju för 2500 på vissa ställen nu så priset lockar ju lite
Får fundera. Nilfisken finns ju för 2500 på vissa ställen nu så priset lockar ju lite
Senast redigerad av 4 Frebba, redigerad totalt 14 gång.
- Speedwest
- Ny Medlem
- Inlägg: 4
- Blev medlem: 03 jul 2014 11:59
kärcher k7 premium eller nilfisk e145 ??
Köpte min 145.3 på Bauhaus idag. Blev även ett fordonsmunstycke. Siba kör nämligen kampanj just 2485:- Utnyttjade prisgarantin och fick ytterligare 12% avdrag 
http://www.garaget.org/Speedwest
http://www.garaget.org/Speedwest
Senast redigerad av 4 Speedwest, redigerad totalt 14 gång.
-
Heinz_keller
- Medlem
- Inlägg: 32
- Blev medlem: 09 mar 2014 15:02
Re: kärcher k7 premium eller nilfisk e145 ??
Har en 145.3.
Valde mellan den och kärcher k5 och då var valrt enkelt. Kärcher känns jäkligt plastig i jämförelse mot Nilfisken. Handtaget på den gula är av plast och det kändes som om man var lite för brysk med det så skulle det gå sönder.
Nilfisken har gummislang och svirvel. Helt perfekt!
Valde mellan den och kärcher k5 och då var valrt enkelt. Kärcher känns jäkligt plastig i jämförelse mot Nilfisken. Handtaget på den gula är av plast och det kändes som om man var lite för brysk med det så skulle det gå sönder.
Nilfisken har gummislang och svirvel. Helt perfekt!
Senast redigerad av 4 Heinz_keller, redigerad totalt 14 gång.
-
MrMerkel
- Medlem
- Inlägg: 188
- Blev medlem: 07 maj 2011 16:46
Re: kärcher k7 premium eller nilfisk e145 ??
Efter nu har haft två nilfisk så blir det alldrig någon mer ta kärcher .
Senast redigerad av 4 MrMerkel, redigerad totalt 14 gång.
- limban
- Forumägare

- Inlägg: 4006
- Blev medlem: 30 sep 2009 22:25
- Ort: Bollnäs
- Kontakt:
Re: kärcher k7 premium eller nilfisk e145 ??
köpte du den med 10 meter stålarmerad slang då?Speedwest skrev:Köpte min 145.3 på Bauhaus idag. Blev även ett fordonsmunstycke. Siba kör nämligen kampanj just 2485:- Utnyttjade prisgarantin och fick ytterligare 12% avdrag
http://www.garaget.org/Speedwest
// Anders
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
- Speedwest
- Ny Medlem
- Inlägg: 4
- Blev medlem: 03 jul 2014 11:59
kärcher k7 premium eller nilfisk e145 ??
Ja, givetvis.limban skrev:köpte du den med 10 meter stålarmerad slang då?Speedwest skrev:Köpte min 145.3 på Bauhaus idag. Blev även ett fordonsmunstycke. Siba kör nämligen kampanj just 2485:- Utnyttjade prisgarantin och fick ytterligare 12% avdrag
http://www.garaget.org/Speedwest
// Anders
http://www.garaget.org/Speedwest
Senast redigerad av 4 Speedwest, redigerad totalt 14 gång.
- limban
- Forumägare

- Inlägg: 4006
- Blev medlem: 30 sep 2009 22:25
- Ort: Bollnäs
- Kontakt:
Re: kärcher k7 premium eller nilfisk e145 ??
götta pris då..grattis,,
// Anders
// Anders
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
- Speedwest
- Ny Medlem
- Inlägg: 4
- Blev medlem: 03 jul 2014 11:59
kärcher k7 premium eller nilfisk e145 ??
Var tvungen att slå till, bra långt under marknadspris! Nu är dock kampanjen över. Jag tror att de matchade priset mot den äldre modellen.. Det tackar jag förlimban skrev:götta pris då..grattis,,![]()
// Anders
http://www.garaget.org/Speedwest
