Har kört cyclo ett tag men slog till på en twintool nu i julrean.
Tänkte nu höra mig lite för om det finns någon som provat ut bra kombos för maskinen vad gäller pads+polermedel för:
grovrubbing
finrubbing
1 stegs polering
Hur kinkigt är det med rondellstorleken som tydligen kan vara mellan 125mm och 140mm?
Tar 2st 140mm i varandra och orsakar onödiga vibrationer?
Har varit sugen att testa scholl spiderpads, funkar dessa på en twintool?
Dom röda optipadsen har jag provat på cyklon och gillade inte alls, kanske funkar dom bättre på twintoolen, med mer kraft.
Carpads eller nordic pro modeller? Har scholl skumrondeller som passar?
Köper helst kvalitetsrondeller som man kan använda om och om igen och gärna tvätta i tvättmaskinen.
Jag har en hel hög med 100mm rondeller till cyklon passar dessa på twintoolen också eller blir det konstigt?
Tips mottages tacksamt.
Med vänlig hälsning, Eric
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
setup för twintool
-
herik
- Ny Medlem
Re: setup för twintool
Här är ytterligare en nybliven twintoolägare!
Jag har liknande funderingar, man har ju hört mycket gott om spiderpad och Scholls polermedel.
Så det blir nog till att pröva spiderpad och s3 samt s30, någon som prövat? just till twintool då.
MVH Erik
Jag har liknande funderingar, man har ju hört mycket gott om spiderpad och Scholls polermedel.
Så det blir nog till att pröva spiderpad och s3 samt s30, någon som prövat? just till twintool då.
MVH Erik
-
lundberg_stefan
- Ny Medlem
Väntar på min twintool med ska bli spännande.
-
eric.u
- Medlem
Funderar på om Spiderpaden funkar bra ihop med twintool, men annars så verkar flexipads hexlogic finnas i rätt storlek.
Sen blir jag inte riktigt klok på dom svenska rondellerna, nordic pad, nordic pro, carpads osv
BBV har autoglym rondeller i 125mm som ser riktigt fina ut, men 222kr/st känns inte helt ok.
Vill helst ha rondeller som klarar maskintvätt och som inte tar i varandra när maskinen kör, har testar med 110mm rondeller på cyklon och det gick inte, vibrationerna blev för höga.
Scholl har rondeller som är 145mm och twintool ska ju klara 140mm, men tror 145 blir för stort och ökar vibrationerna, synd då man hört mycket bra om dom.
Har ni hittat några rondeller ni tror på?
/Eric
Sen blir jag inte riktigt klok på dom svenska rondellerna, nordic pad, nordic pro, carpads osv
BBV har autoglym rondeller i 125mm som ser riktigt fina ut, men 222kr/st känns inte helt ok.
Vill helst ha rondeller som klarar maskintvätt och som inte tar i varandra när maskinen kör, har testar med 110mm rondeller på cyklon och det gick inte, vibrationerna blev för höga.
Scholl har rondeller som är 145mm och twintool ska ju klara 140mm, men tror 145 blir för stort och ökar vibrationerna, synd då man hört mycket bra om dom.
Har ni hittat några rondeller ni tror på?
/Eric
MVH Eric