Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Första gången polering

Poleringssätt och produktval.
gnodan
Medlem

Re: Första gången polering

Inlägg av gnodan » 14 maj 2014 16:18

En fråga till de lila hättorna är ju till de grova polermedlet fast cut (grov) va? Och de gula till high gloss final step och sen svarta till V3? Och sen köra i den ordningen? :)
Senast redigerad av 4 gnodan, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Lemerok
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Lemerok » 14 maj 2014 16:35

gnodan skrev:En fråga till de lila hättorna är ju till de grova polermedlet fast cut (grov) va? Och de gula till high gloss final step och sen svarta till V3? Och sen köra i den ordningen? :)
Precis så, står lite instruktioner här med: http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/p ... dell-paket
gnodan skrev:I paketet finns de ju 3 olika medel ska jag köra dem efter varandra eller kan jag börja med mitten medlet direkt. Lacken är fin i sig. De ända är tvättrepor inget annat :)
Du kan ju testa med High gloss och gula rondeller först, men antagligen tar det inte alla repor.
Bäst blir det helt klart om du kör enligt instruktionerna där. :jeps
Senast redigerad av 4 Lemerok, redigerad totalt 14 gång.

gnodan
Medlem

Inlägg av gnodan » 14 maj 2014 17:53

Ja jag såg att de var instruktioner på hemsidan :oops:

Okej kör nog alla så de blir bra från början så länge jag inte gör de värre :lol:

Skriv svar