Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Fråga till alla som använder dom röda optipds/twistedwool
- Logan
- Entusiast

- Inlägg: 2466
- Blev medlem: 26 nov 2012 18:06
- Kontakt:
Fråga till alla som använder dom röda optipds/twistedwool
Många har ju haft problem med dessa att dom släpper i limmet
Är det för värmen dom släpper eller pga dom enorma krafter som blir då ni kör med oscillerande maskiner ?
Körde en 100mm trissa för några veckor sedan på en roterande och den visa inget tecken på att släppa
komiskt nog verkar det som den släpper oftare för mig då jag kör den lilla maskinen från reservdelsgurun än min stora rupes
samma storlek på trissan.
Är det för värmen dom släpper eller pga dom enorma krafter som blir då ni kör med oscillerande maskiner ?
Körde en 100mm trissa för några veckor sedan på en roterande och den visa inget tecken på att släppa
komiskt nog verkar det som den släpper oftare för mig då jag kör den lilla maskinen från reservdelsgurun än min stora rupes
samma storlek på trissan.
The passions is what drives the art. Detailing for life
- korvis
- Trogen Medlem

- Inlägg: 908
- Blev medlem: 01 jun 2014 15:47
Re: Fråga till alla som använder dom röda optipds/twistedwoo
Var inte det ett produktionsfel som numera är åtgärdat, eller?
- Logan
- Entusiast

- Inlägg: 2466
- Blev medlem: 26 nov 2012 18:06
- Kontakt:
Re: Fråga till alla som använder dom röda optipds/twistedwoo
Det kanske var såkorvis skrev:Var inte det ett produktionsfel som numera är åtgärdat, eller?
köpte in några nya för någon vecka sedan
får prova dom vid tillfälle och se om det blir ett flygande tefat
The passions is what drives the art. Detailing for life
- korvis
- Trogen Medlem

- Inlägg: 908
- Blev medlem: 01 jun 2014 15:47
Re: Fråga till alla som använder dom röda optipds/twistedwoo
Jag måste bara fråga om någon testat dessa:
http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/p ... tting-disc
Och frågan blir då om dom är bättre/sämre än optipads va gäller avverkning och hållbarhet?
http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/p ... tting-disc
Och frågan blir då om dom är bättre/sämre än optipads va gäller avverkning och hållbarhet?
-
Cogo
- Entusiast

- Inlägg: 2438
- Blev medlem: 10 maj 2011 13:51
- Ort: Linköping
Re: Fråga till alla som använder dom röda optipds/twistedwoo
Jag använder dem ihop med DA maskin. Fungerar kanon. Avverkar bra men lämnar samtidigt en bra slutfinish. Dammar inget heller om man jämför med optipads, samt att optipads kan lämna microrepor efter sig.korvis skrev:Jag måste bara fråga om någon testat dessa:
http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/p ... tting-disc
Och frågan blir då om dom är bättre/sämre än optipads va gäller avverkning och hållbarhet?
Mvh magnus
- korvis
- Trogen Medlem

- Inlägg: 908
- Blev medlem: 01 jun 2014 15:47
Re: Fråga till alla som använder dom röda optipds/twistedwoo
Intressant å höra, Cogo.
Blir dom snabbt mättade? (som väl optipadsen gärna blir?)
Blir dom snabbt mättade? (som väl optipadsen gärna blir?)
- Funk
- Moderator

- Inlägg: 4142
- Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
- Ort: Göteborg
Re: Fråga till alla som använder dom röda optipds/twistedwoo
Även jag kör med den typen. På vissa ställen finns den typen dessutom med olika cut, så det går att hitta massor av kombinationer mellan medel och trissa. Om dom är bättre eller sämre an optipads...jag skulle nog säga att dom håller ungefär lika länge..korvis skrev:Jag måste bara fråga om någon testat dessa:
http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/p ... tting-disc
Och frågan blir då om dom är bättre/sämre än optipads va gäller avverkning och hållbarhet?
/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- Logan
- Entusiast

- Inlägg: 2466
- Blev medlem: 26 nov 2012 18:06
- Kontakt:
Re: Fråga till alla som använder dom röda optipds/twistedwoo
Dom är super bra i mina ögon
använder dom titt som tätt ihop med rupes bigfoot
tar lättare repor och lämnar en fin yta
använder dom titt som tätt ihop med rupes bigfoot
tar lättare repor och lämnar en fin yta
The passions is what drives the art. Detailing for life
- Pär_L
- Sponsor

- Inlägg: 1315
- Blev medlem: 16 nov 2009 22:57
- Ort: Bollnäs
- Kontakt:
Re: Fråga till alla som använder dom röda optipds/twistedwoo
Det är oftast på oscillerande maskiner som de släpper.Logan skrev:Många har ju haft problem med dessa att dom släpper i limmet
Är det för värmen dom släpper eller pga dom enorma krafter som blir då ni kör med oscillerande maskiner ?
Körde en 100mm trissa för några veckor sedan på en roterande och den visa inget tecken på att släppa
komiskt nog verkar det som den släpper oftare för mig då jag kör den lilla maskinen från reservdelsgurun än min stora rupes
samma storlek på trissan.
roterande är sällan problem även fast man kör varmt.
