Hej på er jag fick min bil lite skadad i höstas när farsan backade på den alla xtraljus gick sönder och en krok klämde ett märke längst ner på motorhuven ca 2cm djupt kanske , nu till frågan jag lämmnade in bilen på ett auktoriserat skadecenter och var nöjd med jobbett huven lagad och omlackad nya xtraljus och grill .
MEN nu när jag öppnade huven så var den trög att stänga och jag såg att huven inte är rätt inpassad lite högre i ena änden , och bucklan på huven längst ner syns i en viss vinkel från sidan .
Nu till frågan huven kommer justeras in av dom , men jag glömde berätta om bucklan som syns så hur är det med lagning av bilar kan jag kräva att dom fixar det med även om den inte syns så lätt.
Jag har 1års garanti på jobbett så det blir inget problem för mig men vad kan jag kräva.
Lite fortsättning på min historia.
Var till skadecentret nyligen och jag visade att huven inte var inpassad och bucklan på huven inte var bra lagad , sedan frågade jag varför inte huven byttes som mannen sa .
Vi gick in och han kollade i datorn och huven var bytt??? då frågade jag om huven var bytt varför ä'r det en buckla kvar på exat samma ställe som skadan , det visste han inte , och när jag ifrågasatte om huven verkligen var bytt så blev han lite sur .
Nu är jag sur på dom men bilen skulle dom fixa och jag skulle få en lånebil av dom så långt allt väl , men huven KAN inte vara bytt för då skulle bucklan inte vara kvar , ska märka huven nu på nåt ställe men varför skulle en auktoriserad handlare ljuga för mig eller är det nån anställd som fifflat ja vem vet.
ÄNNU EN FORTSÄTTNING PÅ MIN HISTORIA
Nu är bilen inlämnad för lagningen och jag fick en lånebil lite motvilligt , när jobbet är klart tänkte jag kräva ny garanti från när jag hämtar ut bilen den var på ett år från början men några månader har nu gått , är det rimligt samt kräva en lista/utskrift på det dom bytt , är dom kraven rimliga tror ni ?
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Bilen påkörd.
-
MrMerkel
- Medlem
Bilen påkörd.
Senast redigerad av 7 MrMerkel, redigerad totalt 14 gång.
- Jonke
- Trogen Medlem

Re: Bilen påkörd.
Jag jobbar som plåtslagare och lackerare, självklart ska du säga till om du är missnöjd, deras jobb är att återställa bilen till det skick den var innan olyckan. Och eftersom det är precis där dom fixade skadan förut så kan dom ju inte påvisa att skadan inträffat efter att dem utfört sitt jobb.
Bara att stå på dig. I detta läge har kunden alltid rätt
Hoppas du kunde läsa mina groteska meningsuppbyggnader
Mvh Jonas
Bara att stå på dig. I detta läge har kunden alltid rätt
Hoppas du kunde läsa mina groteska meningsuppbyggnader
Mvh Jonas
Senast redigerad av 4 Jonke, redigerad totalt 14 gång.
-
kimpon
- Medlem