Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

kärcher k7 premium eller nilfisk e145 ??

Diskutera bilvårdsprodukter här
jagrullar
Medlem
Inlägg: 75
Blev medlem: 24 apr 2014 12:23

kärcher k7 premium eller nilfisk e145 ??

Inlägg av jagrullar » 11 maj 2014 10:38

Kolla badshop.se och deras kampanj på nilfisk och kärcher! Galna priser.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Senast redigerad av 4 jagrullar, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
ostkroken
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1223
Blev medlem: 04 jun 2013 20:44
Ort: Östhammar

Inlägg av ostkroken » 11 maj 2014 11:56

Jag har 145.2-10 xtra och är nöjd. Dock som sagts tidigare i tråden så är vattenmängd viktigare än tryck tycker jag.
Mellan k7 och 145an är ju kampen lite ojämn och till fördel k7. Men varför inte jämföra k7an med en likvärdig nilfisk? För nästan samma peng får du ju en 160.2-15 xtra och då är kampen dom emellan en aning annorlunda. 15m slang och 650L på nilfisk.

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
Senast redigerad av 4 ostkroken, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5724
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re:

Inlägg av Manor » 11 maj 2014 12:33

ostkroken skrev:Jag har 145.2-10 xtra och är nöjd. Dock som sagts tidigare i tråden så är vattenmängd viktigare än tryck tycker jag.
Mellan k7 och 145an är ju kampen lite ojämn och till fördel k7. Men varför inte jämföra k7an med en likvärdig nilfisk? För nästan samma peng får du ju en 160.2-15 xtra och då är kampen dom emellan en aning annorlunda. 15m slang och 650L på nilfisk.

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
Jag tror dock att 160 modellen kräver mer ampere än vad de flesta har tillgång till.
Jag tror att någon nämnde att det var 16 ampere som krävdes för den (3300 w).
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
ostkroken
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1223
Blev medlem: 04 jun 2013 20:44
Ort: Östhammar

Inlägg av ostkroken » 11 maj 2014 14:04

Aha, ja det kanske försvårar det hela.

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
Senast redigerad av 4 ostkroken, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Frebba
Medlem
Inlägg: 404
Blev medlem: 23 nov 2011 21:51
Ort: Sjöbo

Re: kärcher k7 premium eller nilfisk e145 ??

Inlägg av Frebba » 11 maj 2014 18:15

Nä de är de minsta problemet.

Har 3 fas o doningar.

Man e ju riktigt kluven må jag säga.
Senast redigerad av 4 Frebba, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5724
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: kärcher k7 premium eller nilfisk e145 ??

Inlägg av Manor » 11 maj 2014 20:36

Frebba skrev:Nä de är de minsta problemet.

Har 3 fas o doningar.

Man e ju riktigt kluven må jag säga.
Jag tycker absolut att du ska ta dig en titt på Kränzle innan du bestämmer dig.
Det jag har hunnit läsa indikerar att det är en rejäl kvalitetsskillnad mellan Kränzle och de två du funderade över.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Användarvisningsbild
Frebba
Medlem
Inlägg: 404
Blev medlem: 23 nov 2011 21:51
Ort: Sjöbo

Re: kärcher k7 premium eller nilfisk e145 ??

Inlägg av Frebba » 11 maj 2014 21:53

Tror oxå de :)

Får fundera. Nilfisken finns ju för 2500 på vissa ställen nu så priset lockar ju lite :)
Senast redigerad av 4 Frebba, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Speedwest
Ny Medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 03 jul 2014 11:59

kärcher k7 premium eller nilfisk e145 ??

Inlägg av Speedwest » 07 jul 2014 22:43

Köpte min 145.3 på Bauhaus idag. Blev även ett fordonsmunstycke. Siba kör nämligen kampanj just 2485:- Utnyttjade prisgarantin och fick ytterligare 12% avdrag :)


http://www.garaget.org/Speedwest
Senast redigerad av 4 Speedwest, redigerad totalt 14 gång.

Heinz_keller
Medlem
Inlägg: 32
Blev medlem: 09 mar 2014 15:02

Re: kärcher k7 premium eller nilfisk e145 ??

Inlägg av Heinz_keller » 10 jul 2014 23:34

Har en 145.3.
Valde mellan den och kärcher k5 och då var valrt enkelt. Kärcher känns jäkligt plastig i jämförelse mot Nilfisken. Handtaget på den gula är av plast och det kändes som om man var lite för brysk med det så skulle det gå sönder.

Nilfisken har gummislang och svirvel. Helt perfekt!
Senast redigerad av 4 Heinz_keller, redigerad totalt 14 gång.

MrMerkel
Medlem
Inlägg: 188
Blev medlem: 07 maj 2011 16:46

Re: kärcher k7 premium eller nilfisk e145 ??

Inlägg av MrMerkel » 11 jul 2014 12:39

Efter nu har haft två nilfisk så blir det alldrig någon mer ta kärcher .
Senast redigerad av 4 MrMerkel, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Inlägg: 4006
Blev medlem: 30 sep 2009 22:25
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: kärcher k7 premium eller nilfisk e145 ??

Inlägg av limban » 11 jul 2014 14:33

Speedwest skrev:Köpte min 145.3 på Bauhaus idag. Blev även ett fordonsmunstycke. Siba kör nämligen kampanj just 2485:- Utnyttjade prisgarantin och fick ytterligare 12% avdrag :)


http://www.garaget.org/Speedwest
köpte du den med 10 meter stålarmerad slang då?

// Anders
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
MVH Anders Lindbäck

Bild

Användarvisningsbild
Speedwest
Ny Medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 03 jul 2014 11:59

kärcher k7 premium eller nilfisk e145 ??

Inlägg av Speedwest » 11 jul 2014 22:46

limban skrev:
Speedwest skrev:Köpte min 145.3 på Bauhaus idag. Blev även ett fordonsmunstycke. Siba kör nämligen kampanj just 2485:- Utnyttjade prisgarantin och fick ytterligare 12% avdrag :)


http://www.garaget.org/Speedwest
köpte du den med 10 meter stålarmerad slang då?

// Anders
Ja, givetvis.


http://www.garaget.org/Speedwest
Senast redigerad av 4 Speedwest, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Inlägg: 4006
Blev medlem: 30 sep 2009 22:25
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: kärcher k7 premium eller nilfisk e145 ??

Inlägg av limban » 12 jul 2014 01:30

götta pris då..grattis,, :shock:

// Anders
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
MVH Anders Lindbäck

Bild

Användarvisningsbild
Speedwest
Ny Medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 03 jul 2014 11:59

kärcher k7 premium eller nilfisk e145 ??

Inlägg av Speedwest » 12 jul 2014 12:44

limban skrev:götta pris då..grattis,, :shock:

// Anders
Var tvungen att slå till, bra långt under marknadspris! Nu är dock kampanjen över. Jag tror att de matchade priset mot den äldre modellen.. Det tackar jag för ;)


http://www.garaget.org/Speedwest

Skriv svar