Ja, det enda man nästan ser under motorhuven på min Subaru Outback är en stor plastkåpa.
Den har dock blivit rejält dammig, och jag undrar om det finns något medel som rekommenderas att man lägger på efter att kåpan rentorkats?
Jag har exempelvis Concept Vista samt Selaclean (för gummimattor) hemma, men det kanske finns något annat som rekommenderas i motorutrymmet?
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Motorutrymmet...
- Manor
- Moderator

Motorutrymmet...
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- RobertD
- Medlem
Re: Motorutrymmet...
Bra fråga. Jag har också bara en stor plastkåpa i motorrummet på min Audi. Den ser lite "torr" och grå ut. Vore intressant att få tips på något bra medel!
/Robert
/Robert
Senast redigerad av 4 RobertD, redigerad totalt 14 gång.
/Robert
-
pake
- Medlem
Tycker att Ultima Tire & Trim Guard Plus är
att använda i motorrummet, ger både plast och metall nyskicks utseende. Funkar även som rengöringsmedel och tar ingrodd smuts som blivit kvar efter motortvätt, brukar därför använda gammalt hederligt trassel för att lägga på medlet i motorrummet. På metallytor kan man eftertorka med (microfiber)trasa för att få riktigt bra glans 
Senast redigerad av 4 pake, redigerad totalt 14 gång.
- Funk
- Moderator

Trutest White eller Chemical Guys Silk Shine är mina favoriter, men de flesta dressingar utom Vista fungerar...
/Thomas
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- Manor
- Moderator

Vad är problemet med Vista?Funk skrev:Trutest White eller Chemical Guys Silk Shine är mina favoriter, men de flesta dressingar utom Vista fungerar...
/Thomas
Tål det möjligtvis inte värme?
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- Funk
- Moderator

Det vet jag inte, men den bildar en film och ser väldigt trist ut om man får det på ställen det inte skall vara. Och just motorrum med slangar och allsköns bråte är inget ställe man precisionsapplicerar...
Trutest white kan du spraya på lite hursomhelst, t.o.m på våta ytor och det är inte ens nödvändigt att det är torrt efter motortvätten.
/Thomas
Trutest white kan du spraya på lite hursomhelst, t.o.m på våta ytor och det är inte ens nödvändigt att det är torrt efter motortvätten.
/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse