Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Tvättråd på tvättvante:)

Diskutera bilvårdsprodukter här
Martin
Medlem

Tvättråd på tvättvante:)

Inlägg av Martin » 30 maj 2012 20:09

hej jag har nu funderat väldigt länge om det går att tvätta ultimas/sonus ull/fårvante i tvättmaskinen eller om man måste tvätta ren den för hand?

jag tyckte nämligen att det verkade som om det var vanten som orsakade en hel del repor när jag tvättade
och blev då fundersam om det är massor med smuts i den som inte går bort om det kanske går bort i maskin?

MVH Martin Tacksam för tips och svar:D
Senast redigerad av 5 Martin, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Re: Tvättråd på tvättvante:)

Inlägg av Nisse » 30 maj 2012 20:14

Sonus Genuine Wool Car Wash Mitt

OBS: Du måste skölj din fårskinnvante med rent kallt vatten NOGA efter varje användning och låta den lufttorka. Med omsorg, kommer din naturliga fårskinnsvante hålla ett helt år eller längre.
Senast redigerad av 5 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

Martin
Medlem

Inlägg av Martin » 01 jun 2012 20:42

Tackar så mycket för svar:) jag får nog köpa en ny då:D för jag sköljer alltid rent den efter v arje tvätt noggrant och den få lufttorka också:) men kan pröva och kamma den lite
Senast redigerad av 5 Martin, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Inlägg av limban » 02 jun 2012 00:41

Martin skrev:Tackar så mycket för svar:) jag får nog köpa en ny då:D för jag sköljer alltid rent den efter v arje tvätt noggrant och den få lufttorka också:) men kan pröva och kamma den lite
Denna lammullstvättvante är ju en riktig lyxartikel.. den är ju grymt mjuk mot lacken :jeps
men får man skit i den är det ju som med allt annat..svårt att återställa till nyskick.
typ som med clay..tappar du den på backen en gång är den körd..
men är du riktigt försiktig med den så håller den länge ;)
MVH Anders Lindbäck

Bild

Skriv svar