Tänkte kolla hur ni gör.
Jag brukar blanda till en liter, dvs fyller hela lancen med medel å vatten. Sen kör jag hela bilen å då har jag halva kvar. Brukar då foama igen så jag tömmer hela.
Börjar känna att det är lite slöseri. Det kanske räcker att foama ett lager å sen spara resten i lancen tills nästa tvätt eller blandar ni bara till halva?
Är det ok att ha medel kvar tills nästa tvätt eller måste den rengöras efter varje gång?
//Michael
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Förvara foam Lance med medel i
-
brainstorm99
- Medlem
Förvara foam Lance med medel i
Senast redigerad av 4 brainstorm99, redigerad totalt 14 gång.
-
jonkegtx
- Entusiast

Re: Förvara foam Lance med medel i
För själva lansens hållbarhet bör du spola igenom efter varje tvätt. Kör med dubbla flaskor så ordnar det sig. Skruva på ett lock på den med medel kvar i och ha en till som du fyller med vatten och spolar igenom lansen efter användning med.

Senast redigerad av 4 jonkegtx, redigerad totalt 14 gång.
- jojje
- Entusiast

Eller blanda till 0,5lit och kör ut sedan fyller du på med vatten och kör igenom så gör jag om bara ena bilen ska tvättas.
Senast redigerad av 4 jojje, redigerad totalt 14 gång.
-
miken
- Entusiast

Aldrig rengjort min Lance och lämnar alltid med medel i och den har fungerat utmärkt i 3 år och gör fortfarande 
Senast redigerad av 4 miken, redigerad totalt 14 gång.
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
- Perra83
- Entusiast

Samma här! Kör aldrig rent. Kanske skulle börja köra ur med lite vatten och sedan skruva tillbaka foamlancen på flaskan.miken skrev:Aldrig rengjort min Lance och lämnar alltid med medel i och den har fungerat utmärkt i 3 år och gör fortfarande
Antingen sitter foamlancen på BBV förtvätten, CCSF el Arti+.