Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Meguiars
- bustorp
- Trogen Medlem

Re: Meguiars
Jag tror du arbetar rätt, men jag misstänker att det fordras mer värme än 3401 kan ge.
Då duger inte lamull heller.
Flera jag läst vill dock köra med lamull o roterande.
Samtidigt är det raka motsatsen till att Meguiars själva föredrar "sin" excenterroterande maskin.
Jag är jäkligt kluven till de torra medlen från Meguiars som jag tycker är odryga.
Eller så har jag kört dem fel. Jag har kört med roterande, hård trissa o ganska hög/hög värme.
Men jag fick bra resultat, fast på en kanske mjukare lack........
Då duger inte lamull heller.
Flera jag läst vill dock köra med lamull o roterande.
Samtidigt är det raka motsatsen till att Meguiars själva föredrar "sin" excenterroterande maskin.
Jag är jäkligt kluven till de torra medlen från Meguiars som jag tycker är odryga.
Eller så har jag kört dem fel. Jag har kört med roterande, hård trissa o ganska hög/hög värme.
Men jag fick bra resultat, fast på en kanske mjukare lack........
Senast redigerad av 4 bustorp, redigerad totalt 14 gång.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk
Gammalt djungelordspråk
- Tantrum
- Administratör

Det verkar som att enda anledningen till att packa trissan är att öka tiden medlet kan poleras?
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.
- bustorp
- Trogen Medlem

Alltså alldeles meningslöst, enligt min mening.Tantrum skrev:Det verkar som att enda anledningen till att packa trissan är att öka tiden medlet kan poleras?
Men, det är klart det kan ju behövas med deras maskiner.
Har svårt att tänka mig att det skulle funka bra med roterande.
Gammalt djungelordspråk
Gammalt djungelordspråk
-
Ante_Bmw
- Trogen Medlem

Jag har fått höra allt från hur drygt till hur kanon medlet är så jag blev besviken.... men måste väl testa på en annan bil oxå för Audin var rejält hård i lacken
Men man fick använda ganska friskt med medel och det skall vara rätt enligt MG`s demovideo på Youtube oxå, men där polerar han bort sliprepor på en porche med bara typ 3 överlappningar så värme kan det väl ej vara som behövs? Han körde Lamull och 105:an på en roterande
Men man fick använda ganska friskt med medel och det skall vara rätt enligt MG`s demovideo på Youtube oxå, men där polerar han bort sliprepor på en porche med bara typ 3 överlappningar så värme kan det väl ej vara som behövs? Han körde Lamull och 105:an på en roterande
Senast redigerad av 4 Ante_Bmw, redigerad totalt 14 gång.
- bustorp
- Trogen Medlem

Det är både dyrt o odrygt då, med andra ord........
Har du någon länk till videon?
Har du någon länk till videon?
Gammalt djungelordspråk
Gammalt djungelordspråk
-
MAX
Kanske lika bra att släppa tanken på det där fantastiska polermedlet
Då det både dammar utav själva
samt bettar dåligt åtminstoende med da-maskiner.
hittade föresten den här fantastiska länken http://www.youtube.com/watch?v=kk5VYnYZ1qg
men då med roterande maskin och lamm-ull.
mvh max.
Då det både dammar utav själva
samt bettar dåligt åtminstoende med da-maskiner.
hittade föresten den här fantastiska länken http://www.youtube.com/watch?v=kk5VYnYZ1qg
men då med roterande maskin och lamm-ull.
mvh max.
Senast redigerad av 4 MAX, redigerad totalt 14 gång.
-
Ante_Bmw
- Trogen Medlem

Tror att om detta nu fungerar kanon så är det med Roterande och dubbelsidiga ulltrissan
För mig bet ju som sagt flugsvampen och Powerfinish steget bättre på en stenhård lack
För mig bet ju som sagt flugsvampen och Powerfinish steget bättre på en stenhård lack