Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Idag.....

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Användarvisningsbild
Jensa
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Re: Idag.....

Inlägg av Jensa » 15 mar 2015 19:50

Jo det råkade bli ett paket till mig också därifrån men det går ju alltid åt fast man kanske inte hade behövt allt men men alltid kul o få handla lite :D

Användarvisningsbild
Norrhyttan
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Norrhyttan » 16 mar 2015 12:53

Bild
...är det äntligen slut på dubbdäcksförnedringen.

Sent from a skitdyr telefon using någon gratis-app.
Vad var det jag sa!

miken
Entusiast
Entusiast

Inlägg av miken » 16 mar 2015 13:17

Norrhyttan skrev:Bild

Härligt !! Här i Skellefteå får vi nog vänta någon vecka till :cry:

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm

Användarvisningsbild
Micke K
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Micke K » 16 mar 2015 16:13

Norrhyttan skrev:Bild

Inte behöver du dem där eller ! Dem skulle sitta fint på in röda V70 ;)
MVH Micke K

Bild

Användarvisningsbild
Norrhyttan
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Norrhyttan » 16 mar 2015 17:04

Sitter bra på min bil också. Dessutom rätt bultcirkel till den, men inte till Volvo. :)

Vad var det jag sa!

miken
Entusiast
Entusiast

Inlägg av miken » 16 mar 2015 17:05

idag fick jag ett stort dörruppslag på min bil upptäckte det efter att jag varit och handlat på Ica. Brukar ställa mig absolut längst bort just för att slippa detta men idag fick min bil inte vara i fred tydligen :( tur jag har en bekant som är duktig på att masera ut bucklor men det är ju ingen rolig överraskning i alla fall :(

Användarvisningsbild
Norrhyttan
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Norrhyttan » 16 mar 2015 17:19

miken skrev:idag fick jag ett stort dörruppslag på min bil upptäckte det efter att jag varit och handlat på Ica. Brukar ställa mig absolut längst bort just för att slippa detta men idag fick min bil inte vara i fred tydligen :( tur jag har en bekant som är duktig på att masera ut bucklor men det är ju ingen rolig överraskning i alla fall :(
Jag är helt övertygad om att det finns folk som slår upp dörrar bara för att jävlas. De ser att du har en välskött bil och stör sig helt enkelt på det. Det har inte med värdet på bilen att göra, snarare skicket.
Jag står också alltid längst bort där ingen annan står, men varje gång jag kommer tillbaka till bilen står det någon bil riktigt tight bredvid trots massor av tomma platser.

Vad var det jag sa!

Användarvisningsbild
Micke K
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Micke K » 16 mar 2015 17:24

Norrhyttan skrev:
miken skrev:idag fick jag ett stort dörruppslag på min bil upptäckte det efter att jag varit och handlat på Ica. Brukar ställa mig absolut längst bort just för att slippa detta men idag fick min bil inte vara i fred tydligen :( tur jag har en bekant som är duktig på att masera ut bucklor men det är ju ingen rolig överraskning i alla fall :(
Jag är helt övertygad om att det finns folk som slår upp dörrar bara för att jävlas. De ser att du har en välskött bil och stör sig helt enkelt på det. Det har inte med värdet på bilen att göra, snarare skicket.
Jag står också alltid längst bort där ingen annan står, men varje gång jag kommer tillbaka till bilen står det någon bil riktigt tight bredvid trots massor av tomma platser.

Polaren råkade ut för samma sak för några veckor sedan. Parkerade så långt bort han kunde från övriga för att senare komma ut till en intryck förardörr och framskärm..samt förtvivlad kärring som senare bjöd på en ICA-kasse med Älg-kött och såklart så får han ut en ny dörr och framskärm på försäkringen. :mrgreen:
MVH Micke K

Bild

Användarvisningsbild
nybbe79
Medlem

Inlägg av nybbe79 » 16 mar 2015 17:32

Är så jä..a irriterande att folk måste ställa sig så nära, spelar ingen c roll om man ställer sig långt bort, nog står det någon jubelidiot bredvid, kkänns som dom använder bilen som något riktmärke för att kunna parkera rakt, finns det familjeparkeringar så använder jag dom....

jagrullar
Medlem

Inlägg av jagrullar » 16 mar 2015 19:22

Kemtvättade bilen idag, dvs ingen tvätthandske. Grabben sov så det var tidsnöd som gjorde att jag ville få bort det värsta gruset m,m.
Ren blev det inte, men det kom nyare skit på den i eftermiddag när jag var på simskola med mellangrabben .
Bild
Här har jag börjat med degreaser wet.
Bild
Efter HDgrön och truthest waxschampo enbart pålagt med kärchers "foamgun".

Skickas från min iPhone via Tapatalk

peta
Medlem

Inlägg av peta » 17 mar 2015 02:17

nybbe79 skrev:Är så jä..a irriterande att folk måste ställa sig så nära, spelar ingen c roll om man ställer sig långt bort, nog står det någon jubelidiot bredvid, kkänns som dom använder bilen som något riktmärke för att kunna parkera rakt, finns det familjeparkeringar så använder jag dom....
Precis min tanke om nåt att sikta på. Och familjeparkeringar ÄR för oss som är rädda om bilen [emoji39]

miken
Entusiast
Entusiast

Inlägg av miken » 17 mar 2015 12:37

Skulle få hjälp med att massera ut dörruppslaget på fredag så det känns bra :) då blir det nog en polering och lackskydd på lördag :)
ikväll ska jag beställa en klädseltvätt har jag bestämt mig för men vilken ska jag köpa? :D

Användarvisningsbild
nybbe79
Medlem

Inlägg av nybbe79 » 17 mar 2015 13:28

peta skrev:
nybbe79 skrev:Är så jä..a irriterande att folk måste ställa sig så nära, spelar ingen c roll om man ställer sig långt bort, nog står det någon jubelidiot bredvid, kkänns som dom använder bilen som något riktmärke för att kunna parkera rakt, finns det familjeparkeringar så använder jag dom....
Precis min tanke om nåt att sikta på. Och familjeparkeringar ÄR för oss som är rädda om bilen [emoji39]
Visst är det så :lol: :jeps

Wolfram
Medlem

Inlägg av Wolfram » 17 mar 2015 18:34

....fick jag det värsta dörruppslaget denna bil fått uppleva.
Jag står också alltid längst bort på parkeringar med 4-5 platser fria åt var sitt håll, vad För hundra gubbar är det för fel på vissa?
DSC_0046.JPG

Användarvisningsbild
Norrhyttan
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Norrhyttan » 17 mar 2015 18:49

Ogilla.

Själv fick jag den här i däcket...
Bild
Bild

Vad var det jag sa!

wolfi
Medlem

Inlägg av wolfi » 17 mar 2015 18:53

Wolfram skrev:....fick jag det värsta dörruppslaget denna bil fått uppleva.
Jag står också alltid längst bort på parkeringar med 4-5 platser fria åt var sitt håll, vad För hundra gubbar är det för fel på vissa?
DSC_0046.JPG
Det där var väll inte så farligt;)
Det var som när jag gick in o skulle handla på willys här istan , går in o handlar(bilen står helt öppet en bit ifrån affären på parkeringen , kommer ut packar in sakerna , kör hem ställer bilen med träd o buskar vid passagerar sidan , kör till jobbet man hade på den tiden , kollegan kommer in o fråga om jag har krockat...går ut o kollar , framdörr bakdörr , b stolpen intryckt.

bara ta lite skvätt thinner och torka bort vita färgen och polera lite lätt.

wolfi
Medlem

Inlägg av wolfi » 17 mar 2015 18:57

Norrhyttan skrev:Ogilla.

Själv fick jag den här i däcket...
Bild
Bild

Ovanlig spik/skruv, Oftast är de bygg/självborrande skruvar som sätter sig i däcken;)

Detta är mer ovanligare:
Råkade ut för den kund sa de plingar när jag kör från däcket , vi provkörde och krängde bort däcken där satt en 16" fastnyckel/blocknyckel. märkliga är att däcket läckte inte för nyckelns "ring" del hade tätat däcket.

Användarvisningsbild
Norrhyttan
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Norrhyttan » 17 mar 2015 19:01

wolfi skrev:
Norrhyttan skrev:Ovanlig spik/skruv, Oftast är de bygg/självborrande skruvar som sätter sig i däcken;)
Jag misstänker att spiken är min egen. Bor i ett gammalt hus och renoverar mycket. Spiken ser inte ut som något man köper idag, förmodligen riktigt gammal.

Vad var det jag sa!

Wolfram
Medlem

Inlägg av Wolfram » 17 mar 2015 19:04

Haha sjukt Wolfi, en arbetsbil på jobbet hade fått en spik i däcket, nån längre historia som hade böjt sig som ett U på något vis, innan vi fattade varför den inte går att dra ut liksom, vi trodde skallen va på insidan och därför var lite trög att få ut.
Jag får ta med leran ut imorgon, jag är för deprimerad för att ens se det nu. :P

Norrhyttan, jag hoppas den satt i mönstret, turen i oturen är att det går att laga billigt då. Jag fick byta 4 däck på min suv pga fyrhjulsdrift när ett däck pajjade, glädj dig åt att slippa det. :D

wolfi
Medlem

Inlägg av wolfi » 17 mar 2015 19:11

Wolfram skrev:Haha sjukt Wolfi, en arbetsbil på jobbet hade fått en spik i däcket, nån längre historia som hade böjt sig som ett U på något vis, innan vi fattade varför den inte går att dra ut liksom, vi trodde skallen va på insidan och därför var lite trög att få ut.
Jag får ta med leran ut imorgon, jag är för deprimerad för att ens se det nu. :P

Norrhyttan, jag hoppas den satt i mönstret, turen i oturen är att det går att laga billigt då. Jag fick byta 4 däck på min suv pga fyrhjulsdrift när ett däck pajjade, glädj dig åt att slippa det. :D

Hehe, ja dom kan sätta sig väldigt skumt,

Håller med Norryttan ang om den satt i mönstret drygt 1 cm från "sidan" så går det oftast laga. om inte däcket blev "sönderkört" , förbjudet att laga från sidan;)
jo nackdelen med suv med fyrhjulsdrift är att alla däck måste ha snarlik mönsterstorlek ,
När man bytar däcken på dom så bytar man i ett "X" , tips om du bytar själv Norrhyttan.

Skriv svar