Det har hänt mycket med Menzernas polermedel sen sist jag köpte 09 och samma produkt finns det två versioner av, varför?
Vad är skillnaden mellan de här egentligen enligt er som kan det mycket bättre, visst förstår jag att de har blivit bättre, jobbar bättre och mindre damm bland annat men är det verkligen stor skillnad?
Menzerna - Fast Gloss FG 500?
Menzerna - Fast Gloss FG 400?
Menzerna Power Finish PF2500?
Menzerna Power Finish PF2300?
Menzerna Final Finish FF3000?
Menzerna Super Finish SF 4000?
Menzerna Super Finish SF 4500?
Menzerna - Intensive Polish IP2100, är det samma gamla IP då?
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Vad är skillnaden?
-
mq_foto
- Medlem
Vad är skillnaden?
Senast redigerad av 4 mq_foto, redigerad totalt 14 gång.
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Re: Vad är skillnaden?
>>> ja det är det!mq_foto skrev:Det har hänt mycket med Menzernas polermedel sen sist jag köpte 09 och samma produkt finns det två versioner av, varför?
Vad är skillnaden mellan de här egentligen enligt er som kan det mycket bättre, visst förstår jag att de har blivit bättre, jobbar bättre och mindre damm bland annat men är det verkligen stor skillnad?
Menzerna - Fast Gloss FG 500?
Menzerna - Fast Gloss FG 400? >>> avsevärt mycket bättre än FG 500
Menzerna Power Finish PF2500? >> samma som tidigare fabriken har gjort ett fel i märkningen??
Menzerna Power Finish PF2300?
Menzerna Final Finish FF3000?>>> FF i Sverige är den finaste men felmärkt från fabrik.
Menzerna Super Finish SF 4000? >>>ja du detta är mycket konstigt,,ska vara 3000
Menzerna - Intensive Polish IP2100, är det samma gamla IP då?
Anders
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
-
jens
- Ny Medlem
Re: Vad är skillnaden?
Vissa av Menzerna är till för konsumenter (Aftermarket). OEM säljs till professionella rekondfirmor.

Det handlar inte om felmärkning, utan de har ett utbud där egenskaperna på Cut och Gloss skiljer mellan t.ex PF2500 och PF2300. Känns ganska enkelt egentligen.
Menzerna Power Lock är lite special dock, den kommer inte från Menzerna i Tyskland utan är från Menzerna USA.

Det handlar inte om felmärkning, utan de har ett utbud där egenskaperna på Cut och Gloss skiljer mellan t.ex PF2500 och PF2300. Känns ganska enkelt egentligen.
Menzerna Power Lock är lite special dock, den kommer inte från Menzerna i Tyskland utan är från Menzerna USA.