Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Någon som känner sig nere/låg/ledsen ibland?

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Användarvisningsbild
Bananen
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Re: Någon som känner sig nere/låg/ledsen ibland?

Inlägg av Bananen » 19 apr 2015 13:51

Gråta är bra! :jeps
Själv kan jag när jag tittar på film/serier gråta för minsta lilla när det blir "känslosamt"! :oops:
/ Hälsningar Thomas

Användarvisningsbild
jojje
Entusiast
Entusiast

Inlägg av jojje » 24 apr 2015 00:05

Hej igen.

Nu är det dags för en liten positiv uppdajt. Lyckades boka en resa för mig allena till mitt och sambons favoritställe (Turkiet Side) veckan efter midsommar. Känns riktigt bra faktiskt, om än kommer det säkert kännas konstigt att åka dit själv. Har ju några kompisar där vi lärt känna genom åren vi varit där som det känns bra att träffa och prata med om att sambon inte är med denna gång.

Uris71
Medlem

Inlägg av Uris71 » 11 maj 2015 17:11

Idag var vi tvungna att ta bort vår kära kisse"Lille Fridolf". Han har varit vår älskade katt i nästan 13 år. Saknaden efter honom är just nu mycket stor.
/Micke

Ta inte livet för allvarligt, du kommer i alla fall inte från det levande.

Användarvisningsbild
jojje
Entusiast
Entusiast

Inlägg av jojje » 11 maj 2015 17:30

Beklagar Uris71.

Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Kontakt:

Inlägg av Logan » 11 maj 2015 17:36

Härligt och se att du går framåt i livet jojje det är svårt och sätta sig in i en sådan stor förlust
men hoppas allt går väl för dig i framtiden
The passions is what drives the art. Detailing for life

Användarvisningsbild
jojje
Entusiast
Entusiast

Inlägg av jojje » 11 maj 2015 18:02

Logan skrev:Härligt och se att du går framåt i livet jojje det är svårt och sätta sig in i en sådan stor förlust
men hoppas allt går väl för dig i framtiden
Tack, jo vi kämpar på här sönerna och jag. Det känns en liten liten anings bättre för varje vecka som går, men ibland kommer det bakslag men man får försöka komma igenom dom.

Åker ibland förbi kyrkan där hennes urna står och väntar i bårhuset på att vi ska ha nersättning av den, vi ska har nersättning i en annan kyrka som inte har bårhus. När jag åker förbi så brukar jag som prata lite med henne, heja och fråga hur läget är.

Uris71
Medlem

Inlägg av Uris71 » 11 maj 2015 19:43

Tack jojje!
/Micke

Ta inte livet för allvarligt, du kommer i alla fall inte från det levande.

Användarvisningsbild
jojje
Entusiast
Entusiast

Inlägg av jojje » 04 jun 2015 19:51

Hej, har idag börjat packa ner sambons kläder ifrån hennes garderober, lite jobbigt är det, kommer upp en massa minnen till vissa av kläderna.
Har bestämt att köra allt till tippen (har ju sett hur mångkulturen länsar klädinsamlingscontainrar och dom ska inte ha ett sk*t av oss) förutom vissa skor/jackor som syrran hennes ev vill ha.

Användarvisningsbild
Micke K
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Micke K » 04 jun 2015 20:32

Känner inte dig personligen men känner absolut Med Dig jojje !!! Hoppas att jag talar för många medlemmar här på forumet...
Har läst dina inlägg och är imponerad av din styrka, keep it up ! :jeps
MVH Micke K

Bild

Användarvisningsbild
jojje
Entusiast
Entusiast

Inlägg av jojje » 12 jun 2015 07:41

Halloj, imorgon lördag ska vi ha urn-nedsättning av sambon/mamman, kommer bli jättetungt/jobbigt men kanske ändå att det blir som ett avslut på något sätt. Blir en enkel ceremoni med endast närmaste anhöriga, en fd kollega/kompis till sambon kommer spela lite trumpet i kyrkan samt en barndomskompis kommer sjunga The Rose med komp av gitarr det är väl det som händer i kyrkan. Frågade äldsta sonen om han vill bära urnan ut ur kyrkan till graven och det ville han och det känns bra.

