Nice, gör gärna det.Squid skrev:Ska nog kunna ordna detta på måndag då brorsan är på jobbet igen, han jobbar på Skoda så det bör inte vara något större problem!Lemerok skrev:Råkar du veta artikelnummer för nya loggan till ratten?
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Mina diverse projekt
- Lemerok
- Entusiast

Re: Mina diverse projekt
Senast redigerad av 4 Lemerok, redigerad totalt 14 gång.
- Lemerok
- Entusiast

Vart även en tvätt ikväll och så la jag Aquapel på vindrutan och sidorutorna fram.
För att få rutorna riktigt rena körde jag såhär:
- Svampade på kallavfettning. (spolar mellan de olika stegen)
- Sprayade på HD-grön och svampade ut efter några minuter.
- Sprayade på Orchard Citrus Prewash och svampade ut efter några minuter.
- Foam lance med Orchard Citrus Prewash över hela bilen.
- Tvättade bilen och rutorna med Autoglym schampo.
- Ultima karossvamp och deras glidmedel.
- Strövels glasrent
- T-röd
- Aquapel rengöringsduk
Kanske vart lite väl mycket, men det vart rent.
Sen på med Aquapel.
Vart några ränder kvar efter Aquapel som jag inte kunde torka bort, försvinner de med tiden?
För att få rutorna riktigt rena körde jag såhär:
- Svampade på kallavfettning. (spolar mellan de olika stegen)
- Sprayade på HD-grön och svampade ut efter några minuter.
- Sprayade på Orchard Citrus Prewash och svampade ut efter några minuter.
- Foam lance med Orchard Citrus Prewash över hela bilen.
- Tvättade bilen och rutorna med Autoglym schampo.
- Ultima karossvamp och deras glidmedel.
- Strövels glasrent
- T-röd
- Aquapel rengöringsduk
Kanske vart lite väl mycket, men det vart rent.
Sen på med Aquapel.
Vart några ränder kvar efter Aquapel som jag inte kunde torka bort, försvinner de med tiden?
- LineaR
- Trogen Medlem

Brukar uppstå på PPS glasbehandling. Försvinner efter nästa tvätt gör det inte löser jag det med strovels glasrent.Aquapel la jag i veckan upptäckte dock inga ränder. men skulle nog tro du kan putsa bort med glasrent där med.Lemerok skrev:
btw:Snyggt med nya emblem överallt
Senast redigerad av 4 LineaR, redigerad totalt 14 gång.
- Lemerok
- Entusiast

Ok tack för tipsen.LineaR skrev:Brukar uppstå på PPS glasbehandling. Försvinner efter nästa tvätt gör det inte löser jag det med strovels glasrent.Aquapel la jag i veckan upptäckte dock inga ränder. men skulle nog tro du kan putsa bort med glasrent där med.Lemerok skrev:
Det regnade inatt, tror faktiskt att ränderna försvann av sig själv då, såg dem inte när jag grejade lite idag.
Mm blev fint med emblem, bara det på bakluckan kvar!
Edit: Nja ränderna är där, syns bara om man kollar noga, får ser om allt fungerar som det ska ändå och om de försvinner med tiden.
- LineaR
- Trogen Medlem

Okej..prova annars glasrent som sagt.Lemerok skrev:Ok tack för tipsen.LineaR skrev:Brukar uppstå på PPS glasbehandling. Försvinner efter nästa tvätt gör det inte löser jag det med strovels glasrent.Aquapel la jag i veckan upptäckte dock inga ränder. men skulle nog tro du kan putsa bort med glasrent där med.Lemerok skrev:
Det regnade inatt, tror faktiskt att ränderna försvann av sig själv då, såg dem inte när jag grejade lite idag.
Mm blev fint med emblem, bara det på bakluckan kvar!
Edit: Nja ränderna är där, syns bara om man kollar noga, får ser om allt fungerar som det ska ändå och om de försvinner med tiden.
- Lemerok
- Entusiast

Produktiva helgen fortsätter.
Körde en snabb dammsugning och rengjorde invändigt med Ultima Interior Shampoo Gel och Ultima Interior Guard Plus+. Riktigt bra medel tycker jag, lättjobbat och vart schysst resultat.
Besiktningsdags imorgon med, så jag drog fram avtagbara dragkroken. Den var inte så snygg tyckte jag.

Så jag tänkte prova att göra rent den lite, se om man kunde få den svart och fin igen.
Gick inte så bra, det vart såhär istället.
Frågan nu är, kommer detta hålla sig eller kommer det börja rosta direkt?
Jag drog på BBV 2k lackskydd, den kommer monteras av och ligga torrt sen efter besiktningen.

Körde en snabb dammsugning och rengjorde invändigt med Ultima Interior Shampoo Gel och Ultima Interior Guard Plus+. Riktigt bra medel tycker jag, lättjobbat och vart schysst resultat.
Besiktningsdags imorgon med, så jag drog fram avtagbara dragkroken. Den var inte så snygg tyckte jag.

