Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Gjorde ren sommarfälgarna [nu är cquartz pålagt]

Resultatbilder och beskrivningar av rekonditioneringar och liknande. Dela med er av ert senaste puts!
Fredrik.Falun
Medlem
Inlägg: 73
Blev medlem: 03 apr 2011 13:32

Re: Gjorde ren sommarfälgarna

Inlägg av Fredrik.Falun » 15 apr 2011 21:02

:best
Senast redigerad av 4 Fredrik.Falun, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
jujimbo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1347
Blev medlem: 30 maj 2009 23:02
Ort: Strömstad

Re: Gjorde ren sommarfälgarna

Inlägg av jujimbo » 15 apr 2011 21:08

snyggt, vad blir det däck?
Senast redigerad av 4 jujimbo, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
zwizzen
Medlem
Inlägg: 337
Blev medlem: 01 okt 2010 11:19
Ort: Falun

Re: Gjorde ren sommarfälgarna

Inlägg av zwizzen » 15 apr 2011 21:17

Tackar! Jag vet inte än.. det som däckverkstaden har och erbjuda som är i hyfsat pris.. ska inte ha nå kinadäck iaf ;) :nicka
Senast redigerad av 4 zwizzen, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Pär_L
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 1315
Blev medlem: 16 nov 2009 22:57
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Gjorde ren sommarfälgarna

Inlägg av Pär_L » 15 apr 2011 21:32

zwizzen skrev:Bild
är det bara jag som får virusvarning på din bild?
Senast redigerad av 4 Pär_L, redigerad totalt 14 gång.
MVH Pär Lindbäck

Bild

Användarvisningsbild
zwizzen
Medlem
Inlägg: 337
Blev medlem: 01 okt 2010 11:19
Ort: Falun

Re: Gjorde ren sommarfälgarna

Inlägg av zwizzen » 15 apr 2011 21:48

Jag får ialafall inte.. ;) och det är ingen fara.. :nicka
Senast redigerad av 4 zwizzen, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
zwizzen
Medlem
Inlägg: 337
Blev medlem: 01 okt 2010 11:19
Ort: Falun

Re: Gjorde ren sommarfälgarna

Inlägg av zwizzen » 15 apr 2011 22:08

Har nu bytt ut bilden så den ligger på en annan host ;)
Senast redigerad av 4 zwizzen, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Inlägg: 4006
Blev medlem: 30 sep 2009 22:25
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Gjorde ren sommarfälgarna [nu är cquartz pålagt]

Inlägg av limban » 16 apr 2011 01:01

vore revigt att få en uppföljning hur bra Cquartz sitter kvar.. när vi har massor av info om UPG .. :best :best
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
MVH Anders Lindbäck

Bild

Användarvisningsbild
zwizzen
Medlem
Inlägg: 337
Blev medlem: 01 okt 2010 11:19
Ort: Falun

Re: Gjorde ren sommarfälgarna [nu är cquartz pålagt]

Inlägg av zwizzen » 16 apr 2011 02:43

limban skrev:vore revigt att få en uppföljning hur bra Cquartz sitter kvar.. när vi har massor av info om UPG .. :best :best

Det fixar jag :) kan iaf säga att jag provade avrinningen på 2 fälgar som hade legat i torkat osv i 12h.. och den va riktigt bra! :nicka
Senast redigerad av 4 zwizzen, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Crille
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1178
Blev medlem: 02 jun 2009 06:48
Ort: Västerås

Re: Gjorde ren sommarfälgarna [nu är cquartz pålagt]

Inlägg av Crille » 26 apr 2011 18:19

zwizzen skrev:
limban skrev:vore revigt att få en uppföljning hur bra Cquartz sitter kvar.. när vi har massor av info om UPG .. :best :best

Det fixar jag :) kan iaf säga att jag provade avrinningen på 2 fälgar som hade legat i torkat osv i 12h.. och den va riktigt bra! :nicka

När kommer det någon uppföljning på Cquartz? Roligt att veta hur det sitter kvar på fälgar...
Senast redigerad av 4 Crille, redigerad totalt 14 gång.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.

Användarvisningsbild
zwizzen
Medlem
Inlägg: 337
Blev medlem: 01 okt 2010 11:19
Ort: Falun

Re: Gjorde ren sommarfälgarna [nu är cquartz pålagt]

Inlägg av zwizzen » 26 apr 2011 18:19

Och nu har man däck!