Sedan har vi lite fika hemma hos oss ute i stugan.

Användarvisningsbild
Norrhyttan
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Norrhyttan » 12 jun 2015 09:45

jojje skrev:Hej, har idag börjat packa ner sambons kläder ifrån hennes garderober, lite jobbigt är det, kommer upp en massa minnen till vissa av kläderna.
Har bestämt att köra allt till tippen (har ju sett hur mångkulturen länsar klädinsamlingscontainrar och dom ska inte ha ett sk*t av oss) förutom vissa skor/jackor som syrran hennes ev vill ha.
Farsan gick bort i våras. Han var lite av en trashank, unnade sig aldrig något själv. För några år sedan flyttade han från hus till en liten etta, då gjorde vi en stor röjning. Mycket slängdes och det som var värt att spara men som inte fick plats i lägenheten magasinerades på vår gård då vi har generöst med plats.
Så när lägenheten skulle tömmas var det inte mycket som sparades, allt som allt rymdes det i bagaget på kombin.
Alla möbler, kläder, böcker - rubbet som blev över - körde jag hem på brännhögen och repade eld på i ett spektakulärt bål. Soffan slängde jag på sist, i den satt jag och rökte en alldeles ohyggligt fin cigarr sparad många år för just detta tillfälle (jo, jag har cigarrum med humidorer, så den var riktigt lagrad och inte söndertorkad, kanske jag ska tillägga). När cigarren var slut efter två timmar slängde jag på soffan på elden, då var allt på något sätt klart.
Det här gjorde jag innan begravningen. På sätt och vis blev det min egen privata begravning för min far. Kändes faktiskt riktigt bra efteråt.

Nu har jag en cigarr kvar av de som var dedikerade till detta. Vi får se om jag röker den efter min mors bortgång (som gärna får ligga långt bort i tiden) eller om någon annan röker den när jag ska begravas.
Vad var det jag sa!

Användarvisningsbild
jojje
Entusiast
Entusiast

Inlägg av jojje » 12 jun 2015 12:42

Norrhyttan skrev:
jojje skrev:Hej, har idag börjat packa ner sambons kläder ifrån hennes garderober, lite jobbigt är det, kommer upp en massa minnen till vissa av kläderna.
Farsan gick bort i våras. Han var lite av en trashank, unnade sig aldrig något själv. För några år sedan flyttade han från hus till en liten etta, då gjorde vi en stor röjning. Mycket slängdes och det som var värt att spara men som inte fick plats i lägenheten magasinerades på vår gård då vi har generöst med plats.
Så när lägenheten skulle tömmas var det inte mycket som sparades, allt som allt rymdes det i bagaget på kombin.
Alla möbler, kläder, böcker - rubbet som blev över - körde jag hem på brännhögen och repade eld på i ett spektakulärt bål. Soffan slängde jag på sist, i den satt jag och rökte en alldeles ohyggligt fin cigarr sparad många år för just detta tillfälle (jo, jag har cigarrum med humidorer, så den var riktigt lagrad och inte söndertorkad, kanske jag ska tillägga). När cigarren var slut efter två timmar slängde jag på soffan på elden, då var allt på något sätt klart.
Det här gjorde jag innan begravningen. På sätt och vis blev det min egen privata begravning för min far. Kändes faktiskt riktigt bra efteråt.

Nu har jag en cigarr kvar av de som var dedikerade till detta. Vi får se om jag röker den efter min mors bortgång (som gärna får ligga långt bort i tiden) eller om någon annan röker den när jag ska begravas.
Fint.

Skriv svar