Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Hur lägger man bäst på Glare och Micro-Finish?

Diskutera bilvårdsprodukter här
Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2986
Blev medlem: 17 maj 2013 14:43
Ort: Lindesberg

Re: Hur lägger man bäst på Glare och Micro-Finish?

Inlägg av Perra83 » 10 jun 2014 23:54

BDS har. Mekonomen kan oxå ha men framförallt byggfirmor.

Den blå är bra även fast den är dyrare så lönar det sig.
Senast redigerad av 4 Perra83, redigerad totalt 14 gång.

Macina
Medlem
Inlägg: 208
Blev medlem: 13 mar 2014 19:47
Ort: Partille

Re: Hur lägger man bäst på Glare och Micro-Finish?

Inlägg av Macina » 16 jun 2014 20:28

Räcker det att ha torkat av bilen med en fin mf efter glare micro finish steget innan man lägger på polish lagren?
Micro finishen funkar inte som menzerna final finish/super finish så att man bör sprita innan lackskydd (prof polish)?
Senast redigerad av 4 Macina, redigerad totalt 14 gång.

Cogo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2438
Blev medlem: 10 maj 2011 13:51
Ort: Linköping

Re: Hur lägger man bäst på Glare och Micro-Finish?

Inlägg av Cogo » 16 jun 2014 20:32

du behöver endast torka av.

mvh magnus
Senast redigerad av 4 Cogo, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3288
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: Hur lägger man bäst på Glare och Micro-Finish?

Inlägg av progge » 16 jun 2014 20:34

Jag kör ut GLARE® MICRO-FINISH så länge att det inte finns något kvar.
Men torkar av lätt innan GLARE® PROFESSIONAL POLISH.
Ingen spritning. :nicka
Senast redigerad av 4 progge, redigerad totalt 14 gång.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Användarvisningsbild
ostkroken
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1223
Blev medlem: 04 jun 2013 20:44
Ort: Östhammar

Sv: Re: Hur lägger man bäst på Glare och Micro-Finish?

Inlägg av ostkroken » 16 jun 2014 21:34

progge skrev:Jag kör ut GLARE® MICRO-FINISH så länge att det inte finns något kvar.
Men torkar av lätt innan GLARE® PROFESSIONAL POLISH.
Ingen spritning. :nicka
Jag med!

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
Senast redigerad av 4 ostkroken, redigerad totalt 14 gång.

Macina
Medlem
Inlägg: 208
Blev medlem: 13 mar 2014 19:47
Ort: Partille

Re: Hur lägger man bäst på Glare och Micro-Finish?

Inlägg av Macina » 16 jun 2014 22:38

Grymt! Tack för det.
Senast redigerad av 4 Macina, redigerad totalt 14 gång.

Macina
Medlem
Inlägg: 208
Blev medlem: 13 mar 2014 19:47
Ort: Partille

Re: Hur lägger man bäst på Glare och Micro-Finish?

Inlägg av Macina » 12 jul 2014 13:05

Nu är det äntligen dags att glare behandla svärföräldrarnas xc90! 3m tape är införskaffad och plast lister skall maskas. En sista fråga bara. :)
Kan man lägga glare på krom och glas?
Senast redigerad av 4 Macina, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator
Inlägg: 5724
Blev medlem: 14 aug 2010 16:56
Ort: Stockholm

Re: Hur lägger man bäst på Glare och Micro-Finish?

Inlägg av Manor » 12 jul 2014 13:10

Macina skrev:Nu är det äntligen dags att glare behandla svärföräldrarnas xc90! 3m tape är införskaffad och plast lister skall maskas. En sista fråga bara. :)
Kan man lägga glare på krom och glas?
Du kan lägga det på krom och glas, men inte plast och gummi.
Vindrutan skulle jag inte heller lägga på, där använder jag Aquapel.

Jag ska själv polera upp mammas nya Mazda 3, och jag kommer nog att köra med Glare.
Det var drösvis med tvättrepor på den redan vid leveransen...att det ska vara så svårt att tvätta en bil på korrekt sätt!!?
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
_____________________________
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.

Macina
Medlem
Inlägg: 208
Blev medlem: 13 mar 2014 19:47
Ort: Partille

Re: Hur lägger man bäst på Glare och Micro-Finish?

Inlägg av Macina » 12 jul 2014 13:12

Snabba och bra svar som vanligt! Tack tack!

Skriv svar