Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Idag.....

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
miken
Entusiast
Entusiast

Re: Idag.....

Inlägg av miken » 23 mar 2015 21:04

Blev jag avsluten min cykel sjukt var irriterande att man inte får ha sina saker i fred!
Var även fastlåst i en lyktstolpe så tjuvarna var verkligen sugna på att ta med sig den...

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm

henkek
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av henkek » 24 mar 2015 01:11

Hej skrev:
henkek skrev:Funkar det bra o köra polermaskinen me den lilla kompressorn? Den behöver väl massa luft
Nja, det funkar sådär. Blir att vänta rätt ofta på att den skall bygga upp tryck tyvärr...
Inte optimalt, men jag har ingen lust att köpa ny kompressor. Denna betalade jobbet för att vara schysst, så jag gnäller bara lite på den. :|
ok. jag har också en 50L. då kanske man ska meka ihop storkompressorn me 250L tank. då borde man klara sig :)

Användarvisningsbild
Hej
Medlem

Inlägg av Hej » 24 mar 2015 16:06

...blev det en enkel tvätt av bilen. BBV Arti+ med BBVs vågiga svamp. Kör med stor blå våffelduk istället för sämskskinn också - grymt nöjd. Sedan provade jag Sonax Intense Shine Detailern för första gången. Vet inte om det blev så mycket blankare, men hoppas att avrinningen förbättrats (var förvisso bra redan pga Zirconite-behandlingen som jag fick gjort för snart 1 år sedan). Sonax lackskydd som jag lade på farsans bil har bra avrinning även efter några månader, så hoppas deras QD ger lite av den effekten iaf.

Sen slängde jag på mina nyfixade sommarhjul! Så himla skönt - nu är det officiellt vår hos mig! :mrgreen:
sommarfalgar.jpg
Givetvis började det regna ett tag efter att jag tvättade bilen, men men. :roll:

Reflekterade nu precis också över hur mycket bra tips och råd man får här på forumet - är riktigt glad jag hittade hit, rätt ny här som jag är. :jeps
Senast redigerad av 1 Hej, redigerad totalt 24 gånger.

wolfi
Medlem

Inlägg av wolfi » 24 mar 2015 16:24

Då hade du kanske tur att det inte regnade samtidigt? hehe

Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Kontakt:

Inlägg av Logan » 24 mar 2015 18:17

Tog bilen idag till en motionsslinga och tog en härlig promenad när jag kommer tillbaka ser jag vita linjer på bilen från handtaget och ner, Troligen en hund som vart glad ingen lapp eller något
djupa med så då blir man smått arg
The passions is what drives the art. Detailing for life

floydian1
Medlem

Inlägg av floydian1 » 24 mar 2015 20:39

Ikväll blev det en snabbtvätt och dammsugning. Besiktning imorgon så man vill ju inte skämmas för mycket.

Användarvisningsbild
Lemerok
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Lemerok » 25 mar 2015 00:04

Idag pysslade jag med bilen, tvättade, rengjorde lite i hjulhus och monterade sommarfälgarna.

Provade även Polishangel Glissante vid tvätten, trevligt schampo, kändes väldigt lyxigt. :jeps
DSC00510.JPG

henkek
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av henkek » 25 mar 2015 00:11

Nu kommer det snö när du har kastat på sommarhjulen [emoji14]

Användarvisningsbild
Lemerok
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Lemerok » 25 mar 2015 00:17

henkek skrev:Nu kommer det snö när du har kastat på sommarhjulen [emoji14]
Hehe tvärtom, nu blir det finväder och vår..EFTERSOM jag har lagt på sommarhjulen. :lol:

henkek
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av henkek » 25 mar 2015 00:30

Får hoppas på de :) tänkte kasta på mina i veckan

Användarvisningsbild
SonOfThunder
Medlem

Inlägg av SonOfThunder » 25 mar 2015 09:14

Lemerok skrev:Idag pysslade jag med bilen, tvättade, rengjorde lite i hjulhus och monterade sommarfälgarna.

Provade även Polishangel Glissante vid tvätten, trevligt schampo, kändes väldigt lyxigt. :jeps
DSC00510.JPG
Hur gör du? Bilen ser ju overkligt blank ut :shock:

Användarvisningsbild
Norrhyttan
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Norrhyttan » 25 mar 2015 10:00

SonOfThunder skrev:
Lemerok skrev:Idag pysslade jag med bilen, tvättade, rengjorde lite i hjulhus och monterade sommarfälgarna.

DSC00510.JPG
Allt går att fixa i ett bildredigeringsprogram!

Nä, jag skojar. Jag har sett Lemeroks bil i verkligheten och kan gå i god för att den är riktigt bra.

