Det man skall tänka på är att den maskin man köper skall ha en Spindelgänga M 14 så det finns möjligheter att byta ut stödplattan till mindre diamter 115 alt 125mm...för att slippa dom stora stödplattorna som sitter på dessa billiga maskiner 150 -180mm...
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
polermaskin
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Re: polermaskin
Igår lade jag ner några timmar för att kolla om man verkligen kan få en skaplig polermaskin (första maskin) för en blygsam summa pengar 300-700kr men det verkar vara svårt att hitta något som är prisvärt...finns få maskiner som ligger i mellanklass..1000-1500kr...
Det man skall tänka på är att den maskin man köper skall ha en Spindelgänga M 14 så det finns möjligheter att byta ut stödplattan till mindre diamter 115 alt 125mm...för att slippa dom stora stödplattorna som sitter på dessa billiga maskiner 150 -180mm...
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
-
p.j.o
- Medlem
Ja jag bara håller med dig nisse jag har med lagt ned åtskilliga timmar på detta å jag mer å mer fundera på att kanske lägga till lite å köpa mig aeg pe 150 den verkar ok
Senast redigerad av 4 p.j.o, redigerad totalt 14 gång.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
p.j.o skrev:Ja jag bara håller med dig nisse jag har med lagt ned åtskilliga timmar på detta å jag mer å mer fundera på att kanske lägga till lite å köpa mig aeg pe 150 den verkar ok
Svårt det där....En AEG 150 PE kostar ca: 2400kr....lägger man till 500kr så får man en Flex L 3403 VRG...men då måste man köpa till stödplatta för 200kr.... ¨risk att man stegrar hela tiden...
- bustorp
- Trogen Medlem

Biltema har, Verktygsboden har en riktigt intressant, Duabhuset har.
Sök på polermaskin i samtliga fall.......alla tre under 700:-.
Även Karlsson's brukar ha för en femhundring.......
Senast redigerad av 4 bustorp, redigerad totalt 14 gång.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk
Gammalt djungelordspråk
-
p.j.o
- Medlem
hej gurun!!bustorp skrev:Biltema har, Verktygsboden har en riktigt intressant, Duabhuset har.
ja den ifrån verktygsboden verkade lite intressant men den stora frågan är om den är tillräckligt stark
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Gulingen Polermaskin AP180A 440kr (duabhuset.se) och sedan byta ut den gigantiska stödplattan på 180mm till en 115-125...då är man uppe i ca 600-650kr...
-
p.j.o
- Medlem
är den tillräckligt stark tror du??Nisse skrev:Gulingen Polermaskin AP180A 440kr (duabhuset.se) och sedan byta ut den gigantiska stödplattan på 180mm till en 115-125...då är man uppe i ca 600-650kr...
- Stupid-Flanders
- Trogen Medlem

Såg att Swedol säljer en för 499:-
Art.nr: VT9602
POLERMASKIN 1200W, 230V
Med smalt motorhus och högt vridmoment. 1200W, 230V. Varvtal 660 - 3000 r/min. Levereras med kardborrförsedd 125 mm stödplatta och 150 mm polersvamp. Vikt 3.3 kg.
Bra/dålig nybörjarmaskin??
POLERMASKIN 1200W, 230V
Med smalt motorhus och högt vridmoment. 1200W, 230V. Varvtal 660 - 3000 r/min. Levereras med kardborrförsedd 125 mm stödplatta och 150 mm polersvamp. Vikt 3.3 kg.
Senast redigerad av 4 Stupid-Flanders, redigerad totalt 14 gång.
Black isn't a color, it's a part time job!
-
p.j.o
- Medlem
ja den kanske inte är dum..undrar vad experterna säger??Stupid-Flanders skrev:Såg att Swedol säljer en för 499:-
POLERMASKIN 1200W, 230V
- Jiiins
- Entusiast

