Hur gör ni med bilar med regnsensor och Aquapel? La på min brors bil och den fick spel och gick som f-n.
Annars är det sjukt skönt köra med behandlad ruta!! Inte en chans det blir en bil utan igen.
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Aquapel& regnsensor?
-
Håkan.s
- Medlem
Aquapel& regnsensor?
Senast redigerad av 4 Håkan.s, redigerad totalt 14 gång.
- Funk
- Moderator

Re: Aquapel& regnsensor?
Jag kör aquapel på hela rutan och har inte haft några problem.
/Thomas
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Du ska lägga på hela rutan utan just där sensorn sitter då är det inga problem..Håkan.s skrev:Hur gör ni med bilar med regnsensor och Aquapel? La på min brors bil och den fick spel och gick som f-n.
Annars är det sjukt skönt köra med behandlad ruta!! Inte en chans det blir en bil utan igen.
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
-
Håkan.s
- Medlem
Tack för detta, då gör vi ett nytt försök.
Senast redigerad av 4 Håkan.s, redigerad totalt 14 gång.
- WaxDog
- Sponsor

Me like =)Funk skrev:Jag kör aquapel på hela rutan och har inte haft några problem.
/Thomas
Inga problem här heller och har heller inte sett några instruktioner eller hört något från PPG om att man ska unvika att behandla över sensorn men självklart kan man ta det säkra före det osäkra och lämna den lilla rutan obehandlad.
Senast redigerad av 4 WaxDog, redigerad totalt 14 gång.
- Manor
- Moderator

Aquapel& regnsensor?
Jag behandlade också hela rutan...även över regnsensorn...och inga som helst problem.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.