Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Söker efter en tvättborste för fälgarna
-
lindell90
- Medlem
Söker efter en tvättborste för fälgarna
Hej!
Jag har sett på detailingworld.co.uk att en hel del där använder någon slags borste för schamponering av fälgarna som är ganska lång, och verkar kunna hålla en del vatten och skum. Någon slags microfiber-historia verkar det vara men har inte kunnat hitta vad den heter eller var man köper den.
Någon som vet var jag kan hitta en sådan?
Mvh Emil
Jag har sett på detailingworld.co.uk att en hel del där använder någon slags borste för schamponering av fälgarna som är ganska lång, och verkar kunna hålla en del vatten och skum. Någon slags microfiber-historia verkar det vara men har inte kunnat hitta vad den heter eller var man köper den.
Någon som vet var jag kan hitta en sådan?
Mvh Emil
Senast redigerad av 4 lindell90, redigerad totalt 14 gång.
- Tantrum
- Administratör

Re: Söker efter en tvättborste för fälgarna
Det finns hur mycket olika borstar som helst om man letar lite.
Det finns inte så mycket i Sverige, men kollar man på t ex. Ebay och utländska webshoppar hittar man nog det man söker.
Jag kör med en fälgborste från Vikan som är riktigt bra. Det finns två varianter, en röd-grön som är styv och en svart som är mjuk. I övrigt är det samma borste. Den köpte jag på Mekonomen.
Den håller rätt lite vatten, men det kan man avhjälpa genom att bara spraya lite medel medan man arbetar med fälgen
Det finns inte så mycket i Sverige, men kollar man på t ex. Ebay och utländska webshoppar hittar man nog det man söker.
Jag kör med en fälgborste från Vikan som är riktigt bra. Det finns två varianter, en röd-grön som är styv och en svart som är mjuk. I övrigt är det samma borste. Den köpte jag på Mekonomen.
Den håller rätt lite vatten, men det kan man avhjälpa genom att bara spraya lite medel medan man arbetar med fälgen
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.
-
Masten
- Medlem
Är det denna du menar? http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=EZD-BRUSH
Jag köpte en sådan för en tid sedan, den är kanonbra!
Köpte förra året den rödgröna Vikan-borsten som Tantrum nämner, den gillar jag inte alls då den är på tok för styv och mest skvätter ner användaren...
Jag köpte en sådan för en tid sedan, den är kanonbra!
Köpte förra året den rödgröna Vikan-borsten som Tantrum nämner, den gillar jag inte alls då den är på tok för styv och mest skvätter ner användaren...
Senast redigerad av 4 Masten, redigerad totalt 14 gång.
-
lindell90
- Medlem
Jag har redan den svarta Vikan-borsten men använder den bara ihop med olika fälgrengöringsmedel just för att den inte håller något vatten. Sen blir man duktigt nerstänkt av den också. Tycker dock den är lite för kort och smal så är svårt att nå ändå in på breda fälgar om dem inte är väldigt "öppna".
Men det är precis den jag menar "Masten". Hur funkar det när man beställer därifrån? Hur lång leveranstid brukar det vara hit?
Mvh Emil
Men det är precis den jag menar "Masten". Hur funkar det när man beställer därifrån? Hur lång leveranstid brukar det vara hit?
Mvh Emil
- Funk
- Moderator

Shinearamabeställningar skickade med Fedex kommer på en vecka ungefär...
/Thomas
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
lindell90
- Medlem
okey, hur funkar det med betalningen?
- Funk
- Moderator

Jag betalar med PayPal...
/Thomas
/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- mrjohn
- Medlem
Jag har denna också och är jättenöjd. Den är inte jättehård i själva borsten så ingrodd smuts släpper inte alltid men man kommer åt bra och enkelt.
http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=EZD-BRUSH
http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=EZD-BRUSH
Senast redigerad av 4 mrjohn, redigerad totalt 14 gång.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Alla dom där koniska fälgborstarna är bara "skvättborstar" köper man rätt fälgrengöring som verkligen är verksamt och samtidigt skonsamt...och väljer en fälgborste med kvalité som håller länge....kvalité kostar även när det gäller fälgborstar...
Autoglym har en väldigt fin fälgborste som heter Autoglym Hi-Tech Wheel Brush....Även Smartab (Autosmart) säljer en liknande...
Man skall bara köpa fälgborste en gång i livet....det räcker...så köp kvalité...
Autoglym har en väldigt fin fälgborste som heter Autoglym Hi-Tech Wheel Brush....Även Smartab (Autosmart) säljer en liknande...
Man skall bara köpa fälgborste en gång i livet....det räcker...så köp kvalité...
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
-
Torlejf
En sådan borste du tipsar om är totalt värdelös så fort man inte äger ett par få-ekrade fälgar.Nisse skrev:Alla dom där koniska fälgborstarna är bara "skvättborstar" köper man rätt fälgrengöring som verkligen är verksamt och samtidigt skonsamt...och väljer en fälgborste med kvalité som håller länge....kvalité kostar även när det gäller fälgborstar...
Har man som jag små skrymsel och vrår överallt är en EZ-Brush det bästa man kan använda, samma sak gäller när man ska få rent innanför ekrarna.
Jag har provat massvis av borstar genom åren och jag håller hårt i min EZ-brush numera.
Mvh. David.
Senast redigerad av 4 Torlejf, redigerad totalt 14 gång.
-
lindell90
- Medlem
Det får nog bli en sådan borste
Men var brukar man hämta ut paketen då om dem skickas med FedEx som någon skrev längre upp samt vad brukar frakten ligga på? 
- Funk
- Moderator

Frakten från Shinearama är ganska fast, £9 har det kostat för mig varje gång upp till runt 6 kilo. Så det är ingen ide' att bara skicka efter en borste.
FedEx levererar hem till dörren på dagtid, eller om man kontaktar dem innan leverans så kan man få det till annan plats, t.ex jobbet...
/Thomas
FedEx levererar hem till dörren på dagtid, eller om man kontaktar dem innan leverans så kan man få det till annan plats, t.ex jobbet...
/Thomas
-
lindell90
- Medlem
okey, här är ingen annan som ska beställa därifrån snart? så kunde man delat på frakten istället.