Ny på detta forum som jag är, tänkte jag faktiskt äntligen få tummen ur och försöka mig på att tvätta, polera och vaxa bilen själv
lätt som en plätt säger ni, men faktum är att jag aldrig polerat en bil med maskin förut! Har ju provat en maskin på nån liten huv någongång, men när det gäller polering och vax.. ptja.. en gång har jag gjort det, eller snarare hjälpt en polare
För några år sedan köpte jag på mig lite grejer för att min dåvarande bil skulle få sig en omgång, men detta är ju en hel vetenskap så det blev att åka in i GDS och tvätta av den, resten åkte in i förrådet. Fick dock en ny maskin (modell jula musse pigg) som står oanvänd.
Kommer ikväll skriva vilka grejer jag har så kanske ni kan hjälpa mig? lovar att posta bilder på innan och efter.
När jag gjort en polering / vaxning tänkte jag underhålla med:
http://www.sonax.se/Produkter/Xtreme-Se ... tect-Shine
2 ggr per år kanske. Verkar ju rätt lätt. Vad tror ni om det?
Objektet i fråga är en Audi S6 -01 silver metallic som skulle behöva lite kärlek. Där lacken är bra är den RIKTIGT bra, men det finns lite märken från div dörruppslag osv som jag tror kanske skulle kunna försvinna av en polering. Det är ju svårt att bedömma eftersom jag i nog aldrig gjort det
Om jag blir nöjd med resultatet, kanske man tom har råd att låta någon annan ta det invändiga (som verkar mycket svårare med skinnstolar osv)