Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Menzena, behöver jag alla steg?
-
Anell
- Medlem
Re: Menzena, behöver jag alla steg?
Kan du få någon ökad effekt genom att lägga på vaxet fler än en gång?
Senast redigerad av 4 Anell, redigerad totalt 14 gång.
- Kapten Haddock
- Entusiast

Mja där håller jag inte riktigt med allså.
När man målar i samma lokaler (bättringslack) märker man rätt snabbt vad som funkar och inte.
Och det kan faktiskt vara så illa att silikon som ligger på tex instrumentbrädan, däcken eller fångare som är flyktiga rör sig med vinden och pajjar det man ska måla.
Men som sagt är det mindre och mindre problem, speciellt med vaxer och lackskydd, då är det snarare däckglans etc som är den stora boven.
MVH/
När man målar i samma lokaler (bättringslack) märker man rätt snabbt vad som funkar och inte.
Och det kan faktiskt vara så illa att silikon som ligger på tex instrumentbrädan, däcken eller fångare som är flyktiga rör sig med vinden och pajjar det man ska måla.
Men som sagt är det mindre och mindre problem, speciellt med vaxer och lackskydd, då är det snarare däckglans etc som är den stora boven.
MVH/
marcus skrev:Den är silikonskräcken är tyvärr ganska upphausad. Dvs. inget att bry sig om så länge man inte använder billiga produkter med stora mängder flyktiga silikoner inne i en lackbox.
Senast redigerad av 4 Kapten Haddock, redigerad totalt 14 gång.
-
marcus
- Entusiast

Med sealing wax får du ingen ökad effekt genom flera lager då det innehåller en liten mängd aluminiumoxid. Vad gäller andra vaxer så är jag också tveksam, det enda som jag kan se fördelar med flera lager är du täcker garanterat ytan.Anell skrev:Kan du få någon ökad effekt genom att lägga på vaxet fler än en gång?
Ja, nu var jag kanske lite dramatisk. Själv så målar jag inte något i min lokal(garaget) förutom väggarna då, förståsWax skrev:Mja där håller jag inte riktigt med allså.