kimpon skrev:Testa med lera finns på biltema om du måste få tag i det snabbt.
Låt den glida över karossen utan tryck och öka trycket om det inte går bort .
Tänk på att leran kan lämna lite repor efter sig kan behöva en liten polering efter.
Tråkigt eller hur.

Snabbt och snabbt, vill gärna få bort skitet, är så frustrerande att veta att det finns där när lacken ändå är rätt fin av sig, trots att den har en del skavanker...
Tanken är även att polera bilen, köpa Biltemas mussepigg-maskin och ett kit ifrån BBV, så lite smårepor känns okej att få..
Kapten Haddock skrev:Säker på att det är asfalt så det inte är färg?
Låter konstigt om prickbort inte skulle tagit ett skit..
Skrapa med nageln, är det asfalt så smetar du ut fläcken, annars låter det ju som det kan vara nån färg som kommit dit på ett eller annat sätt.
MVH/
Njae, kan jag inte påstå att jag är.
Gick ut och tog lite kort på huven och försökte skrapa med nageln, sitter som berget gör prickarna...
matte.s skrev:Fick precis samma tanke som kaptenen, asfalt är ju uteslutet om inte prickbort tog nånting. Och är prickarna svarta så kan det ju inte vara så mkt annat än färg?
Bara gå på med en trasa thinner så är färgen väck.
Med vänlig hälsning, Mattias
Har tagit för givet att asfaltsfläckar är svarta prickar..
Gick på med lacknafta eftersom thinner hade vi inte hemma, vart inget köp av lera idag på grund av ofrivillig sovmorgon och för mycket ärenden
miken skrev:prova med clay även om det kan vara färg borde det då försvinna

Har du mer info angående clay? Olika områden för hårdheterna osv?
http://imgur.com/a/RgJ7J#0
Man kan klicka på bilderna för att förstora dom.
Där är i alla fall lite bilder jag tog med mobilen, har ingen riktig kamera så..
Bild ett och två visar samma sak princip, huven, prickarna.
Bild fyra och fem är på ett par repor, skulle dessa försvinna helt med Biltemas mussepigg-maskin eller bara döljas?
Ignorera bild tre.