Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

festo ro 150 e polermaskin?

Poleringssätt och produktval.
Skriv svar
dLinkz
Medlem
Inlägg: 147
Blev medlem: 17 apr 2014 21:14
Ort: Fagersta

festo ro 150 e polermaskin?

Inlägg av dLinkz » 02 jun 2014 15:20

Jag har en festo ro 150 e slipmaskin/polermaskin? Undrar ifall den fungerar att polera bilen med? Är den roterande? Någon som vet om den är bra eller ej? Vad ska jag köpa till den för att kunna polera? Har sandpapper på nu..
Senast redigerad av 4 dLinkz, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator
Inlägg: 3288
Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
Ort: Smålandsstenar.

Re: festo ro 150 e polermaskin?

Inlägg av progge » 02 jun 2014 15:54

FESTOOL Slip & Polermaskin ROTEX RO 150 FEQ-Plus

Slip & Polermaskin ROTEX RO 150 FEQ från FESTOOL är 3 maskiner i en: för grovslipning, finslipning och polering!
• Kraftig slipverkan genom ROTEX- kurvbana
• Perfekt ytkvalitet med excentersliprörelsen
• FastFix. Enkelt och snabbt byte av slipplatta
• Ergonomiskt grepp
• Festool PROTECTOR: Skyddar slipplattan och arbetsstycket vid slipning nära kant

Tekniska data:
Effekt 720 W
Varvtal ROTEX-kurvbana 320-660 min
Varvtal excenterrörelse 3300-6800 min
Sliprörelse 5 mm
FastFix slipplatta Ø150 mm
Anslutning dammutsug Ø27 mm
Vikt 2,3 kg


Levereras med:
• slipplatta FastFix Ø 150 mm (mjuk-HT)
• Festool PROTECTOR
• i SYSTAINER SYS 3 T-LOC
Senast redigerad av 4 progge, redigerad totalt 14 gång.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

dLinkz
Medlem
Inlägg: 147
Blev medlem: 17 apr 2014 21:14
Ort: Fagersta

Re: festo ro 150 e polermaskin?

Inlägg av dLinkz » 02 jun 2014 18:08

progge skrev:FESTOOL Slip & Polermaskin ROTEX RO 150 FEQ-Plus

Slip & Polermaskin ROTEX RO 150 FEQ från FESTOOL är 3 maskiner i en: för grovslipning, finslipning och polering!
• Kraftig slipverkan genom ROTEX- kurvbana
• Perfekt ytkvalitet med excentersliprörelsen
• FastFix. Enkelt och snabbt byte av slipplatta
• Ergonomiskt grepp
• Festool PROTECTOR: Skyddar slipplattan och arbetsstycket vid slipning nära kant

Tekniska data:
Effekt 720 W
Varvtal ROTEX-kurvbana 320-660 min
Varvtal excenterrörelse 3300-6800 min
Sliprörelse 5 mm
FastFix slipplatta Ø150 mm
Anslutning dammutsug Ø27 mm
Vikt 2,3 kg


Levereras med:
• slipplatta FastFix Ø 150 mm (mjuk-HT)
• Festool PROTECTOR
• i SYSTAINER SYS 3 T-LOC
Tror jag behöver en ny platta att fästa trissorna på. För testade med en 150mm trissa och den flög av direkt. Någon som vet vart jag kan köpa en?
Senast redigerad av 4 dLinkz, redigerad totalt 14 gång.

masol
Medlem
Inlägg: 97
Blev medlem: 03 jun 2012 23:32

Re: festo ro 150 e polermaskin?

Inlägg av masol » 03 jun 2014 07:11

Maskinen fungerar jättebra. Du behöver byta ut stödplattan till en som är avsedd för polering, https://www.festool.se/Produkter/Access ... TF-D150-FX .

Har själv både RO125/-150 och RAP 150.

Dessa tillbehör är också bra:
https://www.festool.se/Produkter/Access ... -BG-RO-150

https://www.festool.se/Produkter/Access ... -ZG-RAS-RO

https://www.festool.se/Produkter/Access ... 30-F-GEW-1

https://www.festool.se/Produkter/Access ... 30-M-OCS-1

https://www.festool.se/Produkter/Access ... 0-SF-OCS-1

Deras Polermedel MPA5000 är inte fel heller....
Lycka till :)

dLinkz skrev:
progge skrev:FESTOOL Slip & Polermaskin ROTEX RO 150 FEQ-Plus

Slip & Polermaskin ROTEX RO 150 FEQ från FESTOOL är 3 maskiner i en: för grovslipning, finslipning och polering!
• Kraftig slipverkan genom ROTEX- kurvbana
• Perfekt ytkvalitet med excentersliprörelsen
• FastFix. Enkelt och snabbt byte av slipplatta
• Ergonomiskt grepp
• Festool PROTECTOR: Skyddar slipplattan och arbetsstycket vid slipning nära kant

Tekniska data:
Effekt 720 W
Varvtal ROTEX-kurvbana 320-660 min
Varvtal excenterrörelse 3300-6800 min
Sliprörelse 5 mm
FastFix slipplatta Ø150 mm
Anslutning dammutsug Ø27 mm
Vikt 2,3 kg


Levereras med:
• slipplatta FastFix Ø 150 mm (mjuk-HT)
• Festool PROTECTOR
• i SYSTAINER SYS 3 T-LOC
Tror jag behöver en ny platta att fästa trissorna på. För testade med en 150mm trissa och den flög av direkt. Någon som vet vart jag kan köpa en?
Senast redigerad av 4 masol, redigerad totalt 14 gång.
"I´m never gonna work another day in my life,
God told me to relax........"
Monster Magnet

dLinkz
Medlem
Inlägg: 147
Blev medlem: 17 apr 2014 21:14
Ort: Fagersta

Re: festo ro 150 e polermaskin?

