Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
festo ro 150 e polermaskin?
-
dLinkz
- Medlem
- Inlägg: 147
- Blev medlem: 17 apr 2014 21:14
- Ort: Fagersta
festo ro 150 e polermaskin?
Jag har en festo ro 150 e slipmaskin/polermaskin? Undrar ifall den fungerar att polera bilen med? Är den roterande? Någon som vet om den är bra eller ej? Vad ska jag köpa till den för att kunna polera? Har sandpapper på nu..
Senast redigerad av 4 dLinkz, redigerad totalt 14 gång.
V70n 2,5T -04 http://www.garaget.org/Berryda
- progge
- Moderator

- Inlägg: 3288
- Blev medlem: 19 jan 2013 13:02
- Ort: Smålandsstenar.
Re: festo ro 150 e polermaskin?
FESTOOL Slip & Polermaskin ROTEX RO 150 FEQ-Plus
Slip & Polermaskin ROTEX RO 150 FEQ från FESTOOL är 3 maskiner i en: för grovslipning, finslipning och polering!
• Kraftig slipverkan genom ROTEX- kurvbana
• Perfekt ytkvalitet med excentersliprörelsen
• FastFix. Enkelt och snabbt byte av slipplatta
• Ergonomiskt grepp
• Festool PROTECTOR: Skyddar slipplattan och arbetsstycket vid slipning nära kant
Tekniska data:
Effekt 720 W
Varvtal ROTEX-kurvbana 320-660 min
Varvtal excenterrörelse 3300-6800 min
Sliprörelse 5 mm
FastFix slipplatta Ø150 mm
Anslutning dammutsug Ø27 mm
Vikt 2,3 kg
Levereras med:
• slipplatta FastFix Ø 150 mm (mjuk-HT)
• Festool PROTECTOR
• i SYSTAINER SYS 3 T-LOC
Slip & Polermaskin ROTEX RO 150 FEQ från FESTOOL är 3 maskiner i en: för grovslipning, finslipning och polering!
• Kraftig slipverkan genom ROTEX- kurvbana
• Perfekt ytkvalitet med excentersliprörelsen
• FastFix. Enkelt och snabbt byte av slipplatta
• Ergonomiskt grepp
• Festool PROTECTOR: Skyddar slipplattan och arbetsstycket vid slipning nära kant
Tekniska data:
Effekt 720 W
Varvtal ROTEX-kurvbana 320-660 min
Varvtal excenterrörelse 3300-6800 min
Sliprörelse 5 mm
FastFix slipplatta Ø150 mm
Anslutning dammutsug Ø27 mm
Vikt 2,3 kg
Levereras med:
• slipplatta FastFix Ø 150 mm (mjuk-HT)
• Festool PROTECTOR
• i SYSTAINER SYS 3 T-LOC
Senast redigerad av 4 progge, redigerad totalt 14 gång.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
-
dLinkz
- Medlem
- Inlägg: 147
- Blev medlem: 17 apr 2014 21:14
- Ort: Fagersta
Re: festo ro 150 e polermaskin?
Tror jag behöver en ny platta att fästa trissorna på. För testade med en 150mm trissa och den flög av direkt. Någon som vet vart jag kan köpa en?progge skrev:FESTOOL Slip & Polermaskin ROTEX RO 150 FEQ-Plus
Slip & Polermaskin ROTEX RO 150 FEQ från FESTOOL är 3 maskiner i en: för grovslipning, finslipning och polering!
• Kraftig slipverkan genom ROTEX- kurvbana
• Perfekt ytkvalitet med excentersliprörelsen
• FastFix. Enkelt och snabbt byte av slipplatta
• Ergonomiskt grepp
• Festool PROTECTOR: Skyddar slipplattan och arbetsstycket vid slipning nära kant
Tekniska data:
Effekt 720 W
Varvtal ROTEX-kurvbana 320-660 min
Varvtal excenterrörelse 3300-6800 min
Sliprörelse 5 mm
FastFix slipplatta Ø150 mm
Anslutning dammutsug Ø27 mm
Vikt 2,3 kg
Levereras med:
• slipplatta FastFix Ø 150 mm (mjuk-HT)
• Festool PROTECTOR
• i SYSTAINER SYS 3 T-LOC
Senast redigerad av 4 dLinkz, redigerad totalt 14 gång.
