Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Menzerna Power Lock / DodoJuce Red Mist
-
yoda78
- Medlem
Hej,
Har lite funderingar angående Menzerna Power Lock, hur är denna produkten att jobba med?
Lägger jag bara på produkten för hand lr med maskin (svarta trissor)
och låter den torka ca 40-60 min, sen torkar av med ren microduk??
Kan jag toppa Power Lock'en med Dodo Juce red Mist när bilen börjat "tappa sin glans och wetlook"
Har kört på Ultima PGP som jag toppat med Red Mist när jag tyckt att bilen börjat bli "tråkig"
Har då fått en riktigt fin "glans och wetlook" samt en lätt tvättad bil, som jag faktiskt varit riktigt nöjd med...
Är dock lite sugen att testa någon ny produkt till våren, därför tittade jag lite närmare på Menzerna i stället för Ultima, någon som testat dessa två produkter och kan ge mig lite råd? (vilken är bäst)
Och kan jag toppa menzerna med Red Mist??
//MVH
Har lite funderingar angående Menzerna Power Lock, hur är denna produkten att jobba med?
Lägger jag bara på produkten för hand lr med maskin (svarta trissor)
och låter den torka ca 40-60 min, sen torkar av med ren microduk??
Kan jag toppa Power Lock'en med Dodo Juce red Mist när bilen börjat "tappa sin glans och wetlook"
Har kört på Ultima PGP som jag toppat med Red Mist när jag tyckt att bilen börjat bli "tråkig"
Har då fått en riktigt fin "glans och wetlook" samt en lätt tvättad bil, som jag faktiskt varit riktigt nöjd med...
Är dock lite sugen att testa någon ny produkt till våren, därför tittade jag lite närmare på Menzerna i stället för Ultima, någon som testat dessa två produkter och kan ge mig lite råd? (vilken är bäst)
Och kan jag toppa menzerna med Red Mist??
//MVH
Senast redigerad av 4 yoda78, redigerad totalt 14 gång.
- fisher91
- Trogen Medlem

Re: Menzerna Power Lock / DodoJuce Red Mist
Power Lock är jätte lätt att lägga på och torka bort.
Jag lägger på den med classe ocillerande och svarta mjuka trissor. går för hand också.
Jag brukar vänta minst en timme innan jag torkar bort med Mf.
Är red mist en quick detailer? isf kan du använda vid varje tvätt om du önskar det.
Jag lägger på den med classe ocillerande och svarta mjuka trissor. går för hand också.
Är red mist en quick detailer? isf kan du använda vid varje tvätt om du önskar det.
Senast redigerad av 4 fisher91, redigerad totalt 14 gång.
Automatlådor
-
Cogo
- Entusiast

Kan tipsa om att Streetpower hade något erbjudande nu på Powerlock inkl microfiber duk för 295 kr. Bara ett litet tips. Har själv inte testat PowerLock ännu men det blir nog det på någon bil till våren.
Senast redigerad av 4 Cogo, redigerad totalt 14 gång.
- _norrland_
- Medlem
- Kontakt:
Testa Arcticseal ! Inget att fundera på, lättarbetat och riktigt hal yta 
Senast redigerad av 4 _norrland_, redigerad totalt 14 gång.
-
miken
- Entusiast

Just därför ska man köra med power lock inget som slår den hala ytan och mer lättarbetat finns nog inte_norrland_ skrev:Testa Arcticseal ! Inget att fundera på, lättarbetat och riktigt hal yta
Articseal är också bra men jag upplever att power lock ger en betydligt högre glans också
Senast redigerad av 4 miken, redigerad totalt 14 gång.
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
-
danne67
- Medlem
Gillar också red mist. Men testa även dodo supernatrual akrylic. ..någonting spray. Luktar tyvärr inte lika mums som red mist, men har mycket längre hållbarhet. Också perfekt att toppa med, även om jag fuskat på ena bilen och använder den just nu även istället för vax
Finns hos Gunther
Finns hos Gunther
Senast redigerad av 4 danne67, redigerad totalt 14 gång.
- Jonke
- Trogen Medlem

_norrland_ skrev:Testa Arcticseal ! Inget att fundera på, lättarbetat och riktigt hal yta
måste hålla med där!
Senast redigerad av 4 Jonke, redigerad totalt 14 gång.
-
yoda78
- Medlem
danne67 skrev:Gillar också red mist. Men testa även dodo supernatrual akrylic. ..någonting spray. Luktar tyvärr inte lika mums som red mist, men har mycket längre hållbarhet. Också perfekt att toppa med, även om jag fuskat på ena bilen och använder den just nu även istället för vax![]()
Finns hos Gunther
Mmm, har tittat på den, heter SUPERNATURAL ACRYLIC SPRITZ får nog testa den nästa gång...
Har en nästan ny flaska med RedMist som står och väntar först...
Någon som vet om det är okey att toppa med RedMist/Acrylic Spritz på Menzerna PL,
eller förstör man den då??
Annars får man köra vidare på Ultiman toppat med eller Red Mist alt Acrylic Spritz.
//MVH
Senast redigerad av 4 yoda78, redigerad totalt 14 gång.
-
miken
- Entusiast

