Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

3,5 mm backingplate för CYC DAS-6 pro polermaskin?

Diskutera bilvårdsprodukter här
Användarvisningsbild
Dannek
Medlem

3,5 mm backingplate för CYC DAS-6 pro polermaskin?

Inlägg av Dannek » 26 mar 2015 21:42

tjena! känner nu efter några bilar att jag är i behov av en backingplate som är lite mindre för dörrgångar mm, kör 5" för tillfället som är perfekt för stora delar men behöver som sagt något mindre till min DAS-6 PRO och undrar om jag helt enkelt kan byta ut backplaten bara eller kommer den vibrera mycket mer pga av fel balansvikt?
MVH Daniel

Cogo
Entusiast
Entusiast

Re: 3,5 mm backingplate för CYC DAS-6 pro polermaskin?

Inlägg av Cogo » 26 mar 2015 22:34

Jag har 3,5 tum, 5 tum samt 6 tum till min maskin. Fungerar fint. Tror jag la upp en bild på det här på forumet någonstans.

Edit. Sorry, trodde du pratade om en vanlig das pro maskin, men du pratar kanske om rupes kopian.

Användarvisningsbild
Dannek
Medlem

Re: 3,5 mm backingplate för CYC DAS-6 pro polermaskin?

Inlägg av Dannek » 26 mar 2015 23:04

Cogo skrev:Jag har 3,5 tum, 5 tum samt 6 tum till min maskin. Fungerar fint. Tror jag la upp en bild på det här på forumet någonstans.

Edit. Sorry, trodde du pratade om en vanlig das pro maskin, men du pratar kanske om rupes kopian.
nej det är precis den jag menade! så den vibrerar inte märkvärt mer med mindre backplate? låter bra isåfall! :)

Skriv svar