Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Roterande

Diskutera bilvårdsprodukter här
Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Kontakt:

Re: Roterande

Inlägg av Logan » 19 nov 2013 22:53

Man kan inte riktigt jämföra flex 3401 då den är ocsillerande med tvingad rotation

Nu har jag inte läst igenom tråden så noga här
men finns många vettiga roterande

Denna köpte jag som min första

http://grunt.se/index.php/webbshop/prod ... rmaskin1/8
Den har blivit mindre använd nu på sista då man sällan behöver gräva så hårt
kommer mest fram för vissa båtar.

jag har inte testa hur stora trissor den klarar då jag kör 100-130mm anser jag vara lagom storlek
och det är verkligen inga problem

180-200mm var lite svårare när man kom upp i fart höll den men krävdes lite väl mycket av den maskinen.
Senast redigerad av 4 Logan, redigerad totalt 14 gång.
The passions is what drives the art. Detailing for life

index
Medlem

Inlägg av index » 27 jan 2014 13:58

Istvan skrev:Men tror ni jag upplever stor skillnad mellan 3401 mot min s3000? Tycker s3000 med fg400 och mikrofibertrissa ger rätt bra resultat och hög glans. Men kan tycka det går för segt att ta bort lite repor ändå...
Lite gammal tråd så det kanske har löst sig för dig redan men jag slank in här för jag letar en roterande maskin.
Jag har polerat med både Flex 3401 och RG T3000, som förvisso är lite starkare än S3000 men jag upplevde redan här stor skillnad. Mycket pga 3401:ans tvingade rotation som nämnts tidigare.
Senast redigerad av 4 index, redigerad totalt 14 gång.
Jocke

wannabeapolisher
Medlem

Inlägg av wannabeapolisher » 28 jan 2014 13:06

index skrev:
Istvan skrev:Men tror ni jag upplever stor skillnad mellan 3401 mot min s3000? Tycker s3000 med fg400 och mikrofibertrissa ger rätt bra resultat och hög glans. Men kan tycka det går för segt att ta bort lite repor ändå...
Lite gammal tråd så det kanske har löst sig för dig redan men jag slank in här för jag letar en roterande maskin.
Jag har polerat med både Flex 3401 och RG T3000, som förvisso är lite starkare än S3000 men jag upplevde redan här stor skillnad. Mycket pga 3401:ans tvingade rotation som nämnts tidigare.
Jag har en liten 3m roterande polermaskin som jag är mycket nöjd med har haft den ett par år nu och den har aldrig svikit mig pga av överhettning som kan förekomma på dom här lite mindre maskinerna då man ligger på lite lägre varvtal och större trissor.

Ok nu använder jag skumtrissor i storlek 150-160mm så dom är väl inte dom största! men väldigt behagliga i storlek samt att jag då föredrar att ligga på lägsta hastighet ca 800rpm genom hela poler-proceduren trots att den går upp till 17-1800rpm.

Naturligtvis går den mycket bra genom hela varvtalsregistret men att jag tycker personligen att dom här lägre varvtalen passar mig och som sagt mitt sätt att polera på.
Maskinen finns för övrigt i waxdogs webbshopp.

Finns lite mer att läsa om mina tidigare erfarenheter om maskinen att läsa på.
http://maxbilar.egetforum.se/test-korni ... n-t36.html
Som sagt en mycket trevlig maskin.
Mvh Max.

Skriv svar