Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Bra rostlösare?

Diskutera bilvårdsprodukter här
DandanRacing
Medlem

Re: Bra rostlösare?

Inlägg av DandanRacing » 15 feb 2013 19:18

Göran skrev:
Göran skrev:
RPM2006 skrev:Elektrolys är oslagbart. Gjort rent det som får plats i baljan.
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28596
Vill någon testa detta och lägga upp bilder om forumet står för materialet?
Finns det verkligen ingen som vill testa detta om formet fixar allt?
Även jag har testat.

Testade först med pappas stenålders billaddare a 12ampere och rosten bara flög av testmuttern tills laddaren löste ut efter 1minut...

Nästa försök var med en gammal lapptopladdare jag hittade i elskrotlådan i soprummet(finns en liten symbol på dem som visar + - polerna) blandade i lite kaustiksoda i en 10L bytta och slängde i lite gamla gräsklipparknivar och annat metalskrot så de hade kontakt och bildade en ring runt bromsoket som skulle avrostas, sen är det bara att koppla in rätt och vänta (från några timmar till en vecka beroende på hur stark strömkälla man har)

Riktigt skönt att kunna avrosta grejer utanför lägenheten :jeps

//Andreas
Senast redigerad av 4 DandanRacing, redigerad totalt 14 gång.
-------------------------------------------------------------------------------------
Me and spelling is like oil and water....

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Inlägg av limban » 15 feb 2013 19:56

Cogo skrev:tror även att bbv har något som heter x-rost eller liknande.
den är riktigt fin och helt safe att köra med..spädes med vatten 50%..en hink med lock..1-2dygn..sen är allt plåtrent :jeps
MVH Anders Lindbäck

Bild

peterfrarlöv
Ny Medlem

Inlägg av peterfrarlöv » 27 feb 2015 18:32

Är ny här inne och hoppas på att jag inte bryter mot gällande regler med mitt svar (har läst på vad som gäller när man tar upp produkter och länkar till respektive hemsida).
Har själv sökt tidigare en bra produkt till att ta bort rost med.
Läste i Power Magazine för en del år sen om "Smedjans rostlösare" och köpte en dunk när jag var på Power Meet av en snubbe som stod och sålde dem.
Basen i den var fosforsyra som är väl allmänt känt att det tar bort rost. Men sen så är det även något annat i som gör att man får ett bestående rostskydd utan efterbehandling.
Har använt det nu i några år och är absolut nöjd.
En äldre man brukar stå och sälja den på Powers olika träffar men finns även en sida där man kan beställa.

www.smedjansrostlosare.se.

Mvh
Peter

Skriv svar