Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Super Wash Green Alkalisk vs BBV arti green
-
marc123
- Medlem
Super Wash Green Alkalisk vs BBV arti green
Vilken föredras / bättre. Eller en tredje variant?
-
miken
- Entusiast

Re: Super Wash Green Alkalisk vs BBV arti green
Super Wash Green är helt okej men själv föredrar jag Bilt Hamber Surfex HD eller Orchard Citrus Preclean 2 riktiga dundermedel 
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
-
Pierriewargen
- Trogen Medlem

Har både surfex hd och super wash. Jämfört dom sida vid sida med surfex hd 1:5 mot super wash ~5% och kan säga att skillnaden är minimal om ens någon. Däremot skiljer priset sig rätt så rejält. Har inte testat arti green men skulle tro att den är likvärdig super wash. Mitt råd: köp den som är billigast.
- Funk
- Moderator

Min erfarenhet är att alla gröna alkalier i stort sett är likadana...alla avknoppningar av HD-grön har funkat likadant så långt jag provat.
Vad det gäller de andra förslagen, är inte Surfex HD en typ av Microemulsion ? Den påstås ju ta olja... Citrus preclean borde även den vara av en oljelösande produkt, citrusolja är ju just oljelösande.
I så fall är det lite äpplen och päron. Är det rena alkalier så är priset högt, är det kombinationsmedel så är det en annan sort så jämförelsen är väl inte helt relevant..
/Thomas
Vad det gäller de andra förslagen, är inte Surfex HD en typ av Microemulsion ? Den påstås ju ta olja... Citrus preclean borde även den vara av en oljelösande produkt, citrusolja är ju just oljelösande.
I så fall är det lite äpplen och päron. Är det rena alkalier så är priset högt, är det kombinationsmedel så är det en annan sort så jämförelsen är väl inte helt relevant..
/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse