Skall eventuellt hjälpa en kompis polera upp/lackförsegla sin bil inför kommande vintern.
Men efter lite diskussion fram och tillbaka så har vi funderat på att skjuta upp de tills ivår (poleringen alltså).
Så nu är min fråga, vad är smartast att göra?
Alt 1. Polera bilen nu i höst och även lackförsegla.
Kommer lacken vara blank ivår? Eller kommer allt salt och smuts mm i vintern slita så pass mycket på lacken att vi gör arbetet helt i onödan?
Alt 2. Enbart lackförsegla nu och polera sen ivår.
Värt att tillägga, kompisen i fråga är ganska så duktigt lat så han tvättar dessvärre inte sin bil så ofta.
Bilen rullar i stockholmsområdet.
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
polera bilen nu i höst eller i vår?
-
Frippe
- Ny Medlem
polera bilen nu i höst eller i vår?
Senast redigerad av 4 Frippe, redigerad totalt 14 gång.
- jojje
- Entusiast

Re: polera bilen nu i höst eller i vår?
Beror väl på i vilket skick lacken är nu.
Är den ok så skulle nog jag iaf bara kört ett lackskydd nu och kört en polering/lackskydd i vår, men det är bara vad jag skulle ha gjort
.
Är den ok så skulle nog jag iaf bara kört ett lackskydd nu och kört en polering/lackskydd i vår, men det är bara vad jag skulle ha gjort