Körde även den här blandningen på fälg/däck för att få bort fula fläckar men utan att det försvann, ser riktigt illa ut. Skulle thinner kunna funka på detta?

Har läst någonstans på forumet att thinner skulle funka för att få bort den bruna beläggningen från däck. Men det var nog när hela däcksidan blivit missfärgad av gammal däckglans.shuu skrev:
Körde även den här blandningen på fälg/däck för att få bort fula fläckar men utan att det försvann, ser riktigt illa ut. Skulle thinner kunna funka på detta?

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016

Välkommen till forumet och tack för denna lilla recensionsliCk_kekki skrev:Nykomling här, surfat någon timma och fattat tycke för forumet, dock vet jag inte hur ni användare ställer er till Biltemas produkter.
Kan rekommendera däckrengöring ifrån Biltema(art.nr 36326), använde det på pappas Citroën DS4 -12, lovade honom en invändig 'rekond' samt ordentlig utvändig tvätt på bilen.
Däcken var väldigt bruna och äckliga vid tvätten, fick gå flera gånger på varje däck, spruta på däckrengöringen, spruta av med högtryckstvätten säkert 4 gånger per däck.
~70% av flaskans innehåll förbrukades men med tanke på priset på 40 kronor så är det okej, och det svarta har hållit i sig i två veckor/fem tvättningar utan tecken på missfärgning.
4/5 får den av mig.
+ Billig
+ Bra munstycke som fördelade sprayen bra
- Att jag var tvungen att gå flera gånger.
Tack så mycket!Manor skrev: Välkommen till forumet och tack för denna lilla recension.