V70n 2,5T -04 http://www.garaget.org/Berryda
-
masol
- Medlem
- Inlägg: 97
- Blev medlem: 03 jun 2012 23:32
Re: festo ro 150 e polermaskin?
Maskinen fungerar jättebra. Du behöver byta ut stödplattan till en som är avsedd för polering, https://www.festool.se/Produkter/Access ... TF-D150-FX .
Har själv både RO125/-150 och RAP 150.
Dessa tillbehör är också bra:
https://www.festool.se/Produkter/Access ... -BG-RO-150
https://www.festool.se/Produkter/Access ... -ZG-RAS-RO
https://www.festool.se/Produkter/Access ... 30-F-GEW-1
https://www.festool.se/Produkter/Access ... 30-M-OCS-1
https://www.festool.se/Produkter/Access ... 0-SF-OCS-1
Deras Polermedel MPA5000 är inte fel heller....
Lycka till
Har själv både RO125/-150 och RAP 150.
Dessa tillbehör är också bra:
https://www.festool.se/Produkter/Access ... -BG-RO-150
https://www.festool.se/Produkter/Access ... -ZG-RAS-RO
https://www.festool.se/Produkter/Access ... 30-F-GEW-1
https://www.festool.se/Produkter/Access ... 30-M-OCS-1
https://www.festool.se/Produkter/Access ... 0-SF-OCS-1
Deras Polermedel MPA5000 är inte fel heller....
Lycka till
dLinkz skrev:Tror jag behöver en ny platta att fästa trissorna på. För testade med en 150mm trissa och den flög av direkt. Någon som vet vart jag kan köpa en?progge skrev:FESTOOL Slip & Polermaskin ROTEX RO 150 FEQ-Plus
Slip & Polermaskin ROTEX RO 150 FEQ från FESTOOL är 3 maskiner i en: för grovslipning, finslipning och polering!
• Kraftig slipverkan genom ROTEX- kurvbana
• Perfekt ytkvalitet med excentersliprörelsen
• FastFix. Enkelt och snabbt byte av slipplatta
• Ergonomiskt grepp
• Festool PROTECTOR: Skyddar slipplattan och arbetsstycket vid slipning nära kant
Tekniska data:
Effekt 720 W
Varvtal ROTEX-kurvbana 320-660 min
Varvtal excenterrörelse 3300-6800 min
Sliprörelse 5 mm
FastFix slipplatta Ø150 mm
Anslutning dammutsug Ø27 mm
Vikt 2,3 kg
Levereras med:
• slipplatta FastFix Ø 150 mm (mjuk-HT)
• Festool PROTECTOR
• i SYSTAINER SYS 3 T-LOC
Senast redigerad av 4 masol, redigerad totalt 14 gång.
"I´m never gonna work another day in my life,
God told me to relax........"
Monster Magnet
God told me to relax........"
Monster Magnet
-
dLinkz
- Medlem
- Inlägg: 147
- Blev medlem: 17 apr 2014 21:14
- Ort: Fagersta
Re: festo ro 150 e polermaskin?
Vet du något företag som säljer en polerplatta? (som man fäster trissorna på)masol skrev:Maskinen fungerar jättebra. Du behöver byta ut stödplattan till en som är avsedd för polering, https://www.festool.se/Produkter/Access ... TF-D150-FX .
Har själv både RO125/-150 och RAP 150.
Dessa tillbehör är också bra:
https://www.festool.se/Produkter/Access ... -BG-RO-150
https://www.festool.se/Produkter/Access ... -ZG-RAS-RO
https://www.festool.se/Produkter/Access ... 30-F-GEW-1
https://www.festool.se/Produkter/Access ... 30-M-OCS-1
https://www.festool.se/Produkter/Access ... 0-SF-OCS-1
Deras Polermedel MPA5000 är inte fel heller....
Lycka till![]()
dLinkz skrev:Tror jag behöver en ny platta att fästa trissorna på. För testade med en 150mm trissa och den flög av direkt. Någon som vet vart jag kan köpa en?progge skrev:FESTOOL Slip & Polermaskin ROTEX RO 150 FEQ-Plus
Slip & Polermaskin ROTEX RO 150 FEQ från FESTOOL är 3 maskiner i en: för grovslipning, finslipning och polering!
