Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Vad är detta för underligheter i lacken?

Allt utvändigt arbete och produktval.
Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Re: Vad är detta för underligheter i lacken?

Inlägg av Jiiins » 01 jul 2010 15:54

AArvidsson skrev:Coolt! Där ser man, då har jag lärt mig ÄNNU mer nytt :) Måste få tag på en lackdjupsmätare för att se hur mycket jag egentligen tagit, det låter på er som om det inte är mycket?

*edit*
Är risken fortfarande minimal även om jag börjar köra lite Power Gloss S100 (då det verkar behövas på ett ställe)?

I mitt tycke nej! Inte minimalt.......men lungt om du bara kör ett normalt pass o inte tokkör på samma ställe länge :jeps

PS. Själv har jag gått igenom på en lös huv, med en biltemamaskin o 3m fastcut ;)
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av bustorp » 02 jul 2010 11:26

jujimbo skrev:Har bara en fundering?
Enligt vissa bilmärken"Volvo" så skall man inte lägga lackskydd på en bil förän efter två år,och den här Bmw är ju en 2010 model som är lagd ett skydd på som heter orange seal kan tillverkaren av orange seal "vem det nu är då det är tydligen är hemligt" :? garantera att det är helt säkert att lägga orange seal på en så ny lack?
Bara en tanke inte säker det är så.
Tydligen kan ju lackskydd vara för täta. Det kanske är så att ju längre livslängd desto tätare skydd.
Orange Seal säger sig väl ha lång livslängd (hur de nu mätt det) så det kanske hänger samman.

Hoppas verkligen att man inte missar att berätta det där man säljer medlet.
Det kan kosta skjortan för ÅF/importör om en tillräckligt lagkunnig drar igång något.
Kanske inte i skadestånd som i USA, men i form av rättegångskostnader, advokat o tappat rykte.
För att inte tala om PLUS, de kan sänka ett gott rykte till noll o inget.............
Senast redigerad av 4 bustorp, redigerad totalt 14 gång.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk

marcus
Entusiast
Entusiast

Inlägg av marcus » 02 jul 2010 14:05

bustorp skrev:
jujimbo skrev:Har bara en fundering?
Enligt vissa bilmärken"Volvo" så skall man inte lägga lackskydd på en bil förän efter två år,och den här Bmw är ju en 2010 model som är lagd ett skydd på som heter orange seal kan tillverkaren av orange seal "vem det nu är då det är tydligen är hemligt" :? garantera att det är helt säkert att lägga orange seal på en så ny lack?
Bara en tanke inte säker det är så.
Tydligen kan ju lackskydd vara för täta. Det kanske är så att ju längre livslängd desto tätare skydd.
Orange Seal säger sig väl ha lång livslängd (hur de nu mätt det) så det kanske hänger samman.

Hoppas verkligen att man inte missar att berätta det där man säljer medlet.
Det kan kosta skjortan för ÅF/importör om en tillräckligt lagkunnig drar igång något.
Kanske inte i skadestånd som i USA, men i form av rättegångskostnader, advokat o tappat rykte.
För att inte tala om PLUS, de kan sänka ett gott rykte till noll o inget.............
Även en blind ser att det är en karrossvampen el en grov clay som har orsakat märkena ;) du ska kanske testa OS på Jettan och skicka in en stämningansökan till Umeå tingsrätt, eller varför inte Plus, då båda är baserade i Umeå? :lol:
Senast redigerad av 4 marcus, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 02 jul 2010 17:50

Vi får väl supporta AArvidsson när han kör igång....Det här skall nog gå bra.. :jeps
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör

Inlägg av Tantrum » 02 jul 2010 22:01

Tråd rensad från överflödiga sidospår. Vad tråden handlar om kan man oftast läsa i första inlägget.

// Tantrum.
...like a boss.

Skriv svar