Bild

ringer runt till alla däckfirmor imorrn och ser när dom har tid :nicka
Senast redigerad av 4 zwizzen, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
zwizzen
Medlem
Inlägg: 337
Blev medlem: 01 okt 2010 11:19
Ort: Falun

Re: Gjorde ren sommarfälgarna [nu är cquartz pålagt]

Inlägg av zwizzen » 26 apr 2011 18:20

Crille skrev:
zwizzen skrev:
limban skrev:vore revigt att få en uppföljning hur bra Cquartz sitter kvar.. när vi har massor av info om UPG .. :best :best

Det fixar jag :) kan iaf säga att jag provade avrinningen på 2 fälgar som hade legat i torkat osv i 12h.. och den va riktigt bra! :nicka

När kommer det någon uppföljning på Cquartz? Roligt att veta hur det sitter kvar på fälgar...

Har inte monterat dom på bilen än.. men uppföljning kommer så fort dom är monterade och klara :cheers
Senast redigerad av 4 zwizzen, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Crille
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1178
Blev medlem: 02 jun 2009 06:48
Ort: Västerås

Re: Gjorde ren sommarfälgarna [nu är cquartz pålagt]

Inlägg av Crille » 26 apr 2011 18:27

MEN Zwizzen då, inte kan du låta finfälgarna ligga och samla damm, fy på dig....

Se så ut och kläm på dom på kärran nu så det får glänsa lite...
Senast redigerad av 4 Crille, redigerad totalt 14 gång.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.

Användarvisningsbild
zwizzen
Medlem
Inlägg: 337
Blev medlem: 01 okt 2010 11:19
Ort: Falun

Re: Gjorde ren sommarfälgarna [nu är cquartz pålagt]

Inlägg av zwizzen » 26 apr 2011 18:34

Crille skrev:MEN Zwizzen då, inte kan du låta finfälgarna ligga och samla damm, fy på dig....

Se så ut och kläm på dom på kärran nu så det får glänsa lite...
Haha ska jag sätta på bilen med olagliga däck? njäääe :lol: men förhoppningsvis så har nån verkstad tid nu innan helgen så då sitter dom monterade sen :D :brumm
Senast redigerad av 4 zwizzen, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
zwizzen
Medlem
Inlägg: 337
Blev medlem: 01 okt 2010 11:19
Ort: Falun

Re: Gjorde ren sommarfälgarna [nu är cquartz pålagt]

Inlägg av zwizzen » 27 apr 2011 10:32

Kommer bilder sen ikväll när jag har monterat dom.. dom ligger och blir fixade på en däckverkstad nu :best
Senast redigerad av 4 zwizzen, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
zwizzen
Medlem
Inlägg: 337
Blev medlem: 01 okt 2010 11:19
Ort: Falun

Re: Gjorde ren sommarfälgarna [nu är cquartz pålagt]

Inlägg av zwizzen » 27 apr 2011 21:43

Och nu är dom monterade! skööönt med tystnad ;)

Såhär sitter dom på bilen:

Bild

:best :best
Senast redigerad av 4 zwizzen, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Dennis
Medlem
Inlägg: 309
Blev medlem: 09 apr 2011 21:47
Ort: Stockholm

Re: Gjorde ren sommarfälgarna [nu är cquartz pålagt]

Inlägg av Dennis » 28 apr 2011 16:03

Toppklass! :D
Senast redigerad av 4 Dennis, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
jujimbo
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1347
Blev medlem: 30 maj 2009 23:02
Ort: Strömstad

Re: Gjorde ren sommarfälgarna [nu är cquartz pålagt]

Inlägg av jujimbo » 28 apr 2011 16:18

Snyggt :jeps
Senast redigerad av 4 jujimbo, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
zwizzen
Medlem
Inlägg: 337
Blev medlem: 01 okt 2010 11:19
Ort: Falun

Re: Gjorde ren sommarfälgarna [nu är cquartz pålagt]

Inlägg av zwizzen » 29 apr 2011 01:14

Hasse: javisst! :best :best

Dennis. Tack!! :jeps

Jj: tackar tackar! :cheers :best
Senast redigerad av 4 zwizzen, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
zwizzen
Medlem
Inlägg: 337
Blev medlem: 01 okt 2010 11:19
Ort: Falun

Re: Gjorde ren sommarfälgarna [nu är cquartz pålagt]

Inlägg av zwizzen » 01 maj 2011 15:56

Kan göra en liten update att cquartz funkar som det ska iaf.. behöver inte använda varken schampo eller avfettning för att få ren fälgarna.. allt bromsdamm osv osv bara åker av när man spolar med högtryckstvätten ;)
Senast redigerad av 4 zwizzen, redigerad totalt 14 gång.

Göran

Re: Gjorde ren sommarfälgarna [nu är cquartz pålagt]

Inlägg av Göran » 02 maj 2011 20:13

Men vilket märke på däcken blev det? :)
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.

Skriv svar