Sida 1 av 1

Bästa vaxet ???

Postat: 30 jun 2010 13:35
av nyberg
jo jag vet omöjlig fråga, men nu ska det testas nytt, hjälp med ideer,

Viktigast
Det ska vara lätt lägga samt ta av...
hålla så länge som möjligt,

sen är det bra också ifall,
priset är rätt,
minst 1l förpackning använder rätt mycket..

så ge mig förslag alla märken är välkommna, men bara seriösa svar samt saker ni testat.

Re: Bästa vaxet ???

Postat: 30 jun 2010 14:20
av raffe
Hej Nyberg, Här kommer ett "förslag" och med min egna erfarenhet, inkluderar även många positiva kundreaktioner 20-30st.
http://www.lahega.se/showproduct.asp?id=61
finns bl.a att köpa här
http://www.lahega.se/showresaler.asp?kategori=3

Re: Bästa vaxet ???

Postat: 30 jun 2010 14:48
av Torlejf
Om jag får bestämma så säljs inte dom bästa vaxerna i flaskor, utan i burkar.

Jag är svag för carnubavaxer.

Mvh. David.

Re: Bästa vaxet ???

Postat: 30 jun 2010 15:07
av WaxDog
Collinite 476 har erkänt lång hållbarhet men om du är ute efter bulk-pack så blir det problem. :?

Re: Bästa vaxet ???

Postat: 30 jun 2010 16:01
av Funk
Allt beror på vad du letar för egenskaper... Som rent "vanligt" vax som är lättlagt, mycket blankt men mindre hållbart, Smartabs Platinum.
Enstegare med polish och skaplig hållbarhet, Quick Finish 140

/Thomas

Re: Bästa vaxet ???

Postat: 30 jun 2010 16:40
av JesperNilsson
jag tycker ju att Smartwax Concours var riktigt grymt !

Re: Bästa vaxet ???

Postat: 30 jun 2010 17:04
av nyberg
kör platinum nu gillar som det mesta, men är ju hållbarhet som inte funkar,

hur är collinite vad kostar det, 300-400 för 1L är kanske max,,

Re: Bästa vaxet ???

Postat: 30 jun 2010 17:10
av Torlejf
Collinite är inget flytande vax, det är på ren svensk ett "pastavax", typ som vax man har i håret. :)
En burk kostar runt 200 kr om jag minns rätt.

Mvh. David.

Re: Bästa vaxet ???

Postat: 30 jun 2010 17:56
av Nisse
Concept Carnauba Classic 5L
Concept Encore 5L

Literpris: 144kr

Re: Bästa vaxet ???

Postat: 30 jun 2010 18:17
av nyberg
Nisse skrev:Concept Carnauba Classic 5L
Concept Encore 5L

Literpris: 144kr
hur håller desssa ??


sen collinite hur är det lägga på / av

har concept new horizon nu, hur håller det.

Re: Bästa vaxet ???

Postat: 30 jun 2010 19:00
av Funk
Ja just det, jag hade glömt New Horizon, den gillade jag också...

/Thomas

Re: Bästa vaxet ???

Postat: 30 jun 2010 19:00
av Nisse
Det är just livslängden som är svår när det gäller lackskydd...Det är just här man får kompromissa...har själv slutat helt att angiva hållbarhet på lackskydd då det alltid blir spekulationer... ;)

Rätt pris....lätt att applicera och lätt att torka av...och "skaplig" hållbarhet.... :)

Re: Bästa vaxet ???

Postat: 30 jun 2010 19:34
av WaxDog
En paste-vax som Collinites är lite drygare att lägga på än ett flytande vax men utan att vara jobbigt. Tar några minuter extra men i gengäld sitter det längre. Tricket är att lägga så tunna lager man bara kan, då är det inga problem alls.

Re: Bästa vaxet ???

Postat: 30 jun 2010 19:42
av Funkytear
Tycker collinite 915
Bild
är ett mycket bra vax, lägger man det tunnt med en fuktad MF påläggare så är det lätt att torka av. Första bilen jag la det på var frugans röda golf och det är väl ca. tre -fyra månader sen nu, den blänker fortfarande som nyvaxad. Pris per vaxning måste vara låg då det är riktigt drygt.