Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
polerrondell
- nybbe79
- Medlem
- Inlägg: 200
- Blev medlem: 27 jan 2015 23:11
polerrondell
Tänkte köpa lite nya polerrondeller, dom jag hittar på nätet verkar så tunna (är till en musse-maskin) provade med dom som var med maskinen och som var tjocka, känns mycket säkrare med dom så man inte kör i maskinen i veck eller dörrhandtag m.m. eller är det lika smidigt med tunna?
Kollade på julas polerrondeller, är dom något att ha?
Kollade på julas polerrondeller, är dom något att ha?
-
Cogo
- Entusiast

- Inlägg: 2438
- Blev medlem: 10 maj 2011 13:51
- Ort: Linköping
Re: polerrondell
Kör endast tunna, de är mellan 2-3 cm tjocka, fungerar bäst tycker jag. Passa på att titta in ikväll på scandistore som har rea på massor med polerrondeller. Till en mussemaskin ska du ha ca 100 mm i diameter. Vet tyvärr inget om rustas.nybbe79 skrev:Tänkte köpa lite nya polerrondeller, dom jag hittar på nätet verkar så tunna (är till en musse-maskin) provade med dom som var med maskinen och som var tjocka, känns mycket säkrare med dom så man inte kör i maskinen i veck eller dörrhandtag m.m. eller är det lika smidigt med tunna?
Kollade på julas polerrondeller, är dom något att ha?
Mvh magnus
-
miken
- Entusiast

- Inlägg: 1322
- Blev medlem: 09 jun 2012 19:20
- Ort: Skellefteå
Re: polerrondell
Om det är skumrondeller du menar ska du ha 100x25mm köp inte tjockare!!!nybbe79 skrev:Tänkte köpa lite nya polerrondeller, dom jag hittar på nätet verkar så tunna (är till en musse-maskin) provade med dom som var med maskinen och som var tjocka, känns mycket säkrare med dom så man inte kör i maskinen i veck eller dörrhandtag m.m. eller är det lika smidigt med tunna?
Kollade på julas polerrondeller, är dom något att ha?
Köp INTE Julas köp kvalitets rondeller istället som tål att tvättas och användas flera gånger
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
- nybbe79
- Medlem
- Inlägg: 200
- Blev medlem: 27 jan 2015 23:11
Re: polerrondell
Tackar för tipsen, känns bara lite nervöst att maskinen kommer närmare bilen och det är större chans att skivorna som rondellerna sitter på tar i bilen om man vinklar maskinen lite....
- nybbe79
- Medlem
- Inlägg: 200
- Blev medlem: 27 jan 2015 23:11
Re: polerrondell
http://www.scandistore.se/sv/rea/polerr ... 25-mm.html
Dom här duger väl att lägga på polermedel på en bil som är ganska fin i lacken?
Hur gör ni med lackskyddet, lägger ni på med maskin eller för hand?
Dom här duger väl att lägga på polermedel på en bil som är ganska fin i lacken?
Hur gör ni med lackskyddet, lägger ni på med maskin eller för hand?
-
Cogo
- Entusiast

- Inlägg: 2438
- Blev medlem: 10 maj 2011 13:51
- Ort: Linköping
Re: polerrondell
Är osäker på om 110 mm får plats, kanske någon annan som kan svara på det.
Tips från mig vad som skulle kunna vara bra att ha.
http://www.scandistore.se/sv/rea/polerr ... 25-mm.html
http://www.scandistore.se/sv/rea/polerr ... 25-mm.html
http://www.scandistore.se/sv/rea/polerr ... -pack.html
http://www.scandistore.se/sv/rea/polerr ... 30-mm.html
http://www.scandistore.se/sv/rea/polerr ... 25-mm.html
http://www.scandistore.se/sv/rea/polerr ... -mm-1.html
För grövre avverkning
http://www.scandistore.se/sv/rea/twiste ... 95-mm.html
Satsa på kvalitets rondeller och ha många samt ett par olika. Optipads är bra att ha om du stöter på en bil med hård lack, nu kanske det är lite överkurs för din bil som var fin, men när det är billigt så passa på.
Tips från mig vad som skulle kunna vara bra att ha.
http://www.scandistore.se/sv/rea/polerr ... 25-mm.html
http://www.scandistore.se/sv/rea/polerr ... 25-mm.html
http://www.scandistore.se/sv/rea/polerr ... -pack.html
http://www.scandistore.se/sv/rea/polerr ... 30-mm.html
http://www.scandistore.se/sv/rea/polerr ... 25-mm.html
http://www.scandistore.se/sv/rea/polerr ... -mm-1.html
För grövre avverkning
http://www.scandistore.se/sv/rea/twiste ... 95-mm.html
Satsa på kvalitets rondeller och ha många samt ett par olika. Optipads är bra att ha om du stöter på en bil med hård lack, nu kanske det är lite överkurs för din bil som var fin, men när det är billigt så passa på.
- nybbe79
- Medlem
- Inlägg: 200
- Blev medlem: 27 jan 2015 23:11
Re: polerrondell
Jag såg att det var 110 så jag ändrade länken till 100 
Tack för alla tipsen, guld värt!
Tack för alla tipsen, guld värt!
- Perra83
- Entusiast

- Inlägg: 2986
- Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
- Ort: Lindesberg
Re: polerrondell
Räcker det inte med tre olika?
Hård, medium och mjuka. Plus ett par twistedwool.
Hård, medium och mjuka. Plus ett par twistedwool.
- nybbe79
- Medlem
- Inlägg: 200
- Blev medlem: 27 jan 2015 23:11
Re: polerrondell
Ska beställa ett par av varje sort och prova mig fram... 