här har du fin tråd där man använder menzerna power lock på en svart bil blir sjukt blank wet-look:
http://www.detailersclub.no/forum/topic ... es-slk-ss/
Ska ta mig tid och göra en projekttråd jag också men det får bli till sommaren
jag förstår själv inte varför man ska toppa med Red Mist är ju enkelt att lägga om lackskyddet när det börjar tappa effekt
http://www.detailersclub.no/forum/topic ... es-slk-ss/
Ska ta mig tid och göra en projekttråd jag också men det får bli till sommaren
jag förstår själv inte varför man ska toppa med Red Mist är ju enkelt att lägga om lackskyddet när det börjar tappa effekt
Senast redigerad av 4 miken, redigerad totalt 14 gång.
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
- Funk
- Moderator

Red Mist är bl.a ett suveränt torkstöd och ger lite extra pärlning och våtlook. En produkt som jag gillar att köra då och då på alla sorters lackskydd. Acrylic Spritz lade jag för första gången i helgen så hur den står sig vid tvätt vet jag inte än, men effekten lär sitta i längre än Red Mist.
/Thomas
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
Andyah
- Medlem
nån som kört med http://shop.bollnasbilvard.se/menzerna- ... c-678.aspx
den går ju som 1-stegs skydd precis som powerlock?...
Senast redigerad av 4 Andyah, redigerad totalt 14 gång.
- fisher91
- Trogen Medlem

1-komp är powerlock
sen finns det ju 2-komp som PPS,Zirconite.
1 stegs skydd är ju wax också.
sen finns det ju 2-komp som PPS,Zirconite.
1 stegs skydd är ju wax också.
Senast redigerad av 4 fisher91, redigerad totalt 14 gång.
Automatlådor
-
peta
- Medlem
Lite blankare är alltid trevligt. Tänkte testa Acrylic spritz på min DB-behandlade bil då det inte påverkar lackskyddet. Men, då kom jag på, lägger ju på Conserver varje månad. Hur går det ihop? Inte alls?
Senast redigerad av 4 peta, redigerad totalt 14 gång.
-
Gunther
- Entusiast

Red Mist är en spraysealant som ge din vaxad bil extra skydd och en fint wetlook. Har en hållbarhet av en månad ungefär, och luktar underbart!
Acrylic Spritz är vattenbaserad, har liknande egenskaper men en bättre hållbarhet. 
Senast redigerad av 4 Gunther, redigerad totalt 14 gång.
-
Cogo
- Entusiast

Skulle också vilja veta om någon har provat denna och hur den är jämfört med PowerLock?Andyah skrev:nån som kört med http://shop.bollnasbilvard.se/menzerna- ... c-678.aspx
Mvh Magnus
Senast redigerad av 4 Cogo, redigerad totalt 14 gång.
-
peta
- Medlem
Gunther skrev:Red Mist är en spraysealant som ge din vaxad bil extra skydd och en fint wetlook. Har en hållbarhet av en månad ungefär, och luktar underbart!Acrylic Spritz är vattenbaserad, har liknande egenskaper men en bättre hållbarhet.
Men funkar Conservern om Spritzen ligger på? Eller kan man ta bort Spritzen enkelt? Gissar att det int funkar ihop, men vore bra om jag har fel.
Senast redigerad av 4 peta, redigerad totalt 14 gång.
-
wallnermike
- Medlem
Sv: Re: Menzerna Power Lock / DodoJuce Red Mist
Fungerar red mist på våt bil?Funk skrev:Red Mist är bl.a ett suveränt torkstöd och ger lite extra pärlning och våtlook. En produkt som jag gillar att köra då och då på alla sorters lackskydd. Acrylic Spritz lade jag för första gången i helgen så hur den står sig vid tvätt vet jag inte än, men effekten lär sitta i längre än Red Mist.
/Thomas
Har alltid förstått det som att bilen måste vara torr
Skickat från min SGS2 via Tapatalk 2
Senast redigerad av 4 wallnermike, redigerad totalt 14 gång.
Black isn't a color it's a part time job.
- Funk
- Moderator

Njae.. är det verkligen vått så är den inget vidare, utan då kör man hellre med Valet Pro Citrus Bling. Men trots att DoDo säger att Red Mist skall läggas på torr bil så fungerar den bra även om det är lite vatten kvar IMO.Fungerar red mist på våt bil?
Har alltid förstått det som att bilen måste vara torr
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
yoda78
- Medlem
fisher91 skrev:Power Lock är jätte lätt att lägga på och torka bort.
Kan man lägga PowerLock på tex plastdetaljer, gummilister, speglar fälgar, eller kritar produkten??
Är det, någon skillnad att lägga produkten för hand eller med maskin?
//MVH