Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Testat Zymöl?

Diskutera bilvårdsprodukter här
KristoferS
Medlem

Testat Zymöl?

Inlägg av KristoferS » 12 jan 2010 22:32

Fick upp ögonen för Zymöl för några år sedan när det var med i ett avsnitt av Fifth Gear. Enligt hemsidan tillverkar de profil-vax/produkter för saab och volvo. Någon som har testat något av deras vaxer?
Senast redigerad av 6 KristoferS, redigerad totalt 14 gång.

KristoferS
Medlem

Re: Testat Zymöl?

Inlägg av KristoferS » 12 jan 2010 22:35

Rackarns, jag som ändå sökte på Zymöl innan jag postade :D
Tackar!

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator

Inlägg av Funk » 13 jan 2010 08:28

KristoferS skrev:Fick upp ögonen för Zymöl för några år sedan när det var med i ett avsnitt av Fifth Gear. Enligt hemsidan tillverkar de profil-vax/produkter för saab och volvo. Någon som har testat något av deras vaxer?

Hade det funnits på Volvo så hade jag nog testat det, men det gör det inte vad jag vet. Verkar snarare som ett eget "hittepå" att sälja "Volvovax" och det är knappast sanktionerat av eller i samarbete med Volvo...

/Thomas
Senast redigerad av 6 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

KristoferS
Medlem

Inlägg av KristoferS » 13 jan 2010 18:03

Jill skrev:
KristoferS skrev:Rackarns, jag som ändå sökte på Zymöl innan jag postade :D
Tackar!
En kompis ska bli Sverige leverantör för dom :jeps
Säga vad man vill om vaxet, men det är lite häftigt med att bli (första?) svensk leverantör. Då kanske man kan köpa mer lokalt och slipper köpa på eBay som jag gjort. :)

Gurkan
Medlem

Inlägg av Gurkan » 13 jan 2010 18:07

KristoferS skrev:
Jill skrev:
KristoferS skrev:Rackarns, jag som ändå sökte på Zymöl innan jag postade :D
Tackar!
En kompis ska bli Sverige leverantör för dom :jeps
Säga vad man vill om vaxet, men det är lite häftigt med att bli (första?) svensk leverantör. Då kanske man kan köpa mer lokalt och slipper köpa på eBay som jag gjort. :)

Men det blir billigare på ebay!
Senast redigerad av 6 Gurkan, redigerad totalt 14 gång.

KristoferS
Medlem

Inlägg av KristoferS » 13 jan 2010 18:12

Funk skrev:
KristoferS skrev:Fick upp ögonen för Zymöl för några år sedan när det var med i ett avsnitt av Fifth Gear. Enligt hemsidan tillverkar de profil-vax/produkter för saab och volvo. Någon som har testat något av deras vaxer?

Hade det funnits på Volvo så hade jag nog testat det, men det gör det inte vad jag vet. Verkar snarare som ett eget "hittepå" att sälja "Volvovax" och det är knappast sanktionerat av eller i samarbete med Volvo...

/Thomas
Det var aningen förvånande att de inte säljer i samarbete med Volvo. En lite parantes -vilken tillverkare är det som gör Volvos eget vax?

Antar det är billigare på ebay, men det känns alltid lite nervöst att köpa från staterna :)

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator

Inlägg av Funk » 13 jan 2010 18:56

Det var aningen förvånande att de inte säljer i samarbete med Volvo. En lite parantes -vilken tillverkare är det som gör Volvos eget vax?
Jag vet faktiskt inte, men på rekond och leveranssidan använder man kem och medel från stora leverantörer.. lite olika på beronde på verksamhet, men i alla fall inget från Zymöl. Och dom finns inte med i leverantörslistan eller i någon Volvo eller Biliabutik som jag sett.

/Thomas
Senast redigerad av 6 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
jujimbo
Entusiast
Entusiast

Inlägg av jujimbo » 13 jan 2010 20:04

Det fanns/finns? ett företag i Stockholm som importerade zymöl till Sverige under 00 talet jag köpte clay och hd-cleanse från dom då vet inte om dom finns kvar, så det har funnits en tidigare importör.

Det är ju ett lyxvax så det är ju inte nåt man kommer köpa i stor mängd.
Å andra sidan så köpte jag ju lyxvaxet från smartab och det är ju inte heller lågpris, skall testa det så fort det blir bättre väder och lämpligt objekt är hittat :nicka

Hd-cleansen har jag använt till en bil en gång sen aldrig mer blev för hungrig när jag använde det, luktar så mycket choklad så man blev dösugen på godis.

Skriv svar