Sent from a skitdyr telefon using någon gratis-app.
Vad var det jag sa!

popp
Entusiast
Entusiast

Inlägg av popp » 25 mar 2015 10:02

SonOfThunder skrev:

DSC00510.JPG
Det undrar jag också. :D

Det är en riktigt snygg bil o färg tycker jag. :jeps

AudiS6
Medlem

Inlägg av AudiS6 » 25 mar 2015 11:16

Blev en liten beställning från SP med Scholl S3 Gold XXL samt spiderpad, ska bli spännande att testa :)

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Perra83 » 25 mar 2015 11:25

AudiS6 skrev:Blev en liten beställning från SP med Scholl S3 Gold XXL samt spiderpad, ska bli spännande att testa :)
Det är aldrig för sent. S30+ och orange trissa är oxå trevlig.
Upplevde aldrig Menzerna FG400 som lika bra. Du kommer bli glatt överraskad.

Användarvisningsbild
Lemerok
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Lemerok » 25 mar 2015 12:17

SonOfThunder skrev: Hur gör du? Bilen ser ju overkligt blank ut :shock:
Välpolerad i grunden av ett proffs i maj förra året. (e_king :nicka) Och skyddat med Cosmic.
Därefter har jag bara underhållit det, nu på sistone med Polishangel sprayvaxer och deras schampo som även innehåller vax.
Riktigt nöjd själv med, kommer fortsätta i samma stil. Deras sprayvaxer som torkstöd och efter tvättar och även tvätta mer deras schampon.
Norrhyttan skrev: Allt går att fixa i ett bildredigeringsprogram!
Nä, jag skojar. Jag har sett Lemeroks bil i verkligheten och kan gå i god för att den är riktigt bra.
Sent from a skitdyr telefon using någon gratis-app.
Ja och den är nog snäppet glansigare nu med, schampot la på lite extra tycker jag. :)
popp skrev: Det undrar jag också. :D
Det är en riktigt snygg bil o färg tycker jag. :jeps
Tackar. :)

Användarvisningsbild
Hej
Medlem

Inlägg av Hej » 25 mar 2015 18:59

...tänkte jag bara tipsa om att tunt lagd plasti dip kan tas bort med Degreaser Wet utan större problem!

Tog bort den gråa (nja, 3 lager svart i botten med två lager pearlizer på) dippen jag hade på mina vinterfälgar idag. Var inga problem på fälgens framsida, men eftersom jag inte maskerat något blev det riktigt tunn dip på insidan också. Men när avfettningen fått verka var det bara att ta en pensel och röra lite så lossnade det lätt. :jeps

Har sökt innan här på forumet utan att hitta detta, så tänkte skriva det här så nästa som söker finner.

Bättre med originalsilver än gråa fälgar till min gråa bil tycker jag:
(dessutom blev de dippade fälgarna lite flammiga - svårt att få pearlizern jämnt fördelad.
odippad.jpg

Användarvisningsbild
Commander
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Commander » 25 mar 2015 21:04

Åkte och storhandlade idag (City Gross) som vanligt. Letade böand hästprylarna och hoppades på att hitta hink jag ville ha men nej. När jag gått varvet runt butiken ställde jag vagnen framme vid kassorna, blev sugen på godis då jag slutat snusa, när jag var på väg tillbaka så gick jag en annan väg och bland alkoholfri cider så hittar jag hinkar jag önskat mig. Detta är jäshinkar på 25 liter för 75:-. Tänkte köpa 8 industrihjul och bygga ihop något så jag rulla dessa hinkar fyllda med vatten och schampo i sen [emoji2] Frugan frpgade vad jag skulle ha dessa till så klart [emoji12]
uploadfromtaptalk1427309895669.jpeg

Användarvisningsbild
Hej
Medlem

Inlägg av Hej » 25 mar 2015 21:16

Commander skrev:Åkte och storhandlade idag (City Gross) som vanligt. Letade böand hästprylarna och hoppades på att hitta hink jag ville ha men nej. När jag gått varvet runt butiken ställde jag vagnen framme vid kassorna, blev sugen på godis då jag slutat snusa, när jag var på väg tillbaka så gick jag en annan väg och bland alkoholfri cider så hittar jag hinkar jag önskat mig. Detta är jäshinkar på 25 liter för 75:-. Tänkte köpa 8 industrihjul och bygga ihop något så jag rulla dessa hinkar fyllda med vatten och schampo i sen [emoji2] Frugan frpgade vad jag skulle ha dessa till så klart [emoji12]
IMG-20150325-WA0013.jpeg
Påminner (eller är samma kanske?) hinkar som min kamrat som brygger riktigt god öl hemma använder sig av. :cheers :jeps
Blev sugen på hans goda öl nu! :lol:

Hur ska du fästa hjulen? Svårt att skruva igenom botten och ändå få hinken tät? Eller limma hjulen utanpå? Eller ställa hinken i en vagga med hjul? :geek:
Lycka till hur som helst, blir schyssta och framförallt billiga hinkar till bilvård när du lyckas!

wolfi
Medlem

Inlägg av wolfi » 25 mar 2015 21:23

^^ nästan som jag. jag köpte en jula hink och tog prickbort o fint sandpapper och tog bort "jula" loggan
Bild

Kostar ca: 30 kr
lock: 9 kr

Fick lite prover för några dagar sen av orchard-autocare samt några logos.

blev så här:
Bild

Skriv svar