Så jag tänkte prova att göra rent den lite, se om man kunde få den svart och fin igen.
Gick inte så bra, det vart såhär istället.
Jag drog på BBV 2k lackskydd, den kommer monteras av och ligga torrt sen efter besiktningen.

- Lemerok
- Entusiast

Ingen fara att man "skadar" Aquapel då? Nu är det ett dygn sen det las på.LineaR skrev:
Okej..prova annars glasrent som sagt.
Typiskt nog tog min Strövels glasrent slut igår med.
-
Squid
- Ny Medlem
Visade sig när han kollar i databasen att det emblemet som sitter i rattkudden inte är ett löst emblem, utan det är integrerat i airbagen. Han hade en idé om att specialbeställa ett klistermärke av hög kvalité och klistra över det befintliga rattmärket, men längre hade han tyvärr inte kommit.Lemerok skrev:Råkar du veta artikelnummer för nya loggan till ratten
Tyvärr.
Senast redigerad av 4 Squid, redigerad totalt 14 gång.
Kör runt i: Volvo S60R AWD -05
- Lemerok
- Entusiast

Okej lugnt, börjar med att fixa baklyckan, beställde ett till emblem idag.Squid skrev:Visade sig när han kollar i databasen att det emblemet som sitter i rattkudden inte är ett löst emblem, utan det är integrerat i airbagen. Han hade en idé om att specialbeställa ett klistermärke av hög kvalité och klistra över det befintliga rattmärket, men längre hade han tyvärr inte kommit.Lemerok skrev:Råkar du veta artikelnummer för nya loggan till ratten
Tyvärr.
-
Andyah
- Medlem
hmm nått/några lager klarlack kanske skulle varit nått. visserligen kommer ju det nötas bort uppepå kulan sen om den används..men resten borde ju hålla sig fint då..Lemerok skrev:Produktiva helgen fortsätter.![]()
Senast redigerad av 4 Andyah, redigerad totalt 14 gång.
- Lemerok
- Entusiast

Jo vore väl det rätta egentligen, den har åkt ner i skuffen nu igen och ligger antagligen där 1 år till nästa besiktning. Får se hur den ser ut då, brukar vara torrt där iaf.Andyah skrev:
hmm nått/några lager klarlack kanske skulle varit nått. visserligen kommer ju det nötas bort uppepå kulan sen om den används..men resten borde ju hålla sig fint då..
- LineaR
- Trogen Medlem

Det gjorde iaf inte det på min behandling..dock kan jag inte svara på om det forkortat hållbarheten.Lemerok skrev:Ingen fara att man "skadar" Aquapel då? Nu är det ett dygn sen det las på.LineaR skrev:
Okej..prova annars glasrent som sagt.
Typiskt nog tog min Strövels glasrent slut igår med.
Men känns som den norde tåla det då den ska tåla spolarvätska och annat. Testa på liten yta nedre del av rutan annars
- Lemerok
- Entusiast

Okej, ska fixas någon dag eller vid nästa tvätt.LineaR skrev:
Det gjorde iaf inte det på min behandling..dock kan jag inte svara på om det forkortat hållbarheten.
Men känns som den norde tåla det då den ska tåla spolarvätska och annat. Testa på liten yta nedre del av rutan annars
Såg att jag råkat kleta lite Ultima Interior Guard på rutan inne med så, blir till att ta där sen också.
- Lemerok
- Entusiast

Sådär, nu har jag nytt emblem bak också, blev riktigt fint!

- D4N1EL
- Medlem
Mina diverse projekt
Mycket snyggare än standard-emblemet! 
Senast redigerad av 4 D4N1EL, redigerad totalt 14 gång.
-
h.gronvold
- Medlem
- Perra83
- Entusiast

Ja mycket snyggt!
Det är väl nå grönt i original emblemet som jag tycker ser lite B ut.
Det är väl nå grönt i original emblemet som jag tycker ser lite B ut.
Senast redigerad av 4 Perra83, redigerad totalt 14 gång.
- njorda
- Medlem
Sv: Mina diverse projekt
Satt ju som handen i handsken riktigt snyggt 
mobil enhet
mobil enhet
Senast redigerad av 4 njorda, redigerad totalt 14 gång.
Skoda Octavia RS
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
Hur fick du den så ren och blank ?
Senast redigerad av 4 Logan, redigerad totalt 14 gång.
The passions is what drives the art. Detailing for life
-
areg
- Medlem
Snyggt. Ska också byta emblem, fast på min Volvo. Den har lossnat på grund av lite för ambitiöst användande av högtryckstvätt. 
Senast redigerad av 4 areg, redigerad totalt 14 gång.
Kör Volvo XC60 B5 Inscription 2020