Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Tryckspruta för kallavfettning

Diskutera bilvårdsprodukter här
Marantz
Ny Medlem
Inlägg: 16
Blev medlem: 16 feb 2015 18:48
Ort: Skellefteå

Tryckspruta för kallavfettning

Inlägg av Marantz » 10 mar 2015 21:05

Hej!

Sökt lite på forumet men hittar inte så många aktuella trådar om dessa, troligtvis för att alla redan har bra sprutor hemma.

Vars hittar vi fina sprutor som tål kallavfettning? Less på att biltemas billiga 39:- börjar läcka vid handtaget efter 10 omgångar.

Sett att waxdog kan ha någon fin. Gloria gillar jag från jobbet.

Bollnäs hade just fått in en Epoca som jag kollat på länge ser jag nu också...

Några fler tips :) ?

miken
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1322
Blev medlem: 09 jun 2012 19:20
Ort: Skellefteå

Re: Tryckspruta för kallavfettning

Inlägg av miken » 10 mar 2015 21:14

Marantz skrev:Hej!

Sökt lite på forumet men hittar inte så många aktuella trådar om dessa, troligtvis för att alla redan har bra sprutor hemma.

Vars hittar vi fina sprutor som tål kallavfettning? Less på att biltemas billiga 39:- börjar läcka vid handtaget efter 10 omgångar.

Sett att waxdog kan ha någon fin. Gloria gillar jag från jobbet.

Bollnäs hade just fått in en Epoca som jag kollat på länge ser jag nu också...

Några fler tips :) ?
finns många bra jag har själv flera av dessa och dom är riktigt bra och prisvärda!
http://www.waxdog.se/product.php?id_product=642

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm


Marantz
Ny Medlem
Inlägg: 16
Blev medlem: 16 feb 2015 18:48
Ort: Skellefteå

Re: Tryckspruta för kallavfettning

Inlägg av Marantz » 11 mar 2015 19:08

Den där går alltså att köra med kallavfettning? :jeps

Tänkte ifall man skulle köpa den dyrare då den verkar tåla det bättre?

http://waxdog.se/product.php?id_product=603

RobbeS
Medlem
Inlägg: 91
Blev medlem: 05 mar 2015 11:10

Re: Tryckspruta för kallavfettning

Inlägg av RobbeS » 11 mar 2015 19:17

Jag köpte två liknande sprutor på Jula för 30 kr st igår. Dom ska tåla avfettning och andra kemikalier enligt personalen jag pratade med. Till det priset är det värt att prova i alla fall.
En kollega har förresten en likadan för avfettning och den har funkat i flera år nu.

miken
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1322
Blev medlem: 09 jun 2012 19:20
Ort: Skellefteå

Re: Tryckspruta för kallavfettning

Inlägg av miken » 11 mar 2015 19:50

Marantz skrev:Den där går alltså att köra med kallavfettning? :jeps

Tänkte ifall man skulle köpa den dyrare då den verkar tåla det bättre?

http://waxdog.se/product.php?id_product=603
ja dom tål kallavfettning

mina är 2 år gammla nu och står alltid med tryck och medel i :nicka

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm


Wolfram
Medlem
Inlägg: 294
Blev medlem: 05 dec 2013 21:43
Ort: Kungälv

Re: Tryckspruta för kallavfettning

Inlägg av Wolfram » 11 mar 2015 20:45

Nu har du ju visserligen testat Biltema, men har du använt dom orangea?
Köpte den lilla orangea spruta nån gång förra vintern tror jag, den har fått känna på både alkalisk, kallavfettning och diverse syror utan problem.
Köpte Biltemas stora orangea spruta, den används bara till kallavfettning sen kanske 4 månader tillbaka, fungerar klockrent den med.

Marantz
Ny Medlem
Inlägg: 16
Blev medlem: 16 feb 2015 18:48
Ort: Skellefteå

Re: Tryckspruta för kallavfettning

Inlägg av Marantz » 11 mar 2015 23:01

miken skrev:
ja dom tål kallavfettning

mina är 2 år gammla nu och står alltid med tryck och medel i :nicka
Jamen dåså, då blir det till att prova en sån :jeps

Wolfram: Jo det är en spruta för 39kr som jag provat. Antar det är den lilla du menar då?
För mig tror jag det var packning/backventil som slutade fungera för direkt efter 5 pump så hade jag 10ml på handen längs handtaget. http://www.biltema.se/sv/Fritid/Tradgar ... uta-45578/
Var duktig och tömde behållaren efter varje användning men sista gången sket jag i det och då gick den sönder.

Wolfram
Medlem
Inlägg: 294
Blev medlem: 05 dec 2013 21:43
Ort: Kungälv

Re: Tryckspruta för kallavfettning

Inlägg av Wolfram » 12 mar 2015 01:20

Marantz skrev:
miken skrev:
ja dom tål kallavfettning

mina är 2 år gammla nu och står alltid med tryck och medel i :nicka
Jamen dåså, då blir det till att prova en sån :jeps

Wolfram: Jo det är en spruta för 39kr som jag provat. Antar det är den lilla du menar då?
För mig tror jag det var packning/backventil som slutade fungera för direkt efter 5 pump så hade jag 10ml på handen längs handtaget. http://www.biltema.se/sv/Fritid/Tradgar ... uta-45578/
Var duktig och tömde behållaren efter varje användning men sista gången sket jag i det och då gick den sönder.
På så vis, måste varit fel på din för jag och en kompis köpte våra samtidigt, och våra fungerar än, och min har gått rätt hårt ändå med både fosfor, oxal, kallavfettning, alkaliskt och nån annan ickesyrabaserad järnborttagare. :O

Skriv svar