Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med.
Läs gärna mer och tyck till ->
Diskutera bilvårdsprodukter här
-
Perra83
- Entusiast

- Inlägg: 2986
- Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
- Ort: Lindesberg
Inlägg
av Perra83 » 11 jun 2013 12:41
Jo Kärcher är plastiga. Har Foam Lance till den oxå....
WaxDog gör kanske ett bättre pris på en Kränzle 1152 TST??
Vill ha en tvätt som ger mycket vatten och en bred stråle och mjuk följsam slang. Kärcher har mycket tillbehör som inte belastar plånboken så väldans. Har ingen erfarenhet av Kränzle.
Senast redigerad av 4
Perra83, redigerad totalt 14 gång.
-
WaxDog
- Sponsor

- Inlägg: 1282
- Blev medlem: 21 jan 2010 23:27
- Ort: Kvärlöv/Landskrona
Inlägg
av WaxDog » 11 jun 2013 12:45
WaxDog har redan pressat 1152:an till botten
Det kommer Foanlance till Kränzlen nu i dagarna, och den är allt annat än plastig.
Finns med lösa behållare på 1l samt 2liter och lock till dessa så man kan ha olika medel stående.
Priset ligger på en dryg tusing för lansen och ett par tjugor för extra behållare.
Senast redigerad av 4
WaxDog, redigerad totalt 14 gång.
-
Perra83
- Entusiast

- Inlägg: 2986
- Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
- Ort: Lindesberg
Inlägg
av Perra83 » 11 jun 2013 13:29
WaxDog skrev:WaxDog har redan pressat 1152:an till botten
Det kommer Foanlance till Kränzlen nu i dagarna, och den är allt annat än plastig.
Finns med lösa behållare på 1l samt 2liter och lock till dessa så man kan ha olika medel stående.
Priset ligger på en dryg tusing för lansen och ett par tjugor för extra behållare.
Jag hör av mig!
Senast redigerad av 4
Perra83, redigerad totalt 14 gång.
-
Perra83
- Entusiast

- Inlägg: 2986
- Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
- Ort: Lindesberg
Inlägg
av Perra83 » 11 jun 2013 17:12
Satt och googlade lite snabbt Kränzle 1152 TST 6243,75kr inkl moms på verktygshopen.se
Senast redigerad av 4
Perra83, redigerad totalt 14 gång.
-
WaxDog
- Sponsor

- Inlägg: 1282
- Blev medlem: 21 jan 2010 23:27
- Ort: Kvärlöv/Landskrona
Inlägg
av WaxDog » 12 jun 2013 00:02
Det får vi matcha. PMa för rabattkod på 1152:an så fixar vi det åt dig och självklart åt andra som är intresserade.
Senast redigerad av 4
WaxDog, redigerad totalt 14 gång.
-
mrjohn
- Medlem
- Inlägg: 164
- Blev medlem: 05 maj 2010 11:32
Inlägg
av mrjohn » 12 jun 2013 08:49
Jag fick hem denna 1152 från waxdog i dagarna och den känns mycket trevlig att arbeta med. Snabb leverans och bra service när jag frågade om tillbehör. Mycket nöjd med både produkt och försäljare.
Det blir säkert så att denna prisjustering även gäller ordrar levererade i veckan och därför hamnar på de tillbehör som jag inväntar

Senast redigerad av 4
mrjohn, redigerad totalt 14 gång.
-
WaxDog
- Sponsor

- Inlägg: 1282
- Blev medlem: 21 jan 2010 23:27
- Ort: Kvärlöv/Landskrona
Inlägg
av WaxDog » 12 jun 2013 10:46
Kul att du är nöjd. Din foamgun samt extra flaskor som du önskade borde trilla in med Schenker idag.
Priset ordnar vi

Senast redigerad av 4
WaxDog, redigerad totalt 14 gång.
-
WaxDog
- Sponsor

- Inlägg: 1282
- Blev medlem: 21 jan 2010 23:27
- Ort: Kvärlöv/Landskrona
Inlägg
av WaxDog » 12 jun 2013 10:48
Om man jämför vikten mellan exempelvis Kränzle 1152 med Kärchers K7 så väger 1152 31,5kg och K7 runt 20kg vill jag minnas.
Tycker det säker lite om vilka komponenter/kvalitén som använts i maskinerna.
Sedan är ju såklart en lätt maskin lite smidigare att flytta...

Senast redigerad av 4
WaxDog, redigerad totalt 14 gång.
-
mrjohn
- Medlem
- Inlägg: 164
- Blev medlem: 05 maj 2010 11:32
Inlägg
av mrjohn » 12 jun 2013 11:23
Snyggt jobbat!
Senast redigerad av 4
mrjohn, redigerad totalt 14 gång.
-
WaxDog
- Sponsor

- Inlägg: 1282
- Blev medlem: 21 jan 2010 23:27
- Ort: Kvärlöv/Landskrona
Inlägg
av WaxDog » 12 jun 2013 13:25
Står här med ett gäng foamguns men någon hade glömt packa ner slangen som ska ner i behållaren...kommer imorgon.
Dom nya arbetsbelysningarna med LED-teknik kom dock kompletta.

