Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

förstår

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Skriv svar
swedda
Medlem

förstår

Inlägg av swedda » 14 jul 2014 23:21

Jag förstår att inte alla människor kan känna samma begär som mig att putsa, feja och dona ,med bilen. jag förstår att vissa tvättar bilen 3 ggr per år. jag förstår att vissa kladdar ned bilen i coca cola och tycker det är ok. Med det sagt tycker jag inte att dom har rätt, men jag förstår...

Nu till poängen, häromdagen, en citroen årsmodell -10 en dammig och smutsig baklucka, ett barn, barnet springer till bakluckan och kör en vax on, vax off på bilen i minst 10 sekunder, ägaren tillika fadern, säger till barnet, nä men **** nu måste vi tvätta dina händer.

jag höll på att smälla av, jag köper att många ser bilen som ett rent förflyttningsfordon från punkt A till punkt B, men varför, varför! tillåter man sånt här... jag blir knäsvag. (ja jag har egna barn) en ny relativt fin bil borde väl i möjligaste mån fortsätta vara det. jag förstår bara inte tankesättet.
Senast redigerad av 4 swedda, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator

Re: förstår

Inlägg av progge » 15 jul 2014 05:25

Alla människor har olika talanger, vissa med födda vissa lärda.
Tror att det bottnar i ordningssinnet.
Komma i tid, plocka upp efter sig mm.
Säger till min granne som springer varannan dag. Jag får samma kick av att tvätta och vårda bilen.
Som han när han kutar runt.
Finns de som säger att en bil är ett dött ting, att använda till att transportera sig från A - B.
Detta är deras grej. inte min.
Alla typer måste finnas. Det farliga är när man utvecklar ilska, mot de som inte gör som jag.

Så gläd dig åt din blanka rena bil väl städad inuti. och le åt de andra.
För innerst inne vet de att det är du som har rätt. :jeps
Senast redigerad av 4 progge, redigerad totalt 14 gång.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Användarvisningsbild
Norrhyttan
Trogen Medlem
Trogen Medlem

förstår

Inlägg av Norrhyttan » 15 jul 2014 07:08

Min son är drillad från dag ett att man aldrig petar på någon bil, oavsett hur skitig eller risig den är.

Sent from a skitdyr telefon using någon gratis-app.
Senast redigerad av 4 Norrhyttan, redigerad totalt 14 gång.
Vad var det jag sa!

masol
Medlem

Inlägg av masol » 15 jul 2014 07:34

Väl skrivet! :best
progge skrev:Alla människor har olika talanger, vissa med födda vissa lärda.
Säger till min granne som springer varannan dag. Jag får samma kick av att tvätta och vårda bilen.
Finns de som säger att en bil är ett dött ting, att använda till att transportera sig från A - B.
Alla typer måste finnas. Det farliga är när man utvecklar ilska, mot de som inte gör som jag.

Senast redigerad av 4 masol, redigerad totalt 14 gång.
"I´m never gonna work another day in my life,
God told me to relax........"
Monster Magnet

Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Kontakt:

Inlägg av Logan » 15 jul 2014 07:35

Kan berätta en historia som jag var ute för. Hade hjälp en att tvätta av bilen och vaxa. Det var allt han ville i alla fall en stund senare stod deras barn vid bilen och lekte med en leksaksbil på motorhuven. Det var gott om grus i leksaken som nötte lite extra. Men allt som sas var ne så gör man väl inte. Ungen titta som varför inte det då, o drog bort leksaken från huven.
Senast redigerad av 4 Logan, redigerad totalt 14 gång.
The passions is what drives the art. Detailing for life

bigguns
Entusiast
Entusiast

Inlägg av bigguns » 15 jul 2014 13:23

:) Kul inlägg ovan :jeps

Det enda vettiga jag tycks ha lärt mina grabbar är att ,RÖR ALDRIG LACKEN, det gör dom inte heller, så jag är nöjd att lyckats lära dem , iaf något vettigt :lol:

mvh
Senast redigerad av 4 bigguns, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 15 jul 2014 13:40

Ibland kan jag bli lite avundsjuk på dem som inte bryr sig...sparar tid på att slippa tvätta och vaxa...och parkerar precis var de vill utan att grubbla ;).

