Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Concept vista på XC70
-
lindell90
- Medlem
Concept vista på XC70
Hej!
Jag ska polera en Volvo XC70 nu ihelgen och där är ju mycket plast på den.
Jag har aldrig gjort vid en sådan tidigare och undrar på Concept Vista funkar på all plast? Har för mig att plasten är lite gråaktig och har aldrig lagt vista på annat än svart.
En annan fråga är, hur brukar nyare Volvos vara i lacken? Hårda, mjuka?
Mvh Emil
Jag ska polera en Volvo XC70 nu ihelgen och där är ju mycket plast på den.
Jag har aldrig gjort vid en sådan tidigare och undrar på Concept Vista funkar på all plast? Har för mig att plasten är lite gråaktig och har aldrig lagt vista på annat än svart.
En annan fråga är, hur brukar nyare Volvos vara i lacken? Hårda, mjuka?
Mvh Emil
Senast redigerad av 4 lindell90, redigerad totalt 14 gång.
-
Ante_Bmw
- Trogen Medlem

Re: Concept vista på XC70
Jag brukar lägga vista på dom enstaka V70 jag gjort, dom blir då mörkare grå
Enligt mig har då V70 varit hårda i lacken
Enligt mig har då V70 varit hårda i lacken
Senast redigerad av 4 Ante_Bmw, redigerad totalt 14 gång.
- Stupid-Flanders
- Trogen Medlem

Vista funkar mycket bra på V70:s plast, borde väl vara samma på XC70 bara att det är "lite" mer plast
Vista på min V70

Här har jag lagt Vista på den högra listen på en Renault

Min V70-04 är ganska hård i lacken.
Vista på min V70

Här har jag lagt Vista på den högra listen på en Renault

Min V70-04 är ganska hård i lacken.
Senast redigerad av 4 Stupid-Flanders, redigerad totalt 14 gång.
Black isn't a color, it's a part time job!
-
lindell90
- Medlem
okey, jag antar att det är samma typ av plast 
- jojje
- Entusiast

Kör även jag med vista på plasten på min V70 det funkar mycket bra
.
Lacken är hård på V70.
Lacken är hård på V70.
Senast redigerad av 4 jojje, redigerad totalt 14 gång.
-
peterv
- Medlem
Japp, jag la Vista på min kompis V70a en 98a och det funkar mycket bra 
Senast redigerad av 4 peterv, redigerad totalt 14 gång.
- Marxus
- Medlem
Jag har lagt vista på XC70 och det blev kanon, ser lika fint ut fortfarande fast jag lade på det i augusti! Och den plasten var nedgången.
Senast redigerad av 4 Marxus, redigerad totalt 14 gång.
Ta ut glädjen i förskott! Det värsta som kan hända är att du var glad i onödan.
-
lindell90
- Medlem
det låter som det ska funka då 
- Marxus
- Medlem
Ägaren blev mer än nöjd och köpte medlet själv sedan 
Senast redigerad av 4 Marxus, redigerad totalt 14 gång.
Ta ut glädjen i förskott! Det värsta som kan hända är att du var glad i onödan.
-
lindell90
- Medlem
Har fått hem bilen och till min besvikelse så är det en vanlig svart Volvo V70 utan en enda olackad plastdetalj. Bortsett från lite runt backspegeln. Skulle vara kul att få testa Vistan på stora ytor men icke denna gången 
För övrigt har jag aldrig varit med om en så enormt skitig bil som den här var. Ska försöka slänga upp bilder på söndag på resultatet och skicket på lacken. Dock inga innan tvätt
För övrigt har jag aldrig varit med om en så enormt skitig bil som den här var. Ska försöka slänga upp bilder på söndag på resultatet och skicket på lacken. Dock inga innan tvätt
- Jiiins
- Entusiast

Har en fråga angående Vistan, jag gjorde en Xc70 för ca.tre veckor sedan! Nu tvättade killen bilen för första gången efter min Vista behandling och han fick rinningar på en del ställen troligtvis pga att han avfettade uppifrån och ner? Sen så när han spolade med högtrycken så såg det ut som det krullade av sej lite ifrån vistan så på det lilla stället blev det samma färg som förut, sen så blev det lite flammigt på några ställen.......Så till min fråga nu vad beror flammigheten o krullningen utav? Kan han kört för hårt med högtryckstvätten den låg på 10 liter i minuten och på 180 bar trodde han. Han menade att han inte gått för nära med högtryckstvätten......Eller har alkalien torkat in och gjort att den släppte på några ställen och då även att det blev flammigt? Eller har jag lagt på det på fel sätt? La två lager med 12timmars mellanrum! Hoppas på många förslag vad det kan ha gjort detta. Ska göra om det på bilen så får vi se om det blir bättre. Skickar en bild på bilen när det var nygjort blev stor skillnad mot innan

Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Möjligen har produkten lagts för tunt...just XC fas 2 har enormt mycket plast....petrokemisk avfettning vissa t.ex. pick bort är väldigt tufft mot plast....stora ytor som på XC är rätt svåra att behandla och få bra hållbarhet....man skall vara lite sparsam med starka medel på plaster....och naturligtvis skall man inte vara för närma med högtryckstvätten....lägg om igen...ha i åtanke vad för slags rengörande medel som användes framöver...Jiiins skrev:Har en fråga angående Vistan, jag gjorde en Xc70 för ca.tre veckor sedan! Nu tvättade killen bilen för första gången efter min Vista behandling och han fick rinningar på en del ställen troligtvis pga att han avfettade uppifrån och ner? Sen så när han spolade med högtrycken så såg det ut som det krullade av sej lite ifrån vistan så på det lilla stället blev det samma färg som förut, sen så blev det lite flammigt på några ställen.......Så till min fråga nu vad beror flammigheten o krullningen utav? Kan han kört för hårt med högtryckstvätten den låg på 10 liter i minuten och på 180 bar trodde han. Han menade att han inte gått för nära med högtryckstvätten......Eller har alkalien torkat in och gjort att den släppte på några ställen och då även att det blev flammigt? Eller har jag lagt på det på fel sätt? La två lager med 12timmars mellanrum! Hoppas på många förslag vad det kan ha gjort detta. Ska göra om det på bilen så får vi se om det blir bättre. Skickar en bild på bilen när det var nygjort blev stor skillnad mot innan![]()