Hej!
När jag gick i tankar att köpa en billig roterande då var jag inne lite på denna!
http://www.grunt.se/product_info.php?pr ... 5b1a0df57a
Men hur den är vet jag inte? Men den är på 1500w
Svårt att välja man vill ju inte stå med en maskin som inte funkar hyffsat, eller om man hittar en billig beg.maskin kan vara ett alternativ.
/Jiiins
När jag gick i tankar att köpa en billig roterande då var jag inne lite på denna!
http://www.grunt.se/product_info.php?pr ... 5b1a0df57a
Men hur den är vet jag inte? Men den är på 1500w
Svårt att välja man vill ju inte stå med en maskin som inte funkar hyffsat, eller om man hittar en billig beg.maskin kan vara ett alternativ.
/Jiiins
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "
-
p.j.o
- Medlem
Ja hitta en beg maskin hade nog varit en bra början för mig
Ingen som har en till salu????

Ingen som har en till salu????
- Jiiins
- Entusiast

Sökte på blocket fanns en flex den stora dock lika mycket som en ny Aeg 2500:-p.j.o skrev:Ja hitta en beg maskin hade nog varit en bra början för mig
Ingen som har en till salu????![]()
Men såg denna oxå är väl en sån som Duabhuset har........http://www.blocket.se/goteborg/Polermas ... ?ca=13&w=3
/Jiiins
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "
-
p.j.o
- Medlem
jag såg den med håller på å mejla med han men jag är skeptisk till de .han kan ju blåsa en big time
- bustorp
- Trogen Medlem

Riktigt billigt om man kan hämta själv.....
p.j.o:
Du behöver inte bekymra dig för kraften, du får så du klarar dig med dessa maskiner.
900-wattarna brukar ha lägre utväxling än 1200-wattarna o uppåt.
De små är ju också lättare.
Handlar du på annonsen här så får du troligen ingen garanti, men det gör inte så mycket när det handlar om så lite pengar.
p.j.o:
Du behöver inte bekymra dig för kraften, du får så du klarar dig med dessa maskiner.
900-wattarna brukar ha lägre utväxling än 1200-wattarna o uppåt.
De små är ju också lättare.
Handlar du på annonsen här så får du troligen ingen garanti, men det gör inte så mycket när det handlar om så lite pengar.
Gammalt djungelordspråk
Gammalt djungelordspråk
- Stupid-Flanders
- Trogen Medlem

Personligen blir jag lite skeptisk när någon privatperson säljer 10 st nya i kartong för halva priset.
Själv skulle jag lägga på några hundralappar och köpa en seriöst och få kvitto, garanti mm.
Själv skulle jag lägga på några hundralappar och köpa en seriöst och få kvitto, garanti mm.
Senast redigerad av 4 Stupid-Flanders, redigerad totalt 14 gång.
Black isn't a color, it's a part time job!
-
p.j.o
- Medlem
nä de är sant men frågan är om produkten kommer i huvudet taget de finns måååånga som blåser folk nu 
SF:jag håller med dig
SF:jag håller med dig
-
p.j.o
- Medlem
bustorp
vad tror du om den jag länkade om i början?
-
MAX
jo man kan ju fundera men inte helt omöjligt att dom där maskinerna kommer från micros konkurs utförsäljning samt att dom är exackt kopia eller orginal på lilla meectolsenStupid-Flanders skrev:Personligen blir jag lite skeptisk när någon privatperson säljer 10 st nya i kartong för halva priset.![]()
max.
Senast redigerad av 4 MAX, redigerad totalt 14 gång.
- bustorp
- Trogen Medlem

För 250:- ställer jag inga frågor, begär inga kvitton o får inga garantier ......Stupid-Flanders skrev:Personligen blir jag lite skeptisk när någon privatperson säljer 10 st nya i kartong för halva priset.![]()
Gammalt djungelordspråk
Gammalt djungelordspråk
- bustorp
- Trogen Medlem

Verktygsbodens? Helt OK som förstamaskin i mina ögon.p.j.o skrev:bustorp
Bra pris, lagom stor fästplatta o trissor på köpet.
Jag köpte den båttidningen som MAX länkade till tidigare....där fanns ett test på 17 polermaskiner under tusingen.
Tänkte det skulle vara intressant att se resultaten.
Gammalt djungelordspråk
Gammalt djungelordspråk