Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Köpråd: Mazda 6
- dwiz
- Medlem
Vad tror ni om en Mazda 6? Någon som har lite bättre koll på modellen?
http://www.blocket.se/sodermanland/Mazd ... m?ca=9&w=2
http://www.blocket.se/sodermanland/Mazd ... m?ca=9&w=2
Senast redigerad av 4 dwiz, redigerad totalt 14 gång.
En resa mot perfektion
- Lasseman
- Medlem
- Kontakt:
Re: Köpråd: Mazda 6
De jag känner till är helnöjda med sina, dessutom tycker jag iaf att dom är rätt snygga. 
Senast redigerad av 4 Lasseman, redigerad totalt 14 gång.
-
linblekinge
- Trogen Medlem

Senast redigerad av 4 linblekinge, redigerad totalt 14 gång.
-
h.gronvold
- Medlem
.. Och så är de väl ganska bullriga om jag inte missminner mig, var ett tag sen jag körde någon sådan.
Senast redigerad av 4 h.gronvold, redigerad totalt 14 gång.
-
tobbegubben
- Trogen Medlem

Kollade på annonsen och tycker att den verkar vara rätt så dyr. Speciellt då dem hade kampanj på dem vart år för runt 220 000:-.
Jag har kört Mazda 6 rätt så många gånger då farsan äger en sådan. Personligen är jag ingen fantast av bilen. Plastig interiör, bullrig komfort, hårda säten.
Är väl dessa grejer som jag uppmärksammat. Som sagt, detta är min åsikt.
Lycka till!
Jag har kört Mazda 6 rätt så många gånger då farsan äger en sådan. Personligen är jag ingen fantast av bilen. Plastig interiör, bullrig komfort, hårda säten.
Lycka till!
Senast redigerad av 4 tobbegubben, redigerad totalt 14 gång.
- dwiz
- Medlem
Tack för infon, ska provköra lite för att se.tobbegubben skrev:Kollade på annonsen och tycker att den verkar vara rätt så dyr. Speciellt då dem hade kampanj på dem vart år för runt 220 000:-.
Lycka till!
Men jag själv tycker dom är onekligen snygga utvändigt!
Senast redigerad av 4 dwiz, redigerad totalt 14 gång.
En resa mot perfektion
-
danne5
- Entusiast

Vår granne har en(2.3 bensin)! Han är nöjd förutom att den har börjat rosta... Och han är pedant så det kommer sig inte av dålig skötsel! Den står alltid i varmgarage och han kör några 1000 km varje år bara! 
Senast redigerad av 4 danne5, redigerad totalt 14 gång.
- Manor
- Moderator

Mitt personliga tips är att räkna in en komplett rostskyddsbehandling i bilkalkylen på japanska och kanske även koreanska bilar. Jag tror att min Subaru Outback fick en 2:a i betyg för rostskyddet, så jag satsade knappa 10.000:- på ett komplett rostskydd som lagts enligt konstens alla regler...och hoppas att det ska förlänga livslängden på den. Det är lite olika skolor om det verkligen ska behövas, min uppfattning är att det åtminstone måste vara en fördel.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- Swingminx
- Trogen Medlem

Jag importerade en Forester från Japan för några år sedan. Den hade nog inte något rostskydd att tala om överhuvudtaget. Lämnade in den på rostskyddsbehandling direkt, och t.om bilprovningen berömde om att det såg väldigt bra ut. Så jag är verkligen för rostskyddsbehandling direkt när man köper ny bil 
// Per Andersson
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
Lexus LS430
Mazda RX7 TII