Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med.
Läs gärna mer och tyck till ->
Diskutera bilvårdsprodukter här
-
Swingminx
- Trogen Medlem

- Inlägg: 509
- Blev medlem: 31 jul 2012 21:24
- Ort: Karlstad ( Deje )
Inlägg
av Swingminx » 17 aug 2014 17:23
Tror inte mycket skiljer dom åt. Att det står Meguiars på förpackningen ökar väl priset med någon hundring.
// Per Andersson
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
-
Perra83
- Entusiast

- Inlägg: 2986
- Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
- Ort: Lindesberg
Inlägg
av Perra83 » 17 aug 2014 18:08
Meguiars har gummi på toppen.
-
Logan
- Entusiast

- Inlägg: 2466
- Blev medlem: 26 nov 2012 18:06
-
Kontakt:
Inlägg
av Logan » 17 aug 2014 18:24
Gummi på toppen klart man ska betala 100kr extra för det
Beställde nyss en utan gummi så blir och testa under veckan
har inte kunna tvätta mina fälgar rakt igenom på länge nu.
Lär bli en vacker kant ca halvvägs in på fälgen
The passions is what drives the art. Detailing for life
-
unclebans
- Medlem
- Inlägg: 112
- Blev medlem: 24 maj 2010 19:23
- Ort: Malmö
Inlägg
av unclebans » 29 sep 2014 23:01
Vet inte om jag är känslig men en sådan borste skulle jag aldrig borsta på billacken och då har jag svårt att använda den på fälgar, det är samma typ av lack på fälgar och på kaross...känns som det blir en del repor med en sån borste. Jag kanske har fel?
-
Funk
- Moderator

- Inlägg: 4142
- Blev medlem: 18 okt 2008 17:52
- Ort: Göteborg
Inlägg
av Funk » 30 sep 2014 07:04
Fälgar brukar ha mycket tåligare lack, de som inte är klarlackade brukar vara pulverlackade vilket är mycket tåligt..
/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
Fox32
- Medlem
- Inlägg: 435
- Blev medlem: 10 jun 2014 19:01
- Ort: Stockholm
Inlägg
av Fox32 » 30 sep 2014 23:28
Jag har kört med BBV modellen länge (nåja, 4mån i alla fall) och har inte sett några repor, inte som skulle kunna härledas till borsten i alla fall..
Det jag dock stör mig på mer och mer är att det sprätter smuts som faen när man drar ut den ur fälgen..
-
tobias.flood
- Medlem
- Inlägg: 81
- Blev medlem: 25 apr 2014 09:32
- Ort: Kumla
Inlägg
av tobias.flood » 01 okt 2014 07:13
Fox32 skrev:Jag har kört med BBV modellen länge (nåja, 4mån i alla fall) och har inte sett några repor, inte som skulle kunna härledas till borsten i alla fall..
Det jag dock stör mig på mer och mer är att det sprätter smuts som faen när man drar ut den ur fälgen..
Är det dig det sprätter på? Du får göra ett "sprättskydd" av en bit kartong/plast och sätta på borsten. Men det kanske blir otympligt.
-
Perra83
- Entusiast

- Inlägg: 2986
- Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
- Ort: Lindesberg
Inlägg
av Perra83 » 01 okt 2014 09:23
Såg igår att Gurun har fina fälgborstar
http://reservdelsgurun.se/bilvard/falgborstar/
I lördags använde jag som vanligt borstarna från Streetpower-rekond Wheel Woolies och fick då även användning av den allra minsta borsten på V50 Classic fälgarna. Tyvärr så hittade ja inte den vinklade... otroligt fina borstar. Tog även hjulhusen med största borten. Rena hjulhus och stänklappar sitter som pricken över i:et.
-
korvis
- Trogen Medlem

- Inlägg: 908
- Blev medlem: 01 jun 2014 15:47
Inlägg
av korvis » 01 okt 2014 18:25
Måste instämma i att borstarna från Wheel Woolies är kanonbra!
