Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Hjälp med polermedel för ljus/hård lack
-
dLinkz
- Medlem
Hjälp med polermedel för ljus/hård lack
HejHej! Hade tänkt att polera bilen min nu till sommaren, en v70n 2004. Jag har kollat lite på scholls s3gold xxl och s3gold. Vad är det för skillnad? Jag har 150mm platta, ska jag köra på 160mm spiderpad? Går det att polera med s3gold/s3goldxxl och sen avsluta med carpro reflect? (har den hemma) Eller behöver man ett steg i mellan?
V70n 2,5T -04 http://www.garaget.org/Berryda
- e_king
- Entusiast

Re: Hjälp med polermedel för ljus/hård lack
Jag hade valt xxl. Lite mer Cut i den och längre körtid vilket gör att man kan få lite finare avslut. Man får mer tid till att bryta ner medlet än mer. CarPro Reflect funkar alldeles utmärkt att följa upp med. Funkar kanon på ljusare färger.
-
dLinkz
- Medlem
Det låter brae_king skrev:Jag hade valt xxl. Lite mer Cut i den och längre körtid vilket gör att man kan få lite finare avslut. Man får mer tid till att bryta ner medlet än mer. CarPro Reflect funkar alldeles utmärkt att följa upp med. Funkar kanon på ljusare färger.
- garagehunden KL
- Medlem
Gäller samma sorts bil och ljus färg så detta hör nog till tråden:
Jag polerade med enbart S3 gold i höstas, alltså inte S3 goldXXL. Tyckte det blev riktigt bra. Men ännu lite mer djup kan nog gå att uppnå. En sån där färg som behöver vara asblank för att alltid se blank ut i alla ljus.
Vad ska jag med fördel använda som komplement efter S3n? Har s30 hemma. Blir det skillnad efter att polera nu i vår med det eller ska det satsas på nån annan version? Är den nya S40 mest för mörka bilar? Är den bättre än S30 för finpolering?
Jag polerade med enbart S3 gold i höstas, alltså inte S3 goldXXL. Tyckte det blev riktigt bra. Men ännu lite mer djup kan nog gå att uppnå. En sån där färg som behöver vara asblank för att alltid se blank ut i alla ljus.
Vad ska jag med fördel använda som komplement efter S3n? Har s30 hemma. Blir det skillnad efter att polera nu i vår med det eller ska det satsas på nån annan version? Är den nya S40 mest för mörka bilar? Är den bättre än S30 för finpolering?
- e_king
- Entusiast

Det märks skillnad om du går på med s30+. Det blir blankare och klarare djup. S40 är menat till mörkare solida färger där det kan bli en liten hinna om man kollar i bra ljus och letar. S30+ är mer menat för metallic lacker. Jag är 99% säker så lite felmarginal lämnar jag här. [emoji6]
/Fredrik
/Fredrik
- garagehunden KL
- Medlem
Det var bra, för S30+ har jag som sagt hemma. Och orange/aprikosa spiderpads.e_king skrev:Det märks skillnad om du går på med s30+. Det blir blankare och klarare djup. S40 är menat till mörkare solida färger där det kan bli en liten hinna om man kollar i bra ljus och letar. S30+ är mer menat för metallic lacker. Jag är 99% säker så lite felmarginal lämnar jag här. [emoji6]
/Fredrik
- e_king
- Entusiast

Guld. [emoji106]
- Commander
- Trogen Medlem

Hur noga ska jag leta då?e_king skrev:Det märks skillnad om du går på med s30+. Det blir blankare och klarare djup. S40 är menat till mörkare solida färger där det kan bli en liten hinna om man kollar i bra ljus och letar. S30+ är mer menat för metallic lacker. Jag är 99% säker så lite felmarginal lämnar jag här. [emoji6]
/Fredrik
- e_king
- Entusiast

Typ. Gemene man ser ingen skillnad.
Edit: Det blir ingen hinna utan mindre klarhet. Svårt att beskriva. Det blir bra eller bäst. [emoji2]
Edit: Det blir ingen hinna utan mindre klarhet. Svårt att beskriva. Det blir bra eller bäst. [emoji2]
-
dLinkz
- Medlem
Ska jag använda gul skum pad till carpro?
- e_king
- Entusiast

Den funkar bra. Om det är bilen som du hade på träffen. [emoji6] Vill du gå ännu finare så Scholl orange eller motsvarande. Mjuk med stängda celler.