• Kraftig slipverkan genom ROTEX- kurvbana
• Perfekt ytkvalitet med excentersliprörelsen
• FastFix. Enkelt och snabbt byte av slipplatta
• Ergonomiskt grepp
• Festool PROTECTOR: Skyddar slipplattan och arbetsstycket vid slipning nära kant
Tekniska data:
Effekt 720 W
Varvtal ROTEX-kurvbana 320-660 min
Varvtal excenterrörelse 3300-6800 min
Sliprörelse 5 mm
FastFix slipplatta Ø150 mm
Anslutning dammutsug Ø27 mm
Vikt 2,3 kg
Levereras med:
• slipplatta FastFix Ø 150 mm (mjuk-HT)
• Festool PROTECTOR
• i SYSTAINER SYS 3 T-LOC
Senast redigerad av 4 dLinkz, redigerad totalt 14 gång.
V70n 2,5T -04 http://www.garaget.org/Berryda
-
masol
- Medlem
- Inlägg: 97
- Blev medlem: 03 jun 2012 23:32
Re: festo ro 150 e polermaskin?
De flesta bygghandlare säljer Festool, XL-Bygg, Karl-hedin m.m. Får du inte hjälp av dem, skicka ett PM till mig.... 
Senast redigerad av 4 masol, redigerad totalt 14 gång.
"I´m never gonna work another day in my life,
God told me to relax........"
Monster Magnet
God told me to relax........"
Monster Magnet
-
dLinkz
- Medlem
- Inlägg: 147
- Blev medlem: 17 apr 2014 21:14
- Ort: Fagersta
Re: festo ro 150 e polermaskin?
Jag hittade en sida som jag beställde från. Hoppas jag får den baramasol skrev:De flesta bygghandlare säljer Festool, XL-Bygg, Karl-hedin m.m. Får du inte hjälp av dem, skicka ett PM till mig....
V70n 2,5T -04 http://www.garaget.org/Berryda
-
Stefan N
- Medlem
- Inlägg: 413
- Blev medlem: 07 okt 2011 11:58
- Ort: Täby
Re: festo ro 150 e polermaskin?
Har en Festool RO150 och funderar på att komplettera den så jag kan gå loss på båten.
Är det värt det eller ska man köpa en billig dubbelmaskin istället?
Är det värt det eller ska man köpa en billig dubbelmaskin istället?
-
dLinkz
- Medlem
- Inlägg: 147
- Blev medlem: 17 apr 2014 21:14
- Ort: Fagersta
Re: festo ro 150 e polermaskin?
För mig fungerar det perfekt! Kanske inte köra på maxvarv dock men annars fungerar det bra!Stefan N skrev:Har en Festool RO150 och funderar på att komplettera den så jag kan gå loss på båten.
Är det värt det eller ska man köpa en billig dubbelmaskin istället?
V70n 2,5T -04 http://www.garaget.org/Berryda
-
Stefan N
- Medlem
- Inlägg: 413
- Blev medlem: 07 okt 2011 11:58
- Ort: Täby
Re: festo ro 150 e polermaskin?
Behöver lite tips.
Min RO150 har en vit fästplatta, måste jag köpa den gröna också? Köra med Rotexläget vid polering? Annat att tänka på, varvtal tex?
Min RO150 har en vit fästplatta, måste jag köpa den gröna också? Köra med Rotexläget vid polering? Annat att tänka på, varvtal tex?
-
dLinkz
- Medlem
- Inlägg: 147
- Blev medlem: 17 apr 2014 21:14
- Ort: Fagersta
Re: festo ro 150 e polermaskin?
Förlåt för sent svar! :/Stefan N skrev:Behöver lite tips.
Min RO150 har en vit fästplatta, måste jag köpa den gröna också? Köra med Rotexläget vid polering? Annat att tänka på, varvtal tex?
Jag har gröna plattan och den fungerar kanon, Du får nog helt enkelt testa med den vita
Mvh
V70n 2,5T -04 http://www.garaget.org/Berryda