Inlägg av dLinkz » 03 jun 2014 09:39

masol skrev:Maskinen fungerar jättebra. Du behöver byta ut stödplattan till en som är avsedd för polering, https://www.festool.se/Produkter/Access ... TF-D150-FX .

Har själv både RO125/-150 och RAP 150.

Dessa tillbehör är också bra:
https://www.festool.se/Produkter/Access ... -BG-RO-150

https://www.festool.se/Produkter/Access ... -ZG-RAS-RO

https://www.festool.se/Produkter/Access ... 30-F-GEW-1

https://www.festool.se/Produkter/Access ... 30-M-OCS-1

https://www.festool.se/Produkter/Access ... 0-SF-OCS-1

Deras Polermedel MPA5000 är inte fel heller....
Lycka till :)

dLinkz skrev:
progge skrev:FESTOOL Slip & Polermaskin ROTEX RO 150 FEQ-Plus

Slip & Polermaskin ROTEX RO 150 FEQ från FESTOOL är 3 maskiner i en: för grovslipning, finslipning och polering!
• Kraftig slipverkan genom ROTEX- kurvbana
• Perfekt ytkvalitet med excentersliprörelsen
• FastFix. Enkelt och snabbt byte av slipplatta
• Ergonomiskt grepp
• Festool PROTECTOR: Skyddar slipplattan och arbetsstycket vid slipning nära kant

Tekniska data:
Effekt 720 W
Varvtal ROTEX-kurvbana 320-660 min
Varvtal excenterrörelse 3300-6800 min
Sliprörelse 5 mm
FastFix slipplatta Ø150 mm
Anslutning dammutsug Ø27 mm
Vikt 2,3 kg


Levereras med:
• slipplatta FastFix Ø 150 mm (mjuk-HT)
• Festool PROTECTOR
• i SYSTAINER SYS 3 T-LOC
Tror jag behöver en ny platta att fästa trissorna på. För testade med en 150mm trissa och den flög av direkt. Någon som vet vart jag kan köpa en?
Vet du något företag som säljer en polerplatta? (som man fäster trissorna på)
Senast redigerad av 4 dLinkz, redigerad totalt 14 gång.

masol
Medlem
Inlägg: 97
Blev medlem: 03 jun 2012 23:32

Re: festo ro 150 e polermaskin?

Inlägg av masol » 04 jun 2014 07:04

De flesta bygghandlare säljer Festool, XL-Bygg, Karl-hedin m.m. Får du inte hjälp av dem, skicka ett PM till mig.... ;)
Senast redigerad av 4 masol, redigerad totalt 14 gång.
"I´m never gonna work another day in my life,
God told me to relax........"
Monster Magnet

dLinkz
Medlem
Inlägg: 147
Blev medlem: 17 apr 2014 21:14
Ort: Fagersta

Re: festo ro 150 e polermaskin?

Inlägg av dLinkz » 04 jun 2014 11:30

masol skrev:De flesta bygghandlare säljer Festool, XL-Bygg, Karl-hedin m.m. Får du inte hjälp av dem, skicka ett PM till mig.... ;)
Jag hittade en sida som jag beställde från. Hoppas jag får den bara :) Återkommer

Stefan N
Medlem
Inlägg: 413
Blev medlem: 07 okt 2011 11:58
Ort: Täby

Re: festo ro 150 e polermaskin?

Inlägg av Stefan N » 11 maj 2015 16:53

Har en Festool RO150 och funderar på att komplettera den så jag kan gå loss på båten.
Är det värt det eller ska man köpa en billig dubbelmaskin istället?
:brumm Volvo V60 Polestar Engineered
:brumm Porsche 968

dLinkz
Medlem
Inlägg: 147
Blev medlem: 17 apr 2014 21:14
Ort: Fagersta

Re: festo ro 150 e polermaskin?

Inlägg av dLinkz » 11 maj 2015 17:49

Stefan N skrev:Har en Festool RO150 och funderar på att komplettera den så jag kan gå loss på båten.
Är det värt det eller ska man köpa en billig dubbelmaskin istället?
För mig fungerar det perfekt! Kanske inte köra på maxvarv dock men annars fungerar det bra!

Stefan N
Medlem
Inlägg: 413
Blev medlem: 07 okt 2011 11:58
Ort: Täby

Re: festo ro 150 e polermaskin?

Inlägg av Stefan N » 20 aug 2016 19:39

Behöver lite tips.
Min RO150 har en vit fästplatta, måste jag köpa den gröna också? Köra med Rotexläget vid polering? Annat att tänka på, varvtal tex?
:brumm Volvo V60 Polestar Engineered
:brumm Porsche 968

dLinkz
Medlem
Inlägg: 147
Blev medlem: 17 apr 2014 21:14
Ort: Fagersta

Re: festo ro 150 e polermaskin?

Inlägg av dLinkz » 15 sep 2016 01:15

Stefan N skrev:Behöver lite tips.
Min RO150 har en vit fästplatta, måste jag köpa den gröna också? Köra med Rotexläget vid polering? Annat att tänka på, varvtal tex?
Förlåt för sent svar! :/
Jag har gröna plattan och den fungerar kanon, Du får nog helt enkelt testa med den vita :) Jag använder roterande läget och nivå 1-4. Det fungerade sist på min hårda volvo lack. Ingen aning om det är bra eller ej

Mvh

Skriv svar