Har provat en del olika, men ej funnit nått klockrent som tar bort allt med lätthet, sen så får den gärna inte vara svin dyr heller
Mvh Danne

Vad var det för K7000-medel du pratade om i en annan tråd. Det var alkaliskt va?Nisse skrev:Vi kör av med petrokemisk avfettning...sedan alkalisk skum...vid behov syra "flygrost" andra avlagringar...och det kan bli lera....

Nu lägger jag orden i mun på Nisse, men jag skulle gissa på petroliumbaserad avfettning, dvs. kallavfettning.Jiiins skrev:Nisse!
Vad är det "petrokemisk avfettning"
//Jiiiiiiiiiiins

Kallavfettning Snow Clean 200 kör vi med just nu...Tantrum skrev:Vad var det för K7000-medel du pratade om i en annan tråd. Det var alkaliskt va?Nisse skrev:Vi kör av med petrokemisk avfettning...sedan alkalisk skum...vid behov syra "flygrost" andra avlagringar...och det kan bli lera....
Konstigt hur man minns saker...

Ah, okej. Jag gav mig ut på google direkt men jag hittade ingetNisse skrev:Kallavfettning Snow Clean 200 kör vi med just nu...Tantrum skrev:Vad var det för K7000-medel du pratade om i en annan tråd. Det var alkaliskt va?Nisse skrev:Vi kör av med petrokemisk avfettning...sedan alkalisk skum...vid behov syra "flygrost" andra avlagringar...och det kan bli lera....
Vi kör ett medel som heter K 7000 Alkaliskt rengöringsmedel ........kolla i vår web så kan du se var det innehåller....men vi tillsätter en skumtillsats...men den finns även klar med skum och då heter den K 7000 skum....
Vi kör allt i 25l förpackningar som vi förbrukar själva....

Nisse skrev:Kallavfettning Snow Clean 200 kör vi med just nu...Tantrum skrev:Vad var det för K7000-medel du pratade om i en annan tråd. Det var alkaliskt va?Nisse skrev:Vi kör av med petrokemisk avfettning...sedan alkalisk skum...vid behov syra "flygrost" andra avlagringar...och det kan bli lera....
Vi kör ett medel som heter K 7000 Alkaliskt rengöringsmedel ........kolla i vår web så kan du se var det innehåller....men vi tillsätter en skumtillsats...men den finns även klar med skum och då heter den K 7000 skum....
Vi kör allt i 25l förpackningar som vi förbrukar själva....

Autoglym Intensive Tar Remover funkar mycket bra !.. funkar även på lättare flygrost..liten förpackning naturligtvis, men detta använder man just på fläckar som inte avfettningen klarar upp, sen har du KOMBI 297 TOXAL FLYGROSTBORTTAGARE på 5L dunk (oxalsyra) men jag tycker du skall vara sparsam med detta när du har ett dyrt lackskydd...Ja din Heavy Duty lågtrycksspruta klarar fosforsyra som KOMBI 308 ESSEX FÄLGRENT innehåller....men häll i det du behöver i sprutan, använd upp det !!..spola sprutan med rent vatten !..vi kör med dessa Heavy Duty oxalsyra/fosforsyra och då ligger detta laddat hela tiden 24tim/dygn...det som inte funkar bra med triggers och lågtryckssprutor brukar vara produkter med silikon..då havererar pumpen...Executive skrev:Jag bumpar lite...
Ska handla en omgång till. Behöver nått bra avettningsmedel att ha i lågtryckssprutan. Är Ditec-bahandlad, men jag tror att det ska gå bra med viket som ändå. Strovels HD-grön? Sen såg jag att det fanns ett dyrt medel som heter "Autoglym Intensive Tar Remover". Funkar det ok på "flygrost"? Är inte sugen på clay, eftersom bilen är behandlad.....
Sen lite OT också. Tänkte köpa en dunk Essex fälgrent. Funkar det med Heavy Duty lågtrycksspruta också?

Jiiins skrev:Hej!
Ett litet tips om man inte orkar spola rent med vatten, eller om man har medelkvar i sin lågtrycksspruta så kan man pumpa upp trycket och vända upp o ner på sprutan och blåser i ca. 15-20 sek så får man ut det mesta av medlet man använt och förlänger livet lite till på sin Heavy Duty lågtrycksspruta