Men nej, så är inte jag inte...barnen har lärt sig från början att inte pilla på bilarna eller äta/kladda med något inne i bilen...och de är vana att stå långt bort på parkeringen när vi handlar :).

Jag är dock på tok för nojjig måste jag erkänna, jag grubblar för mycket...men det är hyfsat hanterbart...alla har ju sina fel och brister :).

Det ska vara positivt att köpa en begagnad bil av mig, och det ska inte finnas något fel på den.
Min förra bil - Subaru Impreza Turbo - körde jag service på var 625 mil (extra olja och filterbyte) på auktoriserad verkstad och det fanns inte en pryl som var trasig eller halvdålig på den. Jag fick ut 38% restvärde efter 11,5 år och 22500 mil, vilket inte är så illa...men förutom begynnande rost i bakreskärmkanterna så var den väldigt fin, men så hade jag verkligen "klemat" bort den under hela tiden också :D.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor

Användarvisningsbild
Rednales
Kemiexpert
Kemiexpert

Inlägg av Rednales » 15 jul 2014 14:15

Päronen hämtade ut en fabriksny bil igår och kom förbi och visade upp den på vägen hem. Jag följde med ut och får se att min son parkerat foppa-tofflorna utanför bilen innan han hoppade in. Han tyckte bilen var för fin för att skor på sig i. Finns hopp om grabben :lol:
Senast redigerad av 4 Rednales, redigerad totalt 14 gång.

Apelros
Trogen Medlem
Trogen Medlem

förstår

Inlägg av Apelros » 15 jul 2014 14:56

progge skrev:Alla människor har olika talanger, vissa med födda vissa lärda.

Så otrolig bra skrivet!!!!!!

Skickas från min iPad via Tapatalk
Senast redigerad av 4 Apelros, redigerad totalt 14 gång.
Volvo V70 II 2,5FT Summum -10

Cogo
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Cogo » 15 jul 2014 15:19

kan bara säga att det inte är lätt att hålla reda på sina barn hela tiden. försöker att ha uppsikt på den kring bilen men det går inte alltid. även när vi ska åka iväg med bilen så vill de själva krypa in i bilen, vilket ger härliga repor på instegen, det det struntar jag i då man som barn måste få lära sig hur man gör saker och ting själv.

personligen så tycker jag också att det är lite överdrivet att åka runt och leta parkeringsplatser där det är ledigt på båda sidor om bilen. min filosofi är lite mer så här att jag köper en grej, försöker hålla den i bra skick men det ska användas mycket för sitt syfte som den är köpt och det gör inte mig något heller om det syns att det är använt.

Mvh Magnus
Senast redigerad av 4 Cogo, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 15 jul 2014 16:45

Cogo skrev:kan bara säga att det inte är lätt att hålla reda på sina barn hela tiden. försöker att ha uppsikt på den kring bilen men det går inte alltid. även när vi ska åka iväg med bilen så vill de själva krypa in i bilen, vilket ger härliga repor på instegen, det det struntar jag i då man som barn måste få lära sig hur man gör saker och ting själv.

personligen så tycker jag också att det är lite överdrivet att åka runt och leta parkeringsplatser där det är ledigt på båda sidor om bilen. min filosofi är lite mer så här att jag köper en grej, försöker hålla den i bra skick men det ska användas mycket för sitt syfte som den är köpt och det gör inte mig något heller om det syns att det är använt.

Mvh Magnus
...du verkar då inte grubbla för mycket :).
Mina barn är fullt utbildade och smäller inte ens i dörrarna till bilen, men i huset är det en annan femma :D.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor

Cogo
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Cogo » 15 jul 2014 17:55

de kanske är äldre än 2 år samt 4 år.

mvh magnus
Senast redigerad av 4 Cogo, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 15 jul 2014 20:32

Cogo skrev:de kanske är äldre än 2 år samt 4 år.

mvh magnus
Aningen äldre...21 och 15 år :D.
Dock så växte de upp med Imprezan och de fick full utbildning från dag 1 att inte pilla, kladda och smälla i dörrarna när det gäller bil :).
mvh Manor

Skriv svar