Sida 1 av 1
festo ro 150 e polermaskin?
Postat: 02 jun 2014 15:20
av dLinkz
Jag har en festo ro 150 e slipmaskin/polermaskin? Undrar ifall den fungerar att polera bilen med? Är den roterande? Någon som vet om den är bra eller ej? Vad ska jag köpa till den för att kunna polera? Har sandpapper på nu..
Re: festo ro 150 e polermaskin?
Postat: 02 jun 2014 15:54
av progge
FESTOOL Slip & Polermaskin ROTEX RO 150 FEQ-Plus
Slip & Polermaskin ROTEX RO 150 FEQ från FESTOOL är 3 maskiner i en: för grovslipning, finslipning och polering!
• Kraftig slipverkan genom ROTEX- kurvbana
• Perfekt ytkvalitet med excentersliprörelsen
• FastFix. Enkelt och snabbt byte av slipplatta
• Ergonomiskt grepp
• Festool PROTECTOR: Skyddar slipplattan och arbetsstycket vid slipning nära kant
Tekniska data:
Effekt 720 W
Varvtal ROTEX-kurvbana 320-660 min
Varvtal excenterrörelse 3300-6800 min
Sliprörelse 5 mm
FastFix slipplatta Ø150 mm
Anslutning dammutsug Ø27 mm
Vikt 2,3 kg
Levereras med:
• slipplatta FastFix Ø 150 mm (mjuk-HT)
• Festool PROTECTOR
• i SYSTAINER SYS 3 T-LOC
Re: festo ro 150 e polermaskin?
Postat: 02 jun 2014 18:08
av dLinkz
progge skrev:FESTOOL Slip & Polermaskin ROTEX RO 150 FEQ-Plus
Slip & Polermaskin ROTEX RO 150 FEQ från FESTOOL är 3 maskiner i en: för grovslipning, finslipning och polering!
• Kraftig slipverkan genom ROTEX- kurvbana
• Perfekt ytkvalitet med excentersliprörelsen
• FastFix. Enkelt och snabbt byte av slipplatta
• Ergonomiskt grepp
• Festool PROTECTOR: Skyddar slipplattan och arbetsstycket vid slipning nära kant
Tekniska data:
Effekt 720 W
Varvtal ROTEX-kurvbana 320-660 min
Varvtal excenterrörelse 3300-6800 min
Sliprörelse 5 mm
FastFix slipplatta Ø150 mm
Anslutning dammutsug Ø27 mm
Vikt 2,3 kg
Levereras med:
• slipplatta FastFix Ø 150 mm (mjuk-HT)
• Festool PROTECTOR
• i SYSTAINER SYS 3 T-LOC
Tror jag behöver en ny platta att fästa trissorna på. För testade med en 150mm trissa och den flög av direkt. Någon som vet vart jag kan köpa en?
Re: festo ro 150 e polermaskin?
Postat: 03 jun 2014 07:11
av masol
Maskinen fungerar jättebra. Du behöver byta ut stödplattan till en som är avsedd för polering,
https://www.festool.se/Produkter/Access ... TF-D150-FX .
Har själv både RO125/-150 och RAP 150.
Dessa tillbehör är också bra:
https://www.festool.se/Produkter/Access ... -BG-RO-150
https://www.festool.se/Produkter/Access ... -ZG-RAS-RO
https://www.festool.se/Produkter/Access ... 30-F-GEW-1
https://www.festool.se/Produkter/Access ... 30-M-OCS-1
https://www.festool.se/Produkter/Access ... 0-SF-OCS-1
Deras Polermedel MPA5000 är inte fel heller....
Lycka till
dLinkz skrev:progge skrev:FESTOOL Slip & Polermaskin ROTEX RO 150 FEQ-Plus
Slip & Polermaskin ROTEX RO 150 FEQ från FESTOOL är 3 maskiner i en: för grovslipning, finslipning och polering!
• Kraftig slipverkan genom ROTEX- kurvbana
• Perfekt ytkvalitet med excentersliprörelsen
• FastFix. Enkelt och snabbt byte av slipplatta
• Ergonomiskt grepp
• Festool PROTECTOR: Skyddar slipplattan och arbetsstycket vid slipning nära kant
Tekniska data:
Effekt 720 W
Varvtal ROTEX-kurvbana 320-660 min
Varvtal excenterrörelse 3300-6800 min
Sliprörelse 5 mm
FastFix slipplatta Ø150 mm
Anslutning dammutsug Ø27 mm
Vikt 2,3 kg
Levereras med:
• slipplatta FastFix Ø 150 mm (mjuk-HT)
• Festool PROTECTOR
• i SYSTAINER SYS 3 T-LOC
Tror jag behöver en ny platta att fästa trissorna på. För testade med en 150mm trissa och den flög av direkt. Någon som vet vart jag kan köpa en?
Re: festo ro 150 e polermaskin?
Postat: 03 jun 2014 09:39
av dLinkz
Vet du något företag som säljer en polerplatta? (som man fäster trissorna på)
Re: festo ro 150 e polermaskin?
Postat: 04 jun 2014 07:04
av masol
De flesta bygghandlare säljer Festool, XL-Bygg, Karl-hedin m.m. Får du inte hjälp av dem, skicka ett PM till mig....

Re: festo ro 150 e polermaskin?
Postat: 04 jun 2014 11:30
av dLinkz
masol skrev:De flesta bygghandlare säljer Festool, XL-Bygg, Karl-hedin m.m. Får du inte hjälp av dem, skicka ett PM till mig....

Jag hittade en sida som jag beställde från. Hoppas jag får den bara

Återkommer
Re: festo ro 150 e polermaskin?
Postat: 11 maj 2015 16:53
av Stefan N
Har en Festool RO150 och funderar på att komplettera den så jag kan gå loss på båten.
Är det värt det eller ska man köpa en billig dubbelmaskin istället?
Re: festo ro 150 e polermaskin?
Postat: 11 maj 2015 17:49
av dLinkz
Stefan N skrev:Har en Festool RO150 och funderar på att komplettera den så jag kan gå loss på båten.
Är det värt det eller ska man köpa en billig dubbelmaskin istället?
För mig fungerar det perfekt! Kanske inte köra på maxvarv dock men annars fungerar det bra!
Re: festo ro 150 e polermaskin?
Postat: 20 aug 2016 19:39
av Stefan N
Behöver lite tips.
Min RO150 har en vit fästplatta, måste jag köpa den gröna också? Köra med Rotexläget vid polering? Annat att tänka på, varvtal tex?
Re: festo ro 150 e polermaskin?
Postat: 15 sep 2016 01:15
av dLinkz
Stefan N skrev:Behöver lite tips.
Min RO150 har en vit fästplatta, måste jag köpa den gröna också? Köra med Rotexläget vid polering? Annat att tänka på, varvtal tex?
Förlåt för sent svar! :/
Jag har gröna plattan och den fungerar kanon, Du får nog helt enkelt testa med den vita

Jag använder roterande läget och nivå 1-4. Det fungerade sist på min hårda volvo lack. Ingen aning om det är bra eller ej
Mvh