Senast redigerad av 4
WaxDog, redigerad totalt 14 gång.
-
Perra83
- Entusiast

- Inlägg: 2986
- Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
- Ort: Lindesberg
Inlägg
av Perra83 » 12 jun 2013 15:24
Vilka tillbehör finns tillgängliga till 1152?
Ja skulle vilja ha:
* Platt- och trallrengörnings mackapären
* Vinklat rör för att kunna skölja hjulhus och lite av underredet.
* Roterande kula för den där roterande strålen.
Ny koppling måste ja även ha till Foam Lancern, har Kärcher K-koppling just nu. Sedan några extra flaskor med lock till Foam Lancern för olika medel och blandningar.
Senast redigerad av 4
Perra83, redigerad totalt 14 gång.
-
jens
- Ny Medlem
- Inlägg: 9
- Blev medlem: 19 apr 2013 21:17
Inlägg
av jens » 12 jun 2013 17:16
Kika lite på Kärcher igen, men titta på deras "proffs"-tvättar. En att rekommendera är Kärcher HD 6/13CX. Du får till skillnad från konsument-Kärcher en bra och mjuk slang, lång slang på 15m med vinda, allt i mässing och AVS så slangen inte "tvinnar" sig. Går absolut inte jämföra med konsument-produkterna.
http://www.karcher.se/se/Produkter/Prof ... 146500.htm
Jag har föregångaren, Xpert HD 7140. Jättenöjd, varenda dag.
Senast redigerad av 4
jens, redigerad totalt 14 gång.
-
WaxDog
- Sponsor

- Inlägg: 1282
- Blev medlem: 21 jan 2010 23:27
- Ort: Kvärlöv/Landskrona
Inlägg
av WaxDog » 12 jun 2013 20:11
Exakt Jens, lite dumt att jämföra K7 med Kränzle...men det kom upp i tråden här ovan.
Har en av deras HD-tvättar igång här och den funkar bra såklart, men jag håller ändå Kränzlen lite högre. Allt känns aningen robustare. Men det är min åsikt.

Senast redigerad av 4
WaxDog, redigerad totalt 14 gång.
-
WaxDog
- Sponsor

- Inlägg: 1282
- Blev medlem: 21 jan 2010 23:27
- Ort: Kvärlöv/Landskrona
Inlägg
av WaxDog » 12 jun 2013 22:41
* Roterande kula för den där roterande strålen.
Nu får du förklara lite närmare....det andra förstod jag men vilken kula du menar ... ?
Senast redigerad av 4
WaxDog, redigerad totalt 14 gång.
-
danne67
- Medlem
- Inlägg: 260
- Blev medlem: 22 apr 2012 16:05
Inlägg
av danne67 » 13 jun 2013 00:01
Manor skrev:mrjohn skrev:Tack för bra svar!
Vilket märke är bäst? Kränzle har jag inte hört talas om men det behöver ju inte betyda något.
Mvh John
Jag har bara hört gott om Kränzle.
Nilfisk/Alto är väl snäppet bättre än Kärcher.
Det finns väl också Stihl som är som Nilfisk/Alto men med bättre delar i (tror jag).
Har en Stihl RE163 och det är en riktigt bra maskin, men den behöver en 16 ah säkring (eller en 14ah om nu det skulle finnas) och ni hade väl bara tillgång till en 10ah. Annars är den tyst och riktigt trevlig att använda och den lär hålla ett bra tag

. Den har förutom ett högt arbetstryck även ordentligt med vattenflöde

Senast redigerad av 4
danne67, redigerad totalt 14 gång.
-
Perra83
- Entusiast

- Inlägg: 2986
- Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
- Ort: Lindesberg
Inlägg
av Perra83 » 13 jun 2013 10:01
WaxDog skrev:* Roterande kula för den där roterande strålen.
Nu får du förklara lite närmare....det andra förstod jag men vilken kula du menar ... ?
Ett munstycke som ger den där roterande runda strålen. Tror det ingår till de flesta tvättar.
Senast redigerad av 4
Perra83, redigerad totalt 14 gång.
-
jens
- Ny Medlem
- Inlägg: 9
- Blev medlem: 19 apr 2013 21:17
Inlägg
av jens » 13 jun 2013 11:16
Om du tittar på den länk jag gav till Kärchern ovan och går in under Lämpliga Tillbehör en bit ner på sidan så hittar du massor. Bland annat Rotojet och SuperPower munstycken. Jag tror det du letar efter är Rotojet.
http://www.karcher.se/se/Produkter/Prof ... le=Rotojet
Senast redigerad av 4
jens, redigerad totalt 14 gång.
-
WaxDog
- Sponsor

- Inlägg: 1282
- Blev medlem: 21 jan 2010 23:27
- Ort: Kvärlöv/Landskrona
Inlägg
av WaxDog » 13 jun 2013 12:57
Perra den har du ju redan i din kartong med 1152:an.
Det är två rör med, en med avlångt munstycke och ett med lite rundare, det är Rotojeten.
Senast redigerad av 4
WaxDog, redigerad totalt 14 gång.
-
Perra83
- Entusiast

- Inlägg: 2986
- Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
- Ort: Lindesberg
Inlägg
av Perra83 » 04 jul 2013 19:14
Då är 1152:an beställd + lite annat för styva 10kkr. Ska bli kul med en nyare och bättre tvätt.
Senast redigerad av 4
Perra83, redigerad totalt 14 gång.
-
progge
- Moderator

- Inlägg: 3288
- Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
- Ort: Smålandsstenar.
Inlägg
av progge » 04 jul 2013 19:17
Efter provat Kränzle i Eslöv så blir det en sådan vid nästa byte.

Senast redigerad av 4
progge, redigerad totalt 14 gång.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 