Någon som vet hur man på ett smidigt sätt kan göra rent insidan på strålkastarna, syns att det är en "fet hinna" speciellt nu när det är mörkt ute.
Stör mig nå så fruktansvärt på det.
Finns det någon "gas eller liknande" man kan spruta in i lyset som "äter upp" smutsen utan skada några el komponenter.
Plasten/ glaset går ej ta bort då det är limmat på strålkastarinsatsen, vill inte bryta upp dom och få problem med fukt. Och att försöka få in någon topps eller liknande är bara glöma det kommer aldrig bli riktigt bra.
Tacksam för tankar å idéer.
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Hur göra rent insidan av strålkastarna!?
-
yoda78
- Medlem
Hur göra rent insidan av strålkastarna!?
Senast redigerad av 4 yoda78, redigerad totalt 14 gång.
-
JohanK
- Medlem
Re: Hur göra rent insidan av strålkastarna!?
Jag har ingen aning om detta kan funka, men när jag lirar Paintball så när jag rengör mina pipor använder jag en rätt så böjbar piprensare modell STOR. Man kan böja dem rätt mycket och de tar fett riktigt bra.
Det kanske kan funka?
Det kanske kan funka?
Senast redigerad av 4 JohanK, redigerad totalt 14 gång.
- MattisH
- Trogen Medlem

Re: Hur göra rent insidan av strålkastarna!?
LÄgg strålkastaren i ugnen på låg temp för att dela lite enklare, rengör och sen limmar du ihop igen 
Suzuki Grand Vitara 2008
Toyota Auris Hybrid 2013
Toyota Auris Hybrid 2013