Hejsan bilvårdsbröder
Polerade just klart min lilla BMW och fick upp några funderingar ang lackstift. Jag själv använder tandpetare för att dutta färg i stenskotten. Penslarna som sitter i korken har jag aldrig använt.
Jag har sett på ett annat forum för länge sen en person som hade en E92 BMW M3 där fronten var sönderblästrad pga stenskott. Han hade penslat på som en galning på hela fronten och sedan polerat ner det till en jämn och glansig nivå med maskin. Hittar tyvärr inte det längre.
Och jag undrar finns det någon som har erfarenhet av detta? Jag har ej provat då man är lite rädd för att pensla på färg överallt. Det ser ju förjävligt ut om det inte går bort sen
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Användning av lackstift innan polering
-
Tasin
- Ny Medlem
Användning av lackstift innan polering
Senast redigerad av 4 Tasin, redigerad totalt 14 gång.
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
Re: Användning av lackstift innan polering
Här är en som visar på ett stenskott han fyller det och våtslipar och polerar sedan upp ytan
det fungerar ju om det är 1 skott eller 40
viewtopic.php?f=13&t=6516
det fungerar ju om det är 1 skott eller 40
viewtopic.php?f=13&t=6516
The passions is what drives the art. Detailing for life