Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Sprita innan Lackskydd?

Allt utvändigt arbete och produktval.
Nobyz
Ny Medlem

Sprita innan Lackskydd?

Inlägg av Nobyz » 11 maj 2011 13:10

Ny på det här med att "Sprita" förutom på helger då :D Är det meningen att man efter att ha polerat ska sprita av lacken innan lackskydd? Om jag tex. kör med Menzena Power finish å ska lägga på Ultima PG ska jag då sprita innan jag går på med Ultima?

/Johan
Senast redigerad av 4 Nobyz, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Re: Sprita innan Lackskydd?

Inlägg av Jiiins » 11 maj 2011 14:24

Nobyz skrev:Ny på det här med att "Sprita" förutom på helger då :D Är det meningen att man efter att ha polerat ska sprita av lacken innan lackskydd? Om jag tex. kör med Menzena Power finish å ska lägga på Ultima PG ska jag då sprita innan jag går på med Ultima?

/Johan

:nicka Så är det tänkt, för att få en så fettfri o ren yta inför lackskyddet.
En del tvättar istället bilen med en akaliskavfettning innan lackskydd. Brukar själv göra det beroende på vilket medel man använt en del dammar mycket även trissval som en ny optipad dammar rejält fast man kört bort det mesta med en hårdtandborste. som ex.in i springor o runt lister då tycker jag det är en storfördel att tvätta bilen. En del tvättar o sen spritar ett varv ändå......Då är man riktigt safe :)
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator

Inlägg av Funk » 11 maj 2011 14:56

Jag spritar som regel, det är lättare att se om man missat något.

/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör

Inlägg av Tantrum » 11 maj 2011 19:18

Jag spritar nästan alltid också. Med fetare medel tycker jag man lämnar en tunn hinna hur mycket man än torkar. Med Meguiars #205 skippade jag det sist dock. Märkte ingen skillnad före och efter spritning när jag började, så jag torkade bara lite extra noga och körde sedan på med lackskyddet. Det ser lika bra ut idag som den 5:e februari när jag la skyddet :)
...like a boss.

Skriv svar