Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Tvätta polertrissor.
-
eric.u
- Medlem
Re: Tvätta polertrissor.
Brukar försöka spraya rondellerna med en dusch avfettning när jag byter under arbetets gång, sen på kvällen lägger jag dom i en sån här tvättpåse in i tvättmaskin på snabb program 20min med extra sköljning. ibland har jag i lite vit tvätt eller vanish i masinen, låg dosering. en matsked max.
Funkar bra.
Funkar bra.
MVH Eric
- Perra83
- Entusiast

Tvättpåse har ja inte tänkt på. Det är kanske lite skonsammare för trissorna?
-
big-jepp
- Medlem
Jag körde mina i maskin, snabbprogramet. Funkade med alla utom den mjuka trissan som jag la lackskyddet med. Körde nog lite mycket av det medlet såhär i efterhand (först gången jag la det).
Hur gör ni rent dessa trissor?
Ser att vissa använder alkalisk avfettning, späder ni det med vatten då?
Hur gör ni rent dessa trissor?
Ser att vissa använder alkalisk avfettning, späder ni det med vatten då?
-
Pierriewargen
- Trogen Medlem

Yes handdiskmedel. Blöt ner rondellerna så dom är helt dyngsura, knåda in en riklig mängd diskmedel. Knåda ytterligare under rinnande vatten. Detta fungerar bättre än betysligt syrare lösningar. Blir verkligen squeeky clean.
-
big-jepp
- Medlem
Okej, kör du varmvatten?Pierriewargen skrev:Yes handdiskmedel. Blöt ner rondellerna så dom är helt dyngsura, knåda in en riklig mängd diskmedel. Knåda ytterligare under rinnande vatten. Detta fungerar bättre än betysligt syrare lösningar. Blir verkligen squeeky clean.
Tack för tipset!
-
Pierriewargen
- Trogen Medlem

Brukar ha ganska varmt vatten, men inte så man bränner sig. Man kan nog använda kallvatten också men det är mer bekvämt för fingrarna med lite värme. 
-
Cambridge34
- Ny Medlem
Jag brukar också köra med yes, det funkar riktigt bra. Jag håller trissan med båda händerna och masserar in lite yes med tummarna, sedan är det bara att skölja ordentligt. Jag har även använt en nageborste ibland och borstat ur microfiber trissorna, i kombination med yes och vatten.
- jojje
- Entusiast

http://www.clasohlson.com/se/Tv%C3%A4tt ... se/34-9480
Kanske någon redan nämnt detta, men ni som kör trissorna i maskin, lägg dom i en tvättpåse (en sån som damerna och vissa ''herrar'' tvättar b-hn i)
Kanske någon redan nämnt detta, men ni som kör trissorna i maskin, lägg dom i en tvättpåse (en sån som damerna och vissa ''herrar'' tvättar b-hn i)