Jag som amatör är sugen att köra en polering på min cosmossvarta E39!
Jag har 4 olika Wurth medel som jag tänkt köra med;
Slippasta grov
Polish med slippasta
Högglanspolish
Lackfärsegling
Jag har tillgång till tre olika maskiner;
Cyclo
Wurth roterande
Festool rotex
Hur skulle ni som kan det här gå till väga? Jag har ett par lite grövre klarlacksrepor samt ilagda stenskott som jag skulle vilja köra över med roterande maskin och kanske den grova rubbingen men vet inte hurvida jag törs detta som ganska amatör?
Tycker ni att det är bäst att låta bli det och vara nöjd över resultatet man kan uppnå genom finare polish och enbart cyclo maskin? Kom gärna med råd och tips!
Bilen har lite smårepor samt en hel del rosor och allmänt tråkig lack!
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Råd mottages!
-
JimmyOberg
- Ny Medlem
Råd mottages!
Senast redigerad av 4 JimmyOberg, redigerad totalt 14 gång.
-
JimmyOberg
- Ny Medlem
Re: Råd mottages!
Trissor!! Jag har Wurths gula, vita, grå/svart. 150mm
Vad rekomenderar ni?
Vad rekomenderar ni?
Senast redigerad av 4 JimmyOberg, redigerad totalt 14 gång.
-
bigguns
- Entusiast

Re: Råd mottages!
Hej!
Tror det är dåligt med erfarenhet av Wurths medel här på forumet, men men man ska aldri sluta förvånas.
Huvudregeln här är nog att låta bli det grövsta polermedlet tills du lärt dig hur pass bra de andra två bettar på lacken, speciellt eftersom den är svart.
Du får helt enkelt prova dig fram.
Själv skulle jag börjat med "polish med slippasta" med roterande maskin och mediumhårda trissor och sedan cyklon med medium/mjuka trissor med "högglanspolishen".
Se till o ha en el flera halogen bygglampor o lysa med så kommer du o se de mesta defekter i lacken.
Lackskyddet vet ja inte va de har för konsistens men om den är krämig kan du troligen köra ut den med cyklon och mjuka trissor. Är den vattnig får du lägga den för hand.
mvh
Tror det är dåligt med erfarenhet av Wurths medel här på forumet, men men man ska aldri sluta förvånas.
Huvudregeln här är nog att låta bli det grövsta polermedlet tills du lärt dig hur pass bra de andra två bettar på lacken, speciellt eftersom den är svart.
Du får helt enkelt prova dig fram.
Själv skulle jag börjat med "polish med slippasta" med roterande maskin och mediumhårda trissor och sedan cyklon med medium/mjuka trissor med "högglanspolishen".
Se till o ha en el flera halogen bygglampor o lysa med så kommer du o se de mesta defekter i lacken.
Lackskyddet vet ja inte va de har för konsistens men om den är krämig kan du troligen köra ut den med cyklon och mjuka trissor. Är den vattnig får du lägga den för hand.
mvh