Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

"Året runt-blandning" HD grön

Diskutera bilvårdsprodukter här
Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Re: "Året runt-blandning" HD grön

Inlägg av Manor » 03 jan 2012 23:25

limban skrev:
Manor skrev:Ärligt talat så tycker jag inte att HD-grön ger någon vidare effekt alls på vintern.
Det är bara petroliumbaserat avfettningsmedel som fungerar, är min uppfattning.
På sommaren med damm, polen och mosade insekter så tycker jag dock att HD-grön gör nytta.
Jo men HD-Grön är ju ingen asfaltslösare.. utan löser sot,salt som inte suttit för länge,och skit från bromsarna som inte heller har brunnit fast..och nedfall från träd och fågelskit.. :jeps
Inte direkt något medel för vinterbruk då?
Jag tycker att det är "asfaltlösare" som verkar krävas för att få bort knotter och den skitiga hinnan på dörrarna...HD-grön gör varken till eller ifrån, tycker jag (på vintern alltså).
Senast redigerad av 6 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor

Användarvisningsbild
Rednales
Kemiexpert
Kemiexpert

Inlägg av Rednales » 03 jan 2012 23:44

Först på med kallavfettning och sedan HD grön. Har du ett bra lackskydd under så blir bilen helt klart hyggligt ren. Brukar köra in på en utomhustvätt och anväända deras kallavfettning och sedan smussla med mig lite HD grön som jag lägger ovanpå efter 10 min. Sen är det bara att blåsa av, hygglig vintertvätt för 40 spänn plus nån krona HD.
Senast redigerad av 6 Rednales, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 04 jan 2012 10:28

Rednales skrev:Först på med kallavfettning och sedan HD grön. Har du ett bra lackskydd under så blir bilen helt klart hyggligt ren. Brukar köra in på en utomhustvätt och anväända deras kallavfettning och sedan smussla med mig lite HD grön som jag lägger ovanpå efter 10 min. Sen är det bara att blåsa av, hygglig vintertvätt för 40 spänn plus nån krona HD.
Jag tycker som sagt att det är kallavfettningen som gör nytta...HD-grön (som jag också lägger på precis som du) upplever jag inte som att det tillför något. Det känns lite som ett onödigt steg och väntetid.
mvh